המכללה האקדמית הדסה, ד"ר איציק אלפסי (צילומים: בנימין טוויטו, הדר אלפסי)
המכללה האקדמית הדסה, ד"ר איציק אלפסי (צילומים: בנימין טוויטו, הדר אלפסי)

מחקר חדש במכללת הדסה: בידוד, אין משמעותו בדידות

ד"ר יצחק אלפסי, פסיכולוג חברתי מהחוג למדעי ההתנהגות באקדמית הדסה, בדק במחקר חדש את דרכי ההתמודדות של האוכלוסייה בתקופת התפרצות הקורונה. הממצאים בפנים

פורסם בתאריך: 21.5.20 12:03

מחקר חדש של ד"ר יצחק אלפסי, פסיכולוג חברתי מהחוג למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית הדסה, מצא כי ישנו קשר ישיר בין יכולת ההתמודדות הנפשית של האדם לבין רמת התפקוד של המערכת החיסונית של הגוף בתוך חוסר הוודאות בתקופת התפרצות נגיף הקורונה.

ד"ר אלפסי חקר בחודש האחרון כיצד משפיעה תחושת אי הוודאות המאפיינת את העת הנוכחית והמגבלות הפיזיות והחברתיות שהוטלו על האזרחים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. ממצאי המחקר העלו כי ככל שאנשים דיווחו על רמות גבוהות יותר של חרדה בתקשרות בינאישית ורמות נמוכות יותר של תמיכה חברתית, הם דיווחו על רמות גבוהות יותר של חשש מאי וודאות, ועל יותר רגשות שליליים ופחות רגשות חיוביים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לעומת זאת, אנשים שדיווחו על רמת תמיכה חברתית גבוהה, דיווחו על יותר רגשות חיוביים. במחקר השתתפו 353 אנשים וממוצע הגילאים של המשתתפים עמד על 35.

"הממצאים מספקים תימוכין לכך שקשרים בינאישיים קרובים מהווים מנגנון אפקטיבי מבחינה פסיכולוגית, בכל זמן, ובייחוד בעת הנוכחית", מסביר ד"ר אלפסי. "ככל שאנשים דיווחו על רמות גבוהות יותר של תמיכה חברתית ושל ביטחון בקשרים הבינאישיים שלהם, הם דווחו על התמודדות טובה יותר עם המציאות הנוכחית: פחות חשש מאי ודאות ויותר רגשות חיוביים. לעומת זאת, ככל שאנשים דיווחו על רמות גבוהות יותר של חרדה בקשרים בינאישיים ורמות נמוכות של תמיכה חברתית, הם דיווחו על קשיים רגשיים בהתמודדות עם אי הוודאות שאופפת את המצב הנוכחי".

עוד נמצא במחקר, כי אנשים צעירים חווים רמות גבוהות יותר של רגשות שליליים וחשש מאי ודאות בעת הזו. בנוסף, נמצא כי נשים דיווחו על רמות גבוהות יותר של רגשות שליליים מאשר גברים. באופן לא מפתיע, ככל שהאנשים העריכו את מצבם הכלכלי כטוב יותר, הם דיווחו על רמות נמוכות יותר של רגשות שליליים.

ד"ר אלפסי מוסיף: "אמנם אמצעי ההתמודדות עם התחלואה הנגרמת מנגיף הקורונה הוא בידוד חברתי, אולם בידוד אין משמעותו בדידות. ממצאי המחקר הנוכחי מחזקים את החשיבות של שמירה על קשרים קרובים ועל תמיכה חברתית הדדית – באמצעים האפשריים כעת – בייחוד בעת הזו. הדבר מסייע לא רק לחיזוק מערכת הנפשית".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר