סגר ראש השנה בירושלים (צילום: אמיל סלמן)
(צילום: אמיל סלמן)

יום הכיפורים תשפ"א בצל הסגר: כוחות המשטרה בירושלים בכוננות מוגברת

אלפי שוטרים ושוטרות יתפרסו בשכונות ויאכפו את הגבלות הסגר המלא; צוותי מד"א בהיערכות מוגברת. גמר חתימה טובה

פורסם בתאריך: 27.9.20 06:43

היום, ראשון, ערב יום הכיפורים תשפ"א, משטרת ירושלים נערכת לאכוף את סגירת הכבישים לצד אכיפת הגבלות הסגר המלא.

במשטרה מציינים כי "לקראת יום כיפור תשפ"א שיחל ביום ראשון הקרוב (27-28.09.2020), תתקיים פעילות הסברה מול הרשויות המקומיות והקהילות השונות לצורך מניעה והקפדה על שמירת ההנחיות. במהלך יום כיפור, פעילות המשטרה תותאם למאפייני החג והתנהגות הציבור".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הסדרי התנועה במהלך ערב ויום כיפור – התנועה בין שכונות מזרח ירושלים תתאפשר רק דרך השכונות עצמן ובצירים חיוניים שישארו פתוחים לתנועה ויאפשרו הגעה לבתי חולים:

  • וואדי גוז, שדרות האוניברסיטה, צרציל, דרך מעלה אדומים, כיכר הזיתים, אל חרדוב, צומת קציר, מנהרת נעמי שמר/ יצחק הנדיב, על"ר , המפקד, המלאך בלבן, ציר 20 וציר 21.
  • לא תתאפשר כניסה לשכונות צור באהר וגבל מוכבר מכיוון אשר וינר ורמת רחל.

"נוכח מצב החירום הלאומי הנוכחי ובכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית", מציינים במשטרה, "עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות והגבלות התנועה, ההתקהלויות האסורות ופעילות בתי העסק בהתאם לתקנות שהוטלו על ידי הממשלה, זאת לצד המשך אכיפת חובת עטית המסכות במרחב הציבורי וחובת הבידוד לחולים מאומתים ומחויבי בידוד בכל רחבי הארץ".

מהמשטרה עוד נמסר כי "גם ימי החג אינם מקנים חסינות מפני הידבקות בנגיף הקורונה לאף אדם – ולכן כל אחד נדרש לשהות בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית ולהימנע מיציאות למרחב הציבורי שלא לצורך ובניגוד לחוק. בכל יציאה החוצה מהמרחב הביתי יש לעטות מסיכה, לשמור על ריחוק חברתי ולהימנע מהתקהלות אסורה".

בסיטיפס מעדכנים ומוסרים כי בערב יום הכיפורים, היום, ראשון, הרכבת תסיים את פעילותה בשעה 14:00. במוצאי יום הכיפורים, יום שני, 28.9 –  הרכבת תחדש את פעילותה בשעה 21:00 ותסיים את פעילותה בשעה 22:00.

 

במד"א נערכים, כמדי כל שנה, לקראת הצום. מדי שנה אלפי בני אדם נזקקים לשירותי מגן דוד אדום ביום כיפור – נוכח החום, הצום ועוד. במד"א מעלים את רמת הכוננות לגבוהה ביותר. "כעת, נוכח האתגר הכפול שהנו משבר הקורונה – הארגון נכנס לכוננות מיוחדת במטרה להעניק שירות חירום ולהציל חיים ברחבי הארץ", נמסר ממד"א.

מד"א: "גם השנה יתוגברו תחנות מד"א ברחבי הארץ במהלך יום הכיפורים בחובשים, פרמדיקים, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי החירום של מד"א ורכבי בימבולנס, זאת על מנת להיערך להענקת טיפול רפואי דחוף לחולים ונפגעים שיזדקקו לסיוע. במקביל, ימשיך מד"א להעניק שירות בנושאי קורונה".

במד"א מדגישים כי מדי שנה נתקלים צוותי מד"א הנעים ברכבי החירום לקריאות ולבתי החולים בכל רחבי הארץ בניסיונות לשבש את תנועת האמבולנסים ובכך עלולים להזיק לחיי אדם. במד"א מבקשים מהציבור לפנות את הדרך ולאפשר לאמבולנסים תנועה חופשית ובטוחה.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "השנה, יום הכיפורים צפוי להתקיים במתכונת יוצאת דופן ושונה מכל מה שהכרנו. למרות שהרחובות צפויים להיות ריקים מאדם, משבר הקורונה והצום עלולים להוביל למקרי חירום רבים ולכן נערך הארגון בכוננות מרבית על מנת להעניק את הסיוע הרפואי המהיר, המקצועי והיעיל ביותר בכל רחבי הארץ. בכל צורך רפואי שעלול להתעורר, ניתן להזעיק את צוותי מד"א בטלפון חירום 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי'. אני מבקש לפנות את הצירים ולאפשר את תנועת האמבולנסים של מד"א בכבישים בבטחה במהלך יום הכיפורים. בשם עובדי ומתנדבי מד"א, אני מאחל לכל בית ישראל גמר חתימה טובה וצום מועיל".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר