בר הקוקטיילים Tap&tail בשוק מחנה יהודה (צילום: פרטי)
בר הקוקטיילים Tap&tail בשוק מחנה יהודה (צילום: פרטי)

החיים הקשים של בעלי הברים במחנה יהודה: בעל בר הקוקטיילים מדבר על גסיסת חיי הלילה

בעלי בר הקוקטיילים בשוק מחנה יהודה "Tap&tail", מתן פרידס, מספר ל"כל העיר" על התקופה השחורה שעוברת על ענף חיי הלילה בעיר ועל מלחמת ההישרדות כנגד כל הסיכויים

פורסם בתאריך: 11.11.20 18:10

ענף חיי הלילה היה מהראשונים להיפגע ממשבר הקורונה וכיום עדיין אין צפי לחזרתו לשגרה. בעלי ברים רבים בירושלים לא הצליחו לשרוד, חלק סגרו את השערים לצמיתות. אחרים – מצאו פתרונות יצירתיים שיזרימו מעט חמצן לעסק ויאפשרו לו לצלוח את התקופה הקשה. כזה הוא מתן פרידס, הבעלים של בר הקוקטיילים "Tap&tail". מדובר בבר חדש יחסית, אשר נפתח לפני כארבע שנים בלבד, וממוקם בשוק מחנה יהודה. "הקמתי את הבר מתוך תחושת שליחות ורצון להחיות את חיי הלילה בעיר. הרעיון היה ליצור קונספט שעדיין לא קיים בירושלים: בר קוקטיילים וטאפסים. ההצלחה לא איחרה להגיע, אך לצערי משבר הקורונה לא פסח גם עלינו והיינו צריכים להמציא את עצמנו מחדש".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כך, עד בתחילתה של המגפה, הבין פרידס כי על מנת להמשיך להתקיים עליו לשנות קונספט ולעבור למשלוחי אוכל וטייק אוואי. "כשהכה בנו המשבר והתחיל הסגר של הגל הראשון, הבנתי שנצטרך להמציא את המקום מחדש כדי לשרוד. ערכנו פתיחה מחודשת בקונספט של בית קפה בשעות היום ובר קוקטיילים בשעות הלילה. כמובן שבעקבות ההגבלות הוספנו גם שירותי משלוחים. היה חשוב לי שנישאר אטרקטיביים ועדכניים, ולכן אנחנו מציעים כיום ללקוחות שלנו חוויה של 'בר עד הבית': בקבוקי קוקטיילים ממותגים Take Away ועוגיות חמות ומושחתות כמו אמסטרדם קוקי, שוקולד צ'יפס, נוטלה ועוד".


מתן פרידס, בעלי Tap&tail (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

מתן פרידס, בעלי Tap&tail (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)


על אף שההכנסות מהמשלוחים אינן מספיקות, פרידס לא מוכן להרים ידיים. "אפשר לומר שב-90 אחוזים מהזמן אנחנו מוציאים כסף וב-10 אחוזים מהזמן מכניסים. אפשר להסתכל על זה כעל ירידה של 100 אחוזים בהכנסות, כיוון שההכנסות מהמשלוחים זעומות ביחס למה שהכנסנו כשהעסק היה פתוח. עם זאת, אעשה הכל כדי לא לסגור את העסק, והמחשבה על כך מאוד מפחידה אותי. זה הבייבי שלי שאני מטפח כבר ארבע שנים והשקעתי בו כמעט את כל החסכונות שלי. זה העסק הראשון שלי ואני לא מתכוון להרים ידיים. זה הזמן להילחם על מה שאני מאמין בו. בסופו של דבר, אם כולם יסגרו לא יישארו חיי לילה בירושלים".

גם המיקום של המקום בשוק אינו מסייע למצב. "העסקים בשוק עובדים בעיקר על לקוחות קבועים ותיירות. אני מכיר המון חברים שהיו להם עסקים בשוק וסגרו את המקומות שלהם. אנשים קיבלו זעזוע שלא יכלו להתאושש ממנו. השוק נמצא כיום במצב הכי גרוע מאז שפתחתי את העסק. התנועה בו כיום היא טיפה בים לעומת מה שהיה לפני המשבר. המחשבה הכי מפחידה היא מה יהיה בחורף, כשיהיה קר ואולי יהיה עוד סגר. אז באמת נגיע למצב קשה".

מאחר ובקבינט הקורונה לא מקדמים את חזרתם של הברים לעבודה, ולאור העובדה כי סכום הסיוע הכלכלי שניתן מהמדינה אינו גבוה, אומר פרידס כי כל מה שנותר הוא לנסות להישאר אופטימיים. "אני מקבל מענקים, אך לא יכול להגיד שזה מספיק. נראה שהשרים בממשלה לא בדיוק יודעים מה קורה בינם לבין עצמם, ובטח שלא מה יהיה עם ענף חיי הלילה. אני מקווה שיאפשרו לנו לפתוח ולתפקד – לפחות בהיקף של 10 אחוזים. משהו מינימלי, רק כדי להמשיך לעבוד ולהרגיש את הקהל. בינתיים, כל עוד יש משלוחים ויש משהו שמניע את הכל, אני מנסה להישאר חיובי. בפעם הראשונה שאפשרו לנו לפתוח הייתה עבודה טובה והלקוחות הנאמנים שלנו הצביעו ברגליים. אני מקווה שבקרוב תהיה תקופה טובה יותר".



העוגיות של בר Tap&tail (צילום: איתמר גינצבורג)

(צילום: איתמר גינצבורג)



עד לחזרה לשגרה, משתף אותנו פרידס במתכון הסודי של ה-"Tap&Tail" לעוגיות שוקולד צ'יפס שלא תוכלו להפסיק לאכול.

מצרכים:
– 150 גרם חמאה רכה
– 100 גרם סוכר לבן
– 100 גרם סוכר חום כהה
– חצי כפית מלח
– 1 כפית תמצית וניל
– 1 ביצה לארג׳
– 210 גרם קמח לבן
– 1 כפית אבקת אפייה
– רבע כפית אבקת סודה לשתייה
– 1 כוס שוקולד צ’יפס מיני (חצי חום וחצי לבן)

אופן ההכנה:
– מחממים תנור ל-170 מעלות
– במיקסר עומד/ידני מערבבים את החמאה עם שני סוגי הסוכר, מלח ווניל במשך חמש דקות.
– מוספים ביצה
– ממשיכים לערבב עוד 2 דקות
– מוסיפים קמח, אבקת אפייה וסודה לשתייה ומערבבים רק עד שנטמע
– מוסיפים את השוקולד-צ’יפס ומערבבים לאיחוד
– מגלגלים עוגיות בגודל הרצוי
– מניחים בתבנית מתאימה ברווחים
– אופים בין 10-15 דקות, עד לקבלת מראה מוזהב

*טיפ הבית: אם מתחשקת לכם באמצע הלילה עוגייה, הכינו מסה כפולה. הקפיאו מחצית מהכדורים, ובשעת הצורך חממו תנור והכניסו ישירות מהמקפיא.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר