סאיב עריקאת ברמאללה, בשנה שעברה (צילום: MOHAMAD TOROKMAN/רויטרס)
סאיב עריקאת ברמאללה, בשנה שעברה (צילום: MOHAMAD TOROKMAN/רויטרס)

בכיר בהדסה ל"כל העיר" על מצבו של סאיב עריקאת: "שעות קריטיות – אנחנו מתייעצים גם עם מומחים מרחבי העולם"

בכיר בהדסה מעדכן את "כל העיר" על מצבו הקריטי של מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, שמהווה אתגר לטיפול בקורונה לאחר שעבר השתלת ריאה

פורסם בתאריך: 20.10.20 13:40

סאיב עריקאת, הבכיר הפלסטיני, יועצו ומקורבו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, עדיין מאושפז במצב קריטי במחלקת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם. עריקאת נמצא בקבוצת סיכון בשל השתלת הריאה שעבר לפני שלוש שנים, לאחר שחלה בפיברוזיס ריאתי. ביומיים האחרונים מצבו הדרדר, הוא כעת מורדם ומונשם.

בכיר בהדסה מעדכן את "כל העיר" במצבו הבריאותי של עריקאת, ומספר כי בשעות האחרונות מומחי הדסה מתייעצים עם מומחים רפואיים מבתי חולים ברחבי העולם, מאחר ובארץ לא מוכרים מקרים של מושתלי ריאה שחלו בקורונה.



"המצב לא נראה טוב", אומר לפני זמן קצר הבכיר בהדסה ל"כל העיר", "בגלל שלא מוכרים בארץ מקרים של מושתלי ריאה שחלו בקורונה, מדובר בשעות קריטיות שבהן אנחנו מתייעצים גם עם מומחים מרחבי העולם. אנחנו מתייעצים עם בתי חולים בינלאומיים, מדובר במומחים מתחומים שונים".


מחלקת הקורונה החדשה בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)

מחלקת הקורונה החדשה בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)


בני משפחתו של עריקאת נמצאים סמוך למחלקת הקורונה ועוקבים אחר מצבו. עד אשפוזו בהדסה שהה עריקאת בביתו ביריחו – הוא נדבק בקורונה לפני כשבוע וחצי, במהלך תקופה זו טיפלה בו בתו הרופאה, דלאל.

בהדסה מציינים כי בשעה זו הוא "מונשם, מורדם, מצבו קריטי, אך יציב. מר עריקאת מהווה אתגר עצום לטיפול בקורונה בהיותו מושתל ריאות עם דיכוי של המערכת החיסונית, ועם זיהום חיידקי בנוסף לקורונה".

עריקאת, בן ה-65, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, כבר כ-30 שנה משמש הנציג הרשמי של הרשות הפלסטינית בשיחות השלום עם ישראל – עוד מוועידת מדריד ב-1991, ועד היום.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר