קניון מלחה נטוש במהלך סגר הקורונה (צילום: שלומי הלר)
קניון מלחה ריק מאדם במהלך סגר הקורונה (צילום: שלומי הלר)

לא מחכים לקבינט: הקניונים בירושלים נערכים לפתיחה מחודשת

חנות המשביר לצרכן בקניון מלחה הודיעה כי היא כבר פתוחה, וזאת ללא אישור הממשלה; ביום ראשון צפוי להתכנס קבינט הקורונה ולדון בפתיחת חלק מהקניונים במסגרת פיילוט; בינתיים, המוזיאונים וחדרי הכושר מחוץ להקלות

פורסם בתאריך: 20.11.20 07:44

פורום הקניונים ומתחמי המסחר נערכים לפתוח מחדש אחרי חודשיים שבהם היו סגורים, וזאת גם אם לא יתקבל אישור הממשלה. היו סגורים – בצל כוונת "מרד" הקניונים, ביום ראשון יתכנס קבינט הקורונה לדון בפתיחה המחודשת של הקניונים. כפי שנראה צפוי להתקבל פיילוט, שבו יפתחו כארבעה קניונים ברחבי הארץ, שבהם יופעלו הגבלות מחמירות, ותיבדק רמת התחלואה בהן. לפי התוצאות יוחלט האם לאפשר לשאר הקניונים בארץ להיפתח באותה המתכונת.

בינתיים, רשת המשביר לצרכן הודיעה כי היא פותחת את החנויות שלה. היום, שישי, המשביר לצרכן בקניון מלחה נפתח. בהודעה שפורסמה בדף הפייסבוק של קניון עזריאלי מלחה, נכתב: "המשביר לצרכן קניון עזריאלי ירושלים – עכשיו פתוח עם כל המוצרים החיוניים שאתם צריכים שימו לב: בשישי פתוחים משעה 9:00 עד 14:0. במוצ"ש לעת עתה סגורים".

בקבינט הקורונה צפויים לדון ביום ראשון גם בפתיחת מכוני הכושר והמוזיאונים – כפי שנראה אלה יישארו סגורים. בקבינט לא נרשמת תמיכה בפתיחתם מחדש בשלב זה. שר התרבות חילי טרופר הציע לפתוח את המוזיאונים במסגרת פיילוט, כפי שככל הנראה ייפתחו הקניונים.

בהודעה שהוציא פורום הקניונים הארצי, נמסר כי "בימים הקרובים הקניונים חוזרים לפעילות וכחצי מיליון מובטלים יוכלו לחזור לעבודה. הקניונים נערכים לתחילת פעילות במתווה 'פתיחה בטוחה', שיאפשר את פעילות הקניונים לצד הקורונה ויחזיר כחצי מיליון מובטלים לעבודה ואת חווית הקניה והבילוי למבקרים, בצורה בטוחה ובריאה, תחת הקפדה על ההנחיות. הפתיחה תעשה תחילה במתכונת מצומצמת אך בפריסה ארצית".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


פורום הקניונים שב ומדגיש כי "רק פתיחה מלאה היא פתיחה בטוחה. פתיחה הדרגתית של המסחר, שמגבילה את כמות החנויות, איננה מספיקה, היא מביאה לצפיפות והתקהלות בכניסה וסופה הגברת התחלואה. רק הגדלת מספר החנויות תוביל לפיזור קהל הצרכנים בצורה בטוחה ולשמירה על מרחק ועמידה בהנחיות, על כן אין חלופה למעט פתיחה מלאה של המסחר והקניונים תחת הנחיות מחמירות שיספקו מענה בריאותי מיטיבי".

בפורום גיבשו פעולות שיינקטו בקניונין, ביניהן:

  • גיוס 'סיירת קורונה', אשר תורכב מסיירים ייעודים, ותהייה אחראית על בקרה, תיעוד אי עטיית מסיכה, מניעת התקהלות, בקרה על אכיפת כמות מבקרים בחנויות ומתן אזהרות ורישום.
  • שימוש במצלמות חדר הבקרה של הקניונים על מנת לזהות התקהלות ולדאוג לפזרה. בנוסף, תוכנס טכנולוגיה לזיהוי התקהלויות ויתבצע מעקב On-line.
  • הפעלת כריזה עיתית עם תזכורת של ההנחיות העיקריות ואיסור על התקהלות.
  • עידוד קנייה בכל שעות היום על מנת לרווח הגעה של מבקרים וכן פתיחה ייעודית לאוכלוסיות בסיכון כמו אוכלוסיית הגיל השלישי.
  • הקניונים יפרסמו בזמן אמת באתר הקניון, בפייסבוק או באפליקציה עומסים בקניון על מנת לווסת את כמות המבקרים.
  • יסומנו מקומות המתנה מחוץ לחנויות במרווחים מספקים ושמירה על המרווחים תהייה באחריות 'סיירת הקורונה'.
  • יוחלף אוויר בתדירות גבוהה (לפחות 6 פעמים בשעה)

בנוסף, "ימשיכו הקניונים להקפיד, כפי שעשו בפתיחה הקודמת, על מדידת חום בכניסה, פיזור עמדות אלכוג'ל בכניסות, בסמוך לדרגנועים, מעליות ומרחבי השטח הציבורי וחיטוי מתועד של השטחים הציבוריים. בשלב זה תתאפשר מכירת מזון ב-T.A בלבד ולא יפתחו מקומות ישיבה. חנות שלא תעמוד בהגבלות המותרות למעלה משלוש פעמים תיסגר למשך שלושה ימים רצופים ותדווח על ידי הקניונים למשרד הבריאות".

הפורום מדגיש כי "לקניונים יתרונות מהותיים רבים – הן ביכולת שמירה, הן בניהול פיקוח ובקרה על שגרת חיים בצל הקורונה, זאת באמצעות הקפדה ואכיפת עטיית מסיכות, הן בניהול הקהל ומניעת התקהלויות, ספירה, ניטור וניהול הקהל באמצעות טכנולוגיות שונות, הן בהקצאת כח אדם ייעודי לשמירה על ההוראות ואכיפתן לצד יכולת שמירה על תחלופת אוויר גבוהה והן בניהול בהתאם של חנויות הקניון. כל אלה חוברים יחד ומאפשרים לקניונים להיות סביבה שבטיחותה עולה על מסגרות מסחר אחרות, דוגמת 'פאוור סנטרים' או חנויות רחוב".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. דבורה זהבי

    זה בהחלט, נכון מאוד!!
    ראשית,הקניונים הרבה יותר מבוקרים מהחנויות,כי אפשר לספור את כמות הקהל שנכנס.
    שנית,ועוד, עוד מעט גשמים חורף, והקניונים מקורים, ועדיף לערוך את הקניות שם.
    שלישית, יש דברים שאין בחנויות, רגילות אבל יש בחנות קניון.
    רביעית,בעלי הוא מוכר בדוכן בקניון, כבר חודשיים שהוא בדיכאון שאין לו עבודה…הוא אוהב את המכירות, הקניון בשבילו זה כמו אוויר לנשימה.

  2. הרב בריח

    בעלך יכול להתגעגע לקניון, אבל הנגיף אוהב להתרבות במקומות סגורים כמו הקניון. סגר שלישי בדרך…

  3. אהבת חינם ודבקות בקדוש ברוך הוא האחד והיחיד, הגדול והנורא, הרחום והאהוב

    ברכה והצלחה לכל עם ישראל, גאולה במהרה, בחסד וברחמים. אל ייאוש כלל, ה' מלך, ה' מלך, ה' ימלוך לעולם ועד. בריאות לכל עם ישראל, פרנסה בשפע לכל עם ישראל ובקלות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר