ההתפרעויות אמש במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)
התפרעות במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)

הכאוס במאה שערים: חרדים קיצוניים השליכו אבנים וברזלים והציתו פחי אשפה. צפו

איבוד השליטה במאה שערים במהלך סגר הקורונה בחול המועד סוכות נמשך - התפרעויות ועימותים קשים נרשמו הלילה באזור. המשטרה עצרה 17 חשודים

פורסם בתאריך: 7.10.20 08:25

איבוד שליטה מוחלט באזור מאה שערים – מאות חרדים קיצוניים התפרעו הלילה, חלקם הצית פחי אשפה, אחרים השליכו אבנים וברזלים לעבר השוטרים.

כוחות של משטרת ירושלים הגיעו לשכונה כדי לאכוף את הגבלות הקורונה – עטיית מסכה, שמירת מרחק ואיסור התקהלויות. בתגובה נתקלו הכוחות במאות החרדים הקיצוניים. עימותים אלימים קשים פרצו בין הצדדים. המשטרה עצרה בסוף הלילה 17 חשודים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



"כוחות המשטרה פעלו לאורך הלילה לאכיפת התקנות לשמירה על בריאות הציבור והקפדה על ההנחיות, ובתוך כך פיזרו מספר מוקדים בהם זוהו התקהלויות, ונגד אלו שהתנגדו להישמע להנחיות, נרשמו קנסות", נמסר ממשטרת ירושלים. "ברחוב שבטי ישראל/שדרות בר לב, פעלו כוחות המשטרה אל מול קיצוניים שיידו לעברם אבנים וברזלים, הציתו פחים וגרמו נזק לרכוש, לרכבים פרטיים וניידות. כוחות המשטרה עצרו 17 חשודים בהפרות הסדר ויידוי אבנים וברזלים לעבר השוטרים והם הועברו לחקירה. במהלך היום חלקם יובאו בפני בית המשפט לדיון בעניינם".

עוד נמסר מהמשטרה כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות על מנת לממש את אחריותה בשמירה על בריאות הציבור, ולא תאפשר לאף אדם או קומץ קיצוניים להצר את צעדיה".


אתמול בלילה במאה שערים


במהלך כל השבוע נרשמו התפרעויות קשות באזור. אתמול בלילה, כפי שפורסם ב"כל העיר", השתתפו מאות במסע לוויה של אברך לכיוון הר הזיתים. מדובר בהפרה בוטה של הגבלות הסגר, שעלולה להוביל להתפשטות הקורונה ולמעשה לעלייה נוספת בנתוני התחלואה. רוב המשתתפים היו ללא מסכות מגן ובמקום נרשמו התקהלויות אסורות. במסע הלוויה שיצא מרחוב הנביאים לעבר הר הזיתים פרצו עימותים אלימיים בין חלק מהמשתתפים לבין שוטרים. 11 חשודים עוכבו בגין הפרות של הגבלות הסגר.

וגם היום, סוכות הענק במאה שערים, שמכילות אלפי אנשים מדי יום וככל הנראה יביאו לעלייה בתחלואת הקורונה, עדיין לא פונו. תוצאות ההתקהלויות האסורות בסוכות יתבררו רק בשבוע הבא כשייחשפו נתוני התחלואה – לפיהן מחליטה הממשלה על המשך הסגר בירושלים.

בנוסף, לאורך כך הלילה, נערכו התקהלויות ענק במסגרת שמחות בית השואבה במאה שערים בסוכות ענק ללא כל הפרעה מצד המשטרה ומצד העירייה. בשולי השכונה הגיעו עשרות שוטרים וכוחות יס"מ והתעמתו עם צעירים וחלק מהתושבים, וזאת, כפי שנראה, ללא שום רציונל מבצעי ולמעט פיזור ההתקהלות שנוצרה בעקבות הגעת כוחות המשטרה לא נעשתה פעולה לפיזור ההתקהלויות בתוך השכונה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. חרדה מאוד

    קודם הייתי מנתקת מים וחשמל בכל השכונה שלהו ואז באה עם כבאית מלאה מי ביוב ומשפריצה עליהם ועל הבניינים שלהם, יוצאת מהשכונה ושמה מחסומים שלא יוכלו לצאת מתחום השכונה!

  2. יהודה

    בושה וחרפה שחילים צריכים להכנס ממוגנים מכף רגל עד הראש בשביל לתת דוחות כאילו אם נכנסים לתוך כפרערבי עוין כל מי שזורק אבן על חייל /שוטר צריך להיות מאחורי סורג ובריח עד סוף חייו רק ככה אנשים במאה שערים יבינו .חג שמח

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה משטרה מגיע לתוך השכונה שלהם נותן להם מכות ואוצר אותם ?

  4. הבעיה היותר גדולה

    זה שאת אלו אנחנו מממנים מכספי המיסים והארנונה.
    העיר הזו גמורה.ראש עיר שיקבור את העיר הזו עוד קצת עם הקואליציה החרדית שלו.
    חבל שמעבירים כספי ציבור לעיר הזו,צריך להפסיק לתקצב את העיר,במיוחד בעת הזו.
    צריך לתת לעיר לגווע לגמרי במילא הרבה אוכלוסיה חזקה ותורמת עזבה את העיר וגם עכשיו עוזבת ובורחת מהעיר.
    עיר שהדרדרה ל 2 בדירוג הסוציו כלכלי חברתי
    אז צריך לתת לעיר לגווע עד הסוף.
    שישארו ראש העיר והקואליציה והאוכלוסיה שבחרה בהם לבד.רק בלי כל כפי הממשלה שמועברים לעיר,

  5. יש תרופה לבעיה

    מתן אוטונומיה לשכונות בעייתיות וגידורם באופן כזה שכדי להכנס לשטח ישראל יזדקקו לתעודת מעבר.
    קבלת חוק שאומר כך : רק מי ששילם לביטוח לאומי רשאי לקבל ממנו קיצבאות על פי גובה התשלומים ששילם- בדיוק כמו כל ביטוח פשוט שקיים בארץ.

  6. בועז

    משטרת האופל!
    נלחמים ביהודים וביהדות ובדת היהודית!

    תכנסו לעזה נראה אתכם… ציונאיכסים!!!

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חרדי זה אחי שוטרים חארות נאצים
    אמן ויתפסו את מי שמרביץ והתנהג ככה לעם שלו ויכניסו אותו לחור מתחת לאדמה שיסבול לאט לאט אתם כבר כא משטרה אתם פושעים יחבורת ילדי קקות

  8. מישהו שנמאס לו לממן את השרצים חסרי התועלת

    רוצחים חלאות נבלות מחבלים. ואחר כך מעזים לקרוא למפגינים אנרכיסטים. חלאות אדם מטונפות

  9. נתן

    זהו, הם כבר מדינה נפרדת שלא מכירה בשאר מדינת ישראל. אם הם לא רוצים להקפיד על הנחיות חרוצים לגור איך שהם רוצים אזי שלא יטפסו מקומות בביתי חולים, גם ככה יש חוסר.
    פשוט להציב גדר סביב השכונות שלהם ושיעשו מה שבא להם, אבל שלא התפשטו לשאר המדינה.

  10. יוסי

    לפני החג הם שלחו 5 בחורות מגב לחלק דוחות בשכונות החרדיות הם תפסו גבר ומי שם מתחיל הבלגן למה לשלח בחורות צעירות ויפות עם מכנסים צמודות זה משגע אותם הם רוצים בחורות צנועות ושלא יתפסו גברים זה משגע אותם בחורת שלא הלכו למקווה תפסים אותם

  11. מממ

    יואו החרדים האלה לא יודעים מרגוע.
    מה יש להם? מטורפים!
    מסכנה המשטרה מתעללים בהם.
    אין להם מה לעשות? משפחות להגן עליהם?
    זה נהיה מטורף כמה הפגנות מיותרות יש ועוד עם האלימות, בושה לכולם!

  12. Ghost

    הנתהגותם באמת מקוממת. אבל לא מטריד את אף אחד שתשקורת חילונית עוסקת בעלילת דם כבר ללא שום בושה וכל הזמן משווה את הקבוצות קטנות קיצוניות לכלל הציבור? וגם משקרים בריש גלי על רבנים והאמת שכל רבנים גדולים הסכימו לפעול יד ביד עם משרד הבריאות ולשמור ולישמר. בכל בתי כנסת שביקרתי שמרו על הכללים. כל הישיבות שבניי לומדים הקפידו על כל ההנחיות. ועכשיו האנשים פה מתירים את דמם של כל ירושלים ואין קול נגד. תזכרו שמי שיגרום למלחמת אחים יפסיד בגדול

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קודם כל, לבי על השוטרים והלוחמים שצריכים להתמודד עם האלימות הזאת.
    אולי באמת צריכים לסגור אותם ושידביקו אחד את השני, בשיטת חיסון העדר. הרי זה הקו המנחה את חסידי גור . גם ככה לא אכפת להם מאך אחד חוץ מעצמם (וקצבאות הילדים וקיצבאות לישיבות של אלו שלא טורחים לשרת בצבא…)

  14. ישראלית

    ברור שלא מפנים את הסוכות הללו. כל הקיצוניים ב100 שערים אינם בעלי אזרחות ישראלית, למדינה משתלם שיחלו וישלמו על הטיפול הרפואי…

  15. גילי

    אוכלוסיה מזעזעת .מצפצפת על החוק פרזיטית ואנחנו מממנים את הפריצות אצלם. מזעזע .הטיפשות שלנו מורידה אותנו לאבדון. זה תחילת זה של המדינה הנפחאה שהיתה לנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר