סגר ראש השנה בירושלים (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

ירושלים נכנסת לסגר שלישי: מחסומים הוצבו בצירים מרכזיים בעיר

לצד המשך מבצע החיסונים שנמשך בקופות החולים בירושלים - נכנס לתוקפו הסגר השלישי שיימשך לפחות שבועיים; בין השאר המסחר ייסגר והתנועה תוגבל לעד 1,000 מטרים

פורסם בתאריך: 27.12.20 15:59

למעלה מ-26 אלף ירושלמים וירושלמיות התחסנו עד כה ברחבי העיר – ביניהם, הצוותים הרפואיים בבתי החולים הדסה, שערי צדק והרצוג, צוותי קופות החולים בעיר, תושבים מעל גיל 60 וכאלה הנמצאים בקבוצות סיכון שונות. למרות מבצע החיסונים – קבינט הקורונה החליט להטיל סגר נוסף, שלישי במספר מאז התפרצות מגפת הקורונה, וזאת על רקע העלייה בתחלואת הנגיף. הסגר צפוי להימשך כשבועיים, עם אפשרות להארכתו בשבועיים נוספים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תחלואת הקורונה בירושלים ממשיכה לזנק – 6,903 חולי קורונה מאומתים בעיר. לפי נתוני הרמזור – 20 שכונות אדומות בירושלים, בהן: רמת שלמה, סנהדריה, בית וגן, רוממה, רמות, הר נוף, כפר עקב, נוה יעקב, בית צפאפא, עיסאוויה, גבעת שאול, קרית מנחם, גבעת משואה, קרית היובל, רמת שרת, ואדי ג'וז, שייח ג'ראח, הגבעה הצרפתית, גבעת המבתר ושועפאט.

כאמור, החל מהערב, ראשון, 27.12 תפרוס משטרת ירושלים מחסומי תנועה ברחבי העיר. לשם אכיפת הסגר המשטרה גייסה כ-4,000 אנשי שיטור. בין השאר יוצבו מחסומים בצמתים מרכזיים בשכונות העיר, כמו למשל – בדרך חברון, בכביש גולומב, בציר גולדה מאיר ובכביש בגין.

הקנס על הפרת הגבלת התנועה יעמוד על 500 שקלים.

בין ההגבלות: הגבלת תנועה של עד 1,000 מטרים מהבית, המסחר הלא חיוני ייסגר, הבילוי והפנאי ייסגרו. התחבורה הציבורית תצומצם ב-50 אחוזים ויחול איסור התקבלות של עד 20 אנשים במקום פתוח ועד 10 אנשים במקום סגור.

עוד לפי ההגבלות תיאסר השהייה בביתו של אדם אחר. כמו כן, מתווה האיים הירוקים באילת ובים המלח יופסק.

בתחום המסחר – המסעדות יורשו לבצע משלוחים בלבד, ללא איסוף עצמי. בנוסף, עסקים שאינם מקבלים קהל יפעלו במתכונת של 50 אחוזים, וההתקהלות בהם תוגבל ל-10 אנשים במקום סגור ו-20 במקום פתוח.

ועדת החינוך ביטלה את החלטת הממשלה להחזיר את תלמידי ה'-י' ללמוד מרחוק. כלל התלמידים והתלמידות, בכל השכבות, ימשיכו ללמוד כרגיל.

מה מותר? ההגבלות לא כוללות יציאה לחיסון נגד הקורונה, טיפול רפואי, טיפול סוציאלי, הליך משפטי, יציא ה לצורך פעילות ספורטיבית – כמו הליכה וריצה, העברת קטין בין הוריו הגרושים או הפרודים, יציאה למקום עבודה חיוני או יציאה למסגרת חינוכית, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, חתונה או ברית  -בכפוף להגבלות ההתקהלות ושמירת המרחק החברתי.

בעיריית ירושלים מדגישים כי אגף הרווחה העירוני יפעל לאורך כל ימי הסגר, לרבות כוננות 24/7, למתן מענה למגוון האוכלוסיות בעיר לרבות אוכלוסיות בסיכון, חולים ובני משפחותיהם ולסיוע בכלל הצרכים העולים מהשטח. כמו כן, תחנות טיפת החלב ימשיכו לפעול כרגיל וכי האחיות העובדות בהן חוסנו. בנוסף, התוכנית העירונית למניעת נפילות בבתי קשישים תמשיך לפעול כסדרה וניתן להמשיך לתאם התקנות דרך מוקד 106.

עוד מוסרים בעירייה כי "מינהל תפעול, הכולל בין היתר את אגפי שפ"ע, תברואה, חירום וביטחון ואכיפה, ימשיך את פעילותו כבשגרה על פי הנחיות התו הסגול. הפעילות תכלול ניקיון העיר, פינוי מפגעים וכן פיקוח ואיזון התנועה ומניעת התקהלות. המוקד העירוני 106 יעבוד במתכונת מתוגברת לאורך כל הסגר לקליטת פניות תושבים במגוון נושאים וטיפול בהן. יצוין כי העירייה פועלת במטרה להבטיח מתן שירות רציף ומיטבי לתושבים על אף הסגר. כמו כן עיריית ירושלים תפעל בצורה מואצת לקדם את עבודות התשתיות בעיר במהלך הסגר".

ראש העיר משה ליאון: "עיריית ירושלים נערכת למתן שירותים לכלל תושבי העיר גם בתקופת הסגר ובדגש על מתן מענה לאוכלוסיות המתקשות בעיר ולמשפחות החולים. אני קורא לכלל תושבי העיר להקפיד על הנחיות הממשלה, במטרה להוריד את רמת התחלואה בעיר. על רקע בשורת החיסון, כולנו תקווה שזה יהיה הסגר האחרון שיעבור על תושבי ירושלים".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר