רחבת הכותל המערבי, ט' באב 2020 - בצל התפשטות מגפת הקורונה (צילום: דוברות הקרן למורשת הכותל)
קפסולות ברחבת הכותל המערבי (צילום: דוברות הקרן למורשת הכותל)

ט' באב בירושלים בצל הקורונה: קפסולות מתפללים ברחבת הכותל

אלפי מתפללות ומתפללים מגיעים מדי שנה בתשעה באב לכותל המערבי - השנה, בשל סכנת התפשטות הקורונה, הכניסה לרחבת הכותל מוגבלת לכ-1,000 אנשים, במתכונת קפסולות; משטרת ירושלים ערוכה באזור בכוחות מתוגברים

פורסם בתאריך: 29.7.20 18:15

הערב, ט' באב תש"פ: השנה הצום מצוין תחת סכנת התפשטות הקורונה. כמדי שנה פוקדים את רחבת הכותל המערבי בירושלים אלפי מתפללות ומתפללים, אל בצל המשבר הכניסה השנה תוגבל לכ-1,000 אנשים. התפילות יתקיימו במתכונת של קפסולות של 20 מתפללים ו-20 מתפללות בכל מתחם תפילה, בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

בקרן למורשת הכותל המערבי מדגישים כי "בשיתוף עם המשטרה הוחלט כי לאור בואם של רבים במקביל לתפילות מנחה וערבית לקראת צאת הצום ואי יכולת לקלוט בו זמנית ציבור כה גדול תוגבל הכניסה לפי כמות המתפללים. אשר על כן מומלץ להקדים להגיע לפני שעה זו או כשעה לאחר צאת הצום. בגמר הצום תחלק הקרן למורשת הכותל המערבי בקבוק שתייה ומאפה אישי ארוז לאלו שמסיימים את הצום ברחבת הכותל המערבי".

"הקרן למורשת הכותל המערבי" מבקשת מהציבור להישמע להנחיות ולשמור על המרחק הנדרש של שני מטרים גם מחוץ לכניסות לכותל המערבי בכדי לשמור על בריאות הציבור.

יצוין כי החל מהערב, לא תתאפשר הגעה בכלי רכב אל רחבת הכותל ויחסמו הכניסות לעיר העתיקה, למעט כלי רכב הנושאים תו נכה שיורשו להיכנס דרך שער יפו. יש להימנע מהגעה ברכבים פרטיים, מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית לעיר העתיקה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


צירי התנועה שיחסמו: דרך העופל, שער יפו, חטיבת ירושלים. הצירים צפויים להיפתח עם פיזור המתפללים מחר (30.7) בשעות הערב. כמו כן, ייתכנו שינויים ושיבושים בקווי התחבורה הציבורית.

משטרת ירושלים תאבטח את ההמונים הן ברחבת הכותל המערבי והן בדרכי הגישה אליו. במשטרה מציינים כי "שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ייפרסו לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש, סביב העיר העתיקה וסמטאותיה ובאזור בתי הכנסת לשם שמירת הסדר והביטחון, אבטחת המתפללים, הסדרה והכוונת התנועה במזרח ומערב העיר".


הכותל המערבי (צילום: דוברות מד"א)

הכותל המערבי (צילום: דוברות מד"א)


גם כוחות מד"א ישהו באזור הכותל המערבי בכוחות מתוגברים. במד"א מבקשים מהצמים ומהצמות לנקוט בזהירות, בעיקר על רקע החום הכבד. "בשנה שעברה, טיפלו החובשים והפראמדיקים של מד"א ב-224 בני אדם שנזקקו לסיוע רפואי במהלך הצום, בהם 147 בני אדם שסבלו מחולשה וסחרחורות, 8 שסבלו מהתייבשות ו-69 שהתעלפו. השנה, בשל החום הכבד והסכנה של נגיף הקורונה – על ציבור הצמים לנקוט ביתר זהירות ואחריות, על מנת להימנע ממקרי חירום רפואיים ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות לחבישת מסיכה על מנת לקטוע את שרשרת ההידבקות בנגיף הקורונה".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "השנה, הצום עלול להיות מסוכן כפליים ולהוביל למקרי חירום רבים, במידה וציבור הצמים לא ישמור על ההנחיות כראוי, בעיקר בגלל החום הכבד. אנו ממליצים לציבור להקפיד על שתייה מספקת טרם כניסת הצום, להימנע מכל פעילות פיזית מאומצת במהלך הצום, להימצא במרחבים ממוזגים, לא להתקהל או להצטופף וכמובן להישאר כמה שיותר במקומות מוצלים וקרירים. כמו כן, יש לשים דגש רב ולשמור על אוכלוסיות בסיכון ועל קשישים, אשר נמצאים בסכנה מוגברת. החובשים והפראמדיקים של מד"א יעמדו לשירות הציבור, כבכל יום אחר בשנה, ויגיעו לטפל בכל חולה או פצוע, במהירות ובמקצועיות".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מחר שרב קיצוני ביותר. לבריאות העם סוגרים בתי כנסת , מצמצמים מספר אנשים שמורשים להתפלל בכותל. למען בריאות העם במיוחד לאלו שמתפללים בחוץ ,אין מצב שלא שותים מים ביום שרב קיצוני!!!!! נקודה!!!! זו סכנה התיבות מכת חום. גם המוסלמים לא מבין את הסיפור מחר לא לשתות מים ביום שרב קיצוני. זו סכנה!!!! למה הרבנים וראשי דת האילם לא אומרים את זה!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר