ניידת התרמת דם של שירותי הדם של מד"א (צילום: דוברות מד"א)
ניידת התרמת דם של שירותי הדם של מד"א (צילום: דוברות מד"א)

בשל מחסור חמור בירושלים: שירותי מד"א קוראים לתושבי העיר לתרום דם בדחיפות

"כל תרומה עשויה להציל חיים": שירותי הדם של מד"א קוראים לתושבים לצאת ולתרום דם בשני מוקדים שיפעלו לאורך שעות היום, זאת עקב מחסור חמור שמשפיע על האספקה לבתי החולים

פורסם בתאריך: 14.9.20 13:05

שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור הרחב להגיע בדחיפות ולתרום דם, זאת בשל ירידה משמעותית במלאי הדם בישראל שהובילה למה שמוגדר במד"א כמחסור חמור במנות דם. בין היתר, נגרם המחסור במלאי הדם גם בשל הירידה בזמינות האתרים בהן ניתן לבצע התרמות בתקופת הקורונה.

היום, רגע לפני חגי תשרי ובשיאו של גל הקורונה השני, כאשר אספקת הדם לחלק מבתי החולים עברה למתכונת חירום בלבד בשל המחסור, יפעיל ארגון מד"א בירושלים שני מוקדים עירוניים להתרמת מנות דם במסגרת יום התרמה נרחב שמתקיים גם באתרים נוספים בארץ.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מוקדי ההתרמה שיפעלו היום (ב' – 14.9) בירושלים:

תחנת מד"א ירושלים, רח' המ"ג 7 – בין השעות 16:00-8:00

רחבת המשביר, רח' המלך ג'ורג' 20 – בין השעות 20:30-10:30

"חשוב לזכור כי לדם אין תחליף מלאכותי וכי כל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לתרומה", נמסר מארגון מד"א. "בעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת, בעיקר נוכח משבר הקורונה ורגע לפני החג והסגר, נגרם קושי באספקת הדם לבתי החולים שיכול להביא לפגיעה קריטית בפעילות הרפואה השוטפת ולדחיית ניתוחים".


התרמת דם (צילום: טס שפלן)

(צילום: טס שפלן)


מארגון מד"א נמסר כי המחסור הוא בעיקר במנות דם מסוג O, ובמנות דם עם Rh שלילי מכל הסוגים (-A-, B-, AB). בשירותי הדם של מד"א פונים לכל אדם שחש בטוב, אינו חזר מחול לאחרונה ואינו נמצא בבידוד, עומד במדדי משרד הבריאות לתרומת דם, וכן מי שחלפו לפחות 28 יום מחשיפתו לחולה קורונה מאומת או ממועד ההחלמה מהנגיף, להגיע למוקדי ההתרמה העירוניים ולתרום.

המעוניינים לתרום יוכלו למצוא מידע על עמדות התרמות דם נוספות, המוצבות בקניונים, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים ברחבי הארץ, באפליקציה 'מד"א שלי', באתר האינטרנט של מד"א או בטלפון 03-9101101. קבוצות מאורגנות של מעל 20 אנשים יכולות לפנות לשירותי הדם של מד"א בטלפון ולהזמין צוות מתרימים פרטי שיגיע אליהם.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מסר כי "בערב ראש השנה, בלב משבר הקורונה ובשל מחסור חמור ומדאיג במנות דם – אנו קוראים לציבור להירתם ולתרום למען האחר, על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק. כל תרומה עשויה להציל חיים ולעזור לאחר. זו העת לעזרה הדדית".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר