הפגנת ענק בבלפור - למעלה מ-10,000 מפגינות ומפגינים (צילום: אוהד צויגנברג)
הפגנה במתחם בלפור (צילום: אוהד צויגנברג)

השבוע ה-20 ברציפות להפגנות נגד נתניהו: אלפים מחו במוקדים שונים בעיר; 5 נעצרו

צעדת מחאה התקיימה מסמוך לאחת מדירותיו הפרטיות של ראש הממשלה נתניהו בירושלים לעבר מעונו הרשמי בבלפור; אלפים הפגינו בכיכר פריז ובצמתים ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 7.11.20 18:33

עדכון אחרון: 7.11.20 23:30

השבוע ה-20 ברציפות להפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד השחיתות השלטונית: הערב אלפים הפגינו במספר מוקדים ברחבי הארץ – בגשרים ובצמתים מרכזיים. כך גם בירושלים. מפגינים ומפגינות מחו בצמתים בשכונות בעיר – ארנונה, בקעה, גילה, קרית היובל, ניות, גבעת משואה, עיר גנים, המושבה הגרמנית, קטמון ועוד.

הערב התקיימה המחאה השבועית בכיכר פריז. כמו כן, צעדת מחאה יצאה מסמוך לאחת מדירותיו של ראש הממשלה נתניהו ברחוב הפורצים בעיר לעבר מתחם ההפגנות בכיכר פריז.

ההפגנה בכיכר פריז הסתיימה בסביבות 23:00, במשטרה דיווחו כי "מרבית המפגינים עזבו את מתחם המחאה בכיכר פריז, תוך שחלקם יצאו לתהלוכה בניגוד לחוק, והחלו להפר את הסדר הציבורי תוך חסימת תוואי הרכבת הקלה במרכז העיר".

עוד נמסר כי "במקביל, במהלך המחאה, התקבל דיווח על מפגינים בשדרות גולדה מאיר, אודות רכב שעבר במקום, וממנו רוסס לעברם תרסיס מדמיע. פעולות חקירה מהירות של המשטרה, הובילו למעצרו של החשוד (19, ירושלים) במעשה. במהלך הפרת הסדר בתהלוכה הבלתי החוקית במרכז העיר, השוטרים עצרו 5 חשודים, בגין הפרת הסדר הציבורי. צומת כיכר פריז נפתח לתנועה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מוקדם יותר, משטרת ירושלים נערכה לקראת ההפגנה הערב בבלפור ובין השאר חסמה רחובות. "כוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור", נמסר ממשטרת ירושלים.

יש לציין כי המשטרה חסמה לתנועה הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו כן צפויים להיחסם רחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו.


ההפגנה בדרך חברון, הערב (צילום: יפעת ראובן)

ההפגנה בדרך חברון (צילום: יפעת ראובן)


במשטרה מדגישים כי "באשר לכל פעילות של הקמת רעש על פי החלטת בג״צ (5078-20) החל מהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים. הפעלת אמצעי הגברה (מגפון או רמקול) תתאפשר עד לשעה 23:00 לטובת השמעת נאומים בלבד, ללא ליווי מוזיקאלי או השמעת ג'ינגלים, רעשים מכל סוג, שירים או כל דבר אחר שאינו דיבור במילים של משמיע נאום. הכל בעוצמה סבירה ובהתאם להנחיות המשטרה בשטח. לאחר השעה 23:00 ייאסר השימוש גם באמצעי ההגברה. המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין".

עוד נמסר מהמשטרה: "משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ירושלמית

    כל הכבוד למפגינים, הכואבים את התדרדרות המדינה ורוצים בטובתה. אסור שניהול הקורונה יהיה מונע משיקולים פוליטיים,ויתורים לחרדים ובריחה ממשפט

  2. ירושלמי

    מפייסבוק נמסר שאיראן עומדת מאחורי כמה פרופילים המעודדים את "המפגינים"
    מי שדואג למדינה נגד האנרכיסטים

  3. רבקה

    עם ביבי לא נפל עד עכשיו סימן שהוא אלוף בושה לשמאל אדם בגיל 70 נותן לכם סתירות

  4. רבקה

    עם ביבי לא נפל עד עכשיו סימן שהוא אלוף בושה לשמאל אדם בגיל 70 נותן לכם סתירות ואין לכם תשובות

  5. אליה

    עכשיו אני מבין את הברכה עד מאה ועשרים כן תזכו להפגין עוד מאה .ואז תבינו שאין תחליף לאיש הדגול הזה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר