האקטון ירושלמי (צילום: מאי חטיב)
האקטון ירושלמי (צילום: מאי חטיב)

פיתוח הסטארטאפ נמשך למרות הקורונה: האקתון יהודי-ערבי ראשון נערך בירושלים

עשרים יזמים מבית חנינא, שועפאט, רחביה ושכונות נוספות בעיר התאספו במתחם הטכנולוגי Margalit Startup City להאקתון היהודי-ערבי הראשון, במהלכו הציגו פרויקטים בתחום הסטארטאפ. היזם אראל מרגלית: "אנחנו מוכיחים שזו עיר של יצירה"

פורסם בתאריך: 26.11.20 09:52

יזמים יהודים וערבים ירושלמים הפועלים בשיתוף פעולה לקידום טובת העיר וכלל תושביה ערכו את ההאקתון היהודי-ערבי הירושלמי הראשון, שנערך במתחם הטכנולוגיה Margalit Startup City הסמוך למתחם התחנה.

באירוע, שנערך בשבוע שעבר בהתאם למגבלות הקורונה של משרד הבריאות, השתתפו 20 יזמים יהודים וערבים מבית חנינא, שועפאט, רחביה, קטמון, בקעה, תלפיות ובית צפהפה, שבאו כולם להציג לעמיתיהם ולמשקיעים פוטנציאליים שנכחו גם הם באירוע, רעיונות, פטנטים ומצגות של עד דקה המפרטות פרויקטים בתחום הסטארטאפ.



בין המציגים באירוע נמנים סעידה כורדיה שפיתחה מיזם לקידום תזונה בריאה המותאם נפשית לצרכן דרך טכנולוגיה, יוסוף עוודה המתכנן לבנות אפליקציה שמאתרת ומחלקת אוכל עודפי מזון ממסעדות ובתי עסק לנזקקים, גלעד סויט ומיכל רוזן שהציגו רעיון לאפליקציה ללימוד ערבית מדוברת, אוהד סטוסל שהציג רעיון לאפליקציית מיקום גיאוגרפי לקידום תיירות באמצעות צילומים, ודיצה קרן המקדמת יוזמה למקום שמרכז מוזיקאים יהודים וערבים.

לאחר הצגת הרעיונות, כלל האירוע חלק נוסף בו היזמים התחלקו לקבוצות עבודה אל תוך הלילה, בהן הם ניתחו יחד את המודלים של כל הרעיונות ופותרים את הבעיות הטכנולוגיות של כל אחד מהם. לבסוף, קיימו כל המשתתפים תצוגה של הפרויקטים בפני שופטים, שנתנו הערות בונות לכל פרויקט ויזם.

בסיום האירוע הודיעו המארגנים כי ההאקתון היה רק מפגש ראשון בסדרה של מפגשים ושיתופי פעולה בין האוכלוסייה היהודית לאוכלוסייה הערבית בירושלים, שילכו ויתרחבו בתקופה הקרובה.


אראל מרגלית, יונתן ארנון ועדנאן גאבר (צילום: מאי חטיב)

אראל מרגלית, יונתן ארנון ועדנאן גאבר (צילום: מאי חטיב)


יונתן ארנון, ממארגני המפגש, מציין כי "יש לנו חזון, פלטפורמה חדשנית משולבת של ירושלמים מכל המגזרים. זו התחלה של חזון ובניית גשרים. בימים שמציאות וירטואלית מכסה את הכל. אנחנו יוצרים מציאות, ובעידן של פילוג אנחנו מתחברים".

עדנן ג'אבר, ממארגני המפגש, מוסיף ואומר כי "המפגש הזה הוא חלום שמתגשם. הייתי בהמון תוכניות שלום, אבל אף פעם לא בירושלים. בואו נלמד יחד ונצליח יחד. הגיוון ינצח. בואו נעשה האקינג!"

מייסד ויו"ר JVP וMargalit Startup City אראל מרגלית, מדגיש כי "חושבים שירושלים זו עיר שרק רבים עליה, אנחנו מוכיחים שזו עיר של יצירה. מירושלים יכולה לצאת הבשורה למזרח התיכון כולו. זו עיר מיוחדת עם הייטק וחדשנות שיכולה לפנות מערבה אל אירופה וארה"ב ומזרחה אל המזרח התיכון ואסיה. היזמים הצעירים מרימים עיר והם האנשים שעושים את החיבורים. המפגש הזה מוכיח את הכוח שיש לנו בעיר לבנות דברים גדולים ביחד".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר