הבוקר - פינוי מאהל המחאה בגן העצמאות (צילום: אוהד צויגנברג)
הבוקר - פינוי מאהל המחאה בגן העצמאות (צילום: אוהד צויגנברג)

גן העצמאות: שוטרים ופקחי עירייה שוב פירקו את מאהל המחאה. צפו

הבוקר, ראשון, הגיעו פקחי עירייה ושוטרים למאהל המחאה נגד נתניהו בגן העצמאות, ופינו אותו זו הפעם החמישית; לטענת המשטרה המוחים ניסו לחסום את רחוב אגרון; במהלך הפינוי נרשמו עימותים; שני מפגינים נפצעו באורח קל, אחד נעצר בחשד להחזקת סכין ולהפרת סדר

פורסם בתאריך: 9.8.20 10:22

הבוקר, ראשון, הגיעו פקחים מטעם עיריית ירושלים ושוטרים והחלו לפנות את מאהל המחאה, שהוקם בגן העצמאות בירושלים – מדובר בפינוי החמישי. בשבוע שעבר פינו פקחים ושוטרים את מאהל המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ארבע פעמים.

במהלך הפינוי נרשמו עימותים בין המפגינים לבין הפקחים והשוטרים. מדובר בכ-50 מפגינות ומפגינים, חלקם משפחות עם ילדים – שישנו במהלך הלילה במאהל. לטענת המוחים הופעלה כלפיהם אלימות, כמו כן, הוחרם ציוד במקום.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לטענת משטרת ירושלים חלק מהמוחים ניסו לחסום את רחוב אגרון הסמוך – שני מוחים נפצעו קל במהלך העימותים ונזקקו לטיפול רפואי. במשטרה עצרו את אחד המפגינים בחשד להפרת סדר ולהחזקת סכין.



ממשטרת ירושלים כי "הבוקר אבטחו שוטרים את עובדי עיריית ירושלים עת שפינו מאהל שהוצב באזור גן העצמאות בירושלים במהלך הפינוי החלו מספר אנשים לנסות לחסום את רחוב אגרון, שוטרים שפעלו במקום פינו אותם מכביש, נעצר חשוד בגין הפרת הסדר והחזקת סכין. הציר פתוח לתנועה".

מעיריית ירושלים נמסר: "הבוקר, המפגינים בגן העצמאות התנהלו באופן שפגע בסדר הציבורי במרכז העיר ירושלים בסמוך ובתוך גן העצמאות. לכן משטרת מחוז ירושלים ועיריית ירושלים נאלצו לפנותם. השהות במרכז העיר הפכה בלתי נסבלת עבור התושבים, שזה ביתם וזו שכונתם. אנו קוראים למפגינים להקפיד ולשמור על החוק בכלל זה על שהייה במקום שהותר בגן העצמאות, כל התנהלות אחרת תביא לפינוי ציוד ואנשים. כל הפרעה לסדר הציבורי תיתקל בפעולה נחושה של משטרת מחוז ירושלים ושל עיריית ירושלים".

מקבוצת המחאה "קריים מיניסטר" נמסר ל"כל העיר" כי מדובר "בהתנהלות אלימה ומופקרת של עיריית ירושלים. משה ליאון מדכא מחאה דמוקרטית עממית של צעירים שלא מפריעה לאיש ומשתמש בשכנים שלא קיימים כתירוץ עלוב לפינוי, במקום לחבק את הצעירים כפי שעשתה עיריית תל אביב ב-2011 .ישנם רגעים שבהם חוקי העזר העירוניים צריכים לכופף את ראשם בקידה עמוקה מול הערכים הדמוקרטיים של חופש המחאה ועצוב מאוד שהיושב בכיכר ספרא מתגלה כבובה של המושחת מבלפור".


גן העצמאות, בשבוע שעבר (צילום: לורה ורטון)

גן העצמאות, בשבוע שעבר (צילום: לורה ורטון)


בשבוע שעבר תמכה חברת הקואליציה העירונית לורה ורטון (מרצ) בהקמת מאהל המחאה. בפוסט שפרסמה בפייסבוק היא כתבה בין השאר כי "אני קוראת למשטרה, למשה ליאון ולפיקוח העירוני לא לפגוע בזכויות של המפגינים, להחזיר למפגינים את הציוד שנלקח מהם ולאפשר המשך המחאה על ההתנהלות של ממשלת ישראל והעומד בראשה. אתמול פגשתי בגן העצמאות עשרות צעירים מכל הארץ שבאו לתמוך בדמוקרטיה הישראלית ולתת גיבוי למוחים בבלפור. בשבילם, ובשבילי, הדמוקרטיה הישראלית היא חשובה וחובה על כולנו להגן עליה. זאת, במיוחד בימים אלה, כשיש איום על אופי המדינה, במערכת המשפט וביסודות שלטון דמוקרטיים . טוב עשה ראש העיר בפתיחת חניונים, לטובת התושבים והמפגינים כאחד ויש להמשיך בכיוון זה".

"אין הצדקה לפינוי האלים מגן העצמאות", הוסיפה ורטון לאחר הפינוי שבוצע ביום חמישי שעבר. "כל עוד ממשיכים לשמור על כללים בסיסים, שאין אלימות, לא פוגעים ברכוש ציבורי או פרטי, ואין הסתה, יש לאפשר את המשך המחאה. אני מצפה מכוחות הביטחון ולכל המעורבים להקפיד על אותם כללים ולכבד את כללי הדמוקרטיה".

אמש, מוצ"ש, התקיימה הפגנת ענק נוספת בבלפור – כ-15,000 מפגינות ומפגינים הגיעו לכיכר פריז ומחו נגד הטיפול של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבר הקורונה, נגד המשבר הכלכלי הקשה ונגד השחיתות השלטונית.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר