ישיבת המועצה, הערב (צילום: פרטי)
ישיבת המועצה, הערב (צילום: פרטי)

הדרמה בישיבת המועצה: סיעת התעוררות נטשה את האולם. צפו

חברי האופוזיציה עזבו הערב את אולם מועצת העירייה בזעם - הסיבה: היועץ המשפטי של העירייה אלי מלכה הסיר מסדר היום של הישיבה הצעת לסדר, שהוגשה על ידי חברי סיעת התעוררות, שעסקה במהלך להדחת ראש העיר ליאון

פורסם בתאריך: 26.1.21 20:31

ישיבת מועצת עיריית ירושלים הראשונה לשנת 2021 שהתקיימה הערב, שלישי, הפכה לסוערת במיוחד בעקבות החלטתם של חברי סיעת התעוררות לעזוב את הישיבה בזעם, בראשם יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ, וחברי המועצה עינה בר-כהן ואלעד מלכא.

הסיבה לעזיבתם, כך עולה, זו חוות דעת של היועץ המשפטי לעירייה אלי מלכה, לפיה לא יתאפשר להם להגיש הצעה לסדר, שביקשה להדיח את ראש העיר משה ליאון מתפקידו, לטענתם לאחר שכשל בניהול משבר הקורונה בירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון



בחוות הדעת שהכין היועמ"ש, הוא מפרט את הסיבות להסרת ההצעה מסדר היום וכותב בין השאר כי "אין ספק כי ההצעה כוללת דברי דיבה חמורים כנגד העירייה והעומד בראשה".

בהצעה לסדר, שהוגשה על ידי חברי סיעת התעוררות, נטען בין השאר כי "לכל אורך התקופה, כמעט בכל נקודת זמן, עיריית ירושלים והעומד בראשה כשלו בניהול המשבר; כאשר היה צריך לסגור זה קרה מאוחר מידי, מעט מידי ולאט מידי. כאשר היה צריך לפתוח זה היה לאט מידי, בעיקר מעט מידי".

יוזם ההצעה, חבר סיעת התעוררות אלעד מלכא, מסר הערב כי "משה ליאון מפחד מביקורת, מפחד שתושבי ירושלים יידעו שהוא אחראי לכשלון של ירושלים בתקופת הקורונה. הוא מתחבא מאחורי חוות דעת, שיצאה שש דקות לפני ישיבת המועצה, לפיה ביקורת על העירייה היא הוצאת דיבה. אם היה בטוח בעצמו, היה מביא את ההצעה להצבעה ומנצח בה, הוא כנראה יודע שלא היה מנצח".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים, שמסרה בתגובה: "מדובר בהצעה קנטרנית, פופוליסטית, מגוחכת ושאינה עניינית שכל האמור בה הוא דיבה בכוונה לפגוע בעירייה ובעומד בראשה, בפרט ההאשמה בפגיעה בחיי אדם. מדובר בטענות ללא כל ביסוס ותוך כדי ניסיון לניצול הבמה הפומבית של ישיבת המועצה שנועדה לדון בקידומה של העיר, ולא לצורכי הלצות ולזות שפתיים. לכן, החליט היועמ"ש כי מדובר בהצעה שאינה בסמכות המועצה, ומחובתו של ראש העיר שלא לאפשר דיון בנושא במועצה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. תושב ירושלמי מודאג מאוד

    חב3י התעוררות ירו לעצמם ברגל פעם אחת בהכפשת ראש העירב בזמן הבחירות
    ובפעם השניה שהזניחו את הבוחרים שלהם ברגע שהם בוחרים ללכת בדרך של ההאשמות ולא בדרך.העשיה
    בושה וחרפה
    אני מצטער שבחרתי בהם

  2. פלס

    בושה וחרפה
    כל המפריעים והצעקנים חייבים לתת את הדין.

    אגרסיבית טיפשית חסרת תרבות, אספסוף,
    אם כך הם מנהלים שירותים לציבור.
    לא בוחרים בהם שוב.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא להאמין שהמערכת מעוותת כך שהתעוררות כמעט נהיו בראשות העיר.

    חוסר היושרה, הכבוד והיעדר העשיה תוך סיפוח עשיה של אחרים מביישת.

  4. תושב ותיק בירושלים ומכיר את ההיסטוריה שלה

    לקרוא לביקורת עניינית על ראש העיר ועל העיריה "הוצאת דיבה" זה שיא של סילוף ההליך הדמוקרטי ודרדור מועצת העיר למחוזות של משטרים אפלים. חבל שהיועץ המשפטי הכניס עצמו לפינה כזו. לסייע לראש העיר זה דבר אחד, לעוות את ההליכים הדמוקרטיים זה דבר אחר לגמרי. כדאי שראש העיר והיועץ המשפטי והמועצה כולה התעשתו. הירושלמים לא טפשים. בקצב הזה משה ליאון לא יבחר בשום פנים ואופן לכהונה נוספת.

  5. שלי

    ראש העיר פוחד מה חרדים. והם משתלטים על מרכז העיר…. הרי בזכותם הוא ניצח בבחירות אז איך יצא נגדם? אז הוא יושב בשקט והם ישברו את העיר והכל בסדר….

  6. ג׳ו

    האם ליאון ואנשיו חושבים שהתושבים טפשים? חושבים שבבנית כבישים ורכבות (שהתחילו בכלל ע״י ראש העיר הקודם) יטשטשו את המחדל האיום העסקנית הקטנה וחוסר המנהיגות?

  7. ירושלמי

    דיקטטורה זה כאן. תארו לעצמכם שהיועץ המשפטי לכנסת היה מסיר הצעת אי-אמון בגלל הניסוח שלה. זו היתה כותרת ראשית בכל העיתונים. לא יאומן, בלי קשר לדעה הפוליטית או למי הצבעתם בבחירות לעיריה.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בהתעוררות שני עורכי דין שאם היו בודקים קצת פסיקה למשל מאשקלון לפני שלוש שנים, היו רואים שחוות דעת היועמש שהמסלול הוא רק חתימה מראש של רוב לפי סעיף 22 היא בטון. ולכן אם יקחו את זה לבית משפט, התעוררות גם ישלמו הוצאות. מדובר בחבורה של צעקנים חדלי מעש שכל היום כותבים וכותבים ברשתות. די לדיבורים ולכזבים. עופר, כמעט כמעט עבדת על כולם ונבחרת. עצוב!!! לא מכך שלא נבחרת אלא מזה שכמעט נבחרת. העיר היתה מזוהמת וברשתות נקיה. ליאון עושה הפוך. עדיף.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר