קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית (צילום: דניאל בר און)
קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית (צילום: דניאל בר און)

שנת הלימודים האקדמית בירושלים בעידן הקורונה נפתחת – מרחוק

כ-43,500 סטודנטים וסטודנטיות יחלו היום, ראשון, 18.10, את שנת הלימודים האקדמית תשפ"א, שתתקיים לראשונה באמצעות יישומון "זום" - כלל הלימודים ייערכו מרחוק

פורסם בתאריך: 18.10.20 07:52

פתיחת שנת הלימודים האקדמית בירושלים בצל משבר הקורונה: כ-43,500 סטודנטים וסטודנטיות ירושלמים יחלו ביום ראשון, 18.10, את הלימודים מרחוק באמצעות הזום, כ-10,000 סטודנטים יחלו את שנה א' ואת דרכם בעולם האקדמיה מבלי להגיע כלל לקמפוס.

לפי נתונים שנמסרו מעיריית ירושלים והאוניברסיטה העברית, בשנת הלימודים הנוכחית ילמדו 1,500 סטודנטים יותר מאשר בשנה הקודמת, כאשר הגיל הממוצע של הסטודנטים ברחבי העיר הוא 23.3 במסלול לתואר ראשון ו-30.1 במסלול לתואר שני. הסטודנט הצעיר ביותר שיחל היום את לימודיו הוא נער בן 16 בעוד המבוגר ביותר הוא בן 84.



לפי הנתונים, בין השנה הקודמת לשנה הנוכחית נרשמת עלייה בשיעור של 17 אחוז במספר הסטודנטים המתחילים את לימודים. העלייה במספר הסטודנטים מביאה גם לעלייה במספר הקורסים, שיעמוד השנה על 5,921 באוניברסיטה העברית בלבד.

נתון נוסף שמייחד את שנת הלימודים הנוכחית הוא עלייה בכמות הסטודנטים לתואר ראשון הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי או המבקשים לקבל סיוע בתחום זה. בעוד שבשנה שעברה למדו באוניברסיטה העברית עשרה סטודנטים על הרצף האוטיסטי, השנה כבר צפויים לקבל סיוע מדיקנט האוניברסיטה 30 סטודנטים וסטודנטיות, בעוד שבעה נוספים שביקשו להצטרף לתוכנית שילוב נמצאים בהמתנה.

בשנה הנוכחית לא נרשמו ללימודים סטודנטים לשנה א' שהצליחו לקבל ציון 800 בפסיכומטרי, אך 4 מהסטודנטים והסטונדטיות שיחלו היום את לימודים באוניברסיטה העברית קיבלו ציון של 790 ונרשמו, לרפואה, לפסיכולוגיה ולתוכנית 'אמירים' למצטיינים שמרכזת לימודי מחשבים, מדעי המחשב ומדעי הקוגניציה.

עיריית ירושלים הודיעה כי לקראת השנה הנוכחית, תתקיים חלוקת מלגות בסך 13 מיליון שקל, על ידי קרן המלגות העירונית בשיתוף הקרן לירושלים ומפעל הפיס. במסגרת זו, יוענקו מלגות לימוד על סך 10,000 שקלים ל-1,000 סטודנטים, שיבצעו כל אחד 140 שעות פעילות חברתית בעיר בשיתוף פעולה עם 32 ארגונים חברתיים. השנה, הורחבו לראשונה הקריטריונים לקבלת המלגה וכעת היא תקפה לכל מוסדות הלימוד בעיר ונגישה גם לבעלי משפחות ואוכלוסיות נוספות.

בנוסף לחלוקת המלגות, הודיעה העירייה כי תחלק 10,000 ערכות "ברוכים הבאים" של שירות המידע העירוני מידעל'ה הכוללות שוברי הנחה וקופונים לרכישה ב-33 בתי עסק ברחבי העיר וחוברת מידע חיוני לסטודנט הטרי, המיועדות להישלח לסטודנטים בשנה א' במוסדות לימוד שונים בעיר.

כמו כן, הודיעה העירייה כי תערוך כ-14 סדנאות והרצאות אינטרנטיות דרך הזום במהלך החודשים אוקטובר ונובמבר, בין היתר בנושאים כמו התמודדות עם לחצים וחרדות, איך ללמוד נכון דרך הזום, ניהול זמן בסביבה אקדמית ממוחשבת, זכויות הסטודנט בתקופת הקורונה ורכישת כלים מקצועיים בעולם האינטרנט.

לצד הרצאות אלו, בהתאם להגבלות התו הסגול, ייתכן כי ייערכו גם הרצאות פרונטליות וימי אוריינטציה לסטודנטים חדשים, בין היתר במסגרת "שבוע קריירה" שנועד לקדם גיוס של סטודנטים להשתלבות בעבודה. נכון לכעת, הודיעה העירייה על ימי אוריינטציה בזום שיערכו במוסדות לימוד שונים, אך שאר האירועים והפרויקטים שמקדמת העירייה עבור סטודנטים מחוץ למרחב האינטרנטי ממתינים כרגע להנחיות משרד הבריאות.

ראש העיר ירושלים משה ליאון מוסר: "עיריית ירושלים מציגה מודל יוצא דופן לקליטת הסטודנטים והתוצאות מדברות בעד עצמן. למרות הקורונה אנחנו רושמים עלייה במספר הסטודנטים הנרשמים למוסדות אקדמיים בעיר, ממשיכים לקדם את כפרי הסטודנטים ומשלבים אותם בעשייה קהילתית לפיתוח השכונות. הסטודנטים הם דור ההמשך של העיר, נמשיך לטפח אותם ולדאוג שירושלים תהיה עבורם בית שנשארים בו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר