מצעד הגאווה בירושלים, בניין עיריית ירושלים (צילומים: אורן בן-חקון, שלומי כהן)
מצעד הגאווה בירושלים, בניין עיריית ירושלים (צילומים: אורן בן-חקון, שלומי כהן)

המאבק של הבית הפתוח מול עיריית ירושלים לקבלת תקציב – שוב בית המשפט מכריע

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי על העירייה לקבל החלטה מנומקת בתוך 21 יום בבקשת התמיכה הכספית של הבית הפתוח בירושלים. יו"ר הבית נעם יבין: "מדוע העירייה צריכה לשמוע שוב מבית המשפט כי אין להפלות את הבית הפתוח"

פורסם בתאריך: 17.11.20 08:01

המאבק המשפטי ארוך השנים של הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים נגד עיריית ירושלים נמשך. גם בשנת 2020 נאלצת הנהלת הבית הפתוח לעתור לבית המשפט כדי לקבל את התקציב, שמגיע לה על פי חוק.

בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית המשפט לעניינים מינהליים, קבע בשבוע שעבר כי עיריית ירושלים תקבל החלטה מנומקת בתוך 21 יום בבקשת התמיכה של הבית הפתוח בירושלים. השופט אלכסנדר רון קבע בפסק הדין, שניתן בעתירה שהגיש הבית הפתוח, באמצעות עו"ד גלעד ברנע, בחודש אוגוסט, כי העירייה לא דנה כלל בבקשת התמיכה של הבית הפתוח ולא קיבלה החלטה מנומקת ותקינה בה. על כן בית המפט הורה לעירייה לדון כראוי בבקשה.

בפסק הדין שב והכיר בית המשפט בכך שהבית הפתוח הוא המרכז הקהילתי של הקהילה הגאה בבירה, "גוף ייחודי, שאין עוד כדוגמתו בירושלים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"בכך ניתנה ליושבים בכיכר ספרא הזדמנות לתקן את האפלייה המתמשכת כלפי הקהילה הגאה בירושלים", מציינים בבית הפתוח, "אפליה חמורה במיוחד בעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי שפוגע באופן מוגבר בחברי וחברות הקהילה, כנוער בסיכון וקשישים בודדים. זאת בעוד תקציב העירייה הוא הגדול בכל הזמנים".

הבית הפתוח קורא לראש העיר משה ליאון, לחברות ולחברי מועצת העירייה לכבד את פסק הדין, לעמוד בהבטחותיהם החוזרות והנשנות לציבור הירושלמי ולפעול כחוק.

נעם יבין, יו"ר הבית הפתוח בירושלים: "הבית הפתוח בירושלים צעד היום פסע נוסף בדרך לשוויון! אני מברכת על פסק הדין של השופט אלכסנדר רון שפוסק, באופן בלתי נמנע לדבריו, על עיריית ירושלים לקבל החלטה! אנחנו לא מבינות מדוע העירייה צריכה לשמוע שוב מבית המשפט כי אין להפלות את הבית הפתוח ויש לקבל החלטות מנומקות היטב. כולנו שאיפה שהעירייה תראה את ידנו המושטת גם הפעם ותבין כי אנחנו מעוניינות ומעוניינים בשיתוף פעולה לטובת כל תושבי ותושבות ירושלים ולקידום השוויון והביטחון האישי בעיר".

אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים: "הקהילה הגאה בירושלים נאלצת פעם נוספת להסתמך על מערכת המשפט כדי לקבל יחס שוויוני והוגן מצד הרשויות. נמתין להחלטת עיריית ירושלים, שהיא שותף ארוך שנים שלנו ואנחנו מצפות להמשיך לעבוד איתה גם בעתיד".

בעיריית ירושלים מגיבים לידיעה ומסרו כי "העירייה קיבלה את פסיקת בית המשפט ותפעל בהתאם".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר