עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)
עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)

עופר ברקוביץ ל"כל העיר": "אני מתכוון לשוב ולהתמודד על ראשות העיר"

יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים עופר ברקוביץ מספר בשיחה עם "כל העיר" על ההצטרפות למפלגתו של גדעון סער "תקווה חדשה", משיב על הביקורת שקיבל מצד תומכיו על המהלך ומצהיר על כוונתו להתמודד בשנית לראשות העיר בעוד כשלוש שנים

פורסם בתאריך: 9.2.21 18:17

אחרי כ-13 שנים בעיריית ירושלים, שתיים וחצי קדנציות שבהן שימש כחבר מועצה וכסגן ראש העיר, שבעה מנדטים שהשיגה "התעוררות" בבחירות למועצת העירייה והפסד אחד בהתמודדות על ראשות העיר – עופר ברקוביץ, יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים וראש סיעת התעוררות, החליט כי הגיע הרגע לעזוב את העבודה המוניציפלית ולקפוץ לכנסת. במסגרת הבחירות לכנסת ה-24, שיתקיימו ב-23.3, בשבוע שעבר הכריז ברקוביץ על חבירה מפלגתו של ח"כ גדעו סער – "תקווה חדשה", הוא שובץ במקום ה-13 ברשימה, ויש לומר לפי הסקרים – במקום יחסית ריאלי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


החלטתו של ברקוביץ התקבלה בקרב מצביעיו ברגשות מעורבים – יש שבירכו אותו, אחרים טענו כי מדובר בהפרה של הבטחתו להישאר בעיריית ירושלים גם אם יפסיד בבחירות לראשות העיר לפני למעלה משנתיים, כפי שקרה. "אני בא לנסות לשרת את ירושלים מהכנסת", אומר ברקוביץ בשיחה עם "כל העיר" בהתייחס לביקורת שעלתה, "בעת הזאת אני מרגיש שזה הדבר הנכון ביותר גם לירושלים, גם להתעוררות וגם עבורי. היתה פה החלטה מאוד מורכבת, שיש בה הרבה מאוד פנים, יש פה עניינים ציבוריים, אישיים, פוליטיים, יש פה עניינים של יכולת השפעה על העיר, להגן עליה, על הציביון שלה, על חוסנה הכלכלי, על הניהול הבריאותי שלה. אחרי 13 שנה, ואחרי תקופה ארוכה שניסינו להיכנס כשותפים לקואליציה בעירייה ולא נענינו, שקללתי את כל המרכיבים האלה בסיטואציה הנוכחית ובתוך כל זה הבנתי שכרגע זה הדבר הנכון ביותר עבור ירושלים, התעוררות ועבורי".

אז לא עמדת בהתחייבות הזאת ואתה כרגע מסביר למה עשית זאת?
"אני לא חושב שלא עמדתי בהתחייבות הזאת. בתפיסתי, אני צריך לשרת את תושבי ירושלים ואת החזון שהצגתי. אני, כמנהיג הציבור הרחב בירושלים, צריך לעשות הערכת מצב, ולהבין איפה נקודת ההשפעה הטובה ביותר שלי. אני אומר את זה אחרי 13 שנה ואחרי 9 שנים בהתנדבות ומתוך מחויבות מלאה לכל מה שאמרתי קודם. כל מה שאני אומר כרגע, זה שאני רואה צורך להגן ולקדם את ירושלים ממקום עם השפעה יותר חזקה וזה בעיניי בזירה הלאומית".

האם בכוונתך לחזור ולהתמודד על ראשות העיר בעוד כשלוש שנים?
"התשובה היא – בהחלט שכן. לא ויתרתי על החלום להוביל את העיר ירושלים, ואני בהחלט רואה את עצמי חוזר להתמודד בעתיד על הנהגת העיר ירושלים".


עופר ברקוביץ וגדעון סער (צילום: "תקווה חדשה")

עופר ברקוביץ וגדעון סער (צילום: "תקווה חדשה")


הריצה לכנסת זה סוג של סידור עבודה?
"אני מחויב למשימה הירושלמית שלי, ואני מבין שהדבר הנכון ביותר הוא לא קשור לעבודה. אם ככה, הייתי יכול לעזוב לפני שנתיים, ולפני חמש שנים, ובאינספור הזדמנויות אחרות. זה לא קרה ולא סתם, כי באותן שנים הבנתי שאני משרת את העיר ירושלים מעמדת המועצה. במצב הפוליטי שנוצר כרגע, אני חושב שאשרת את העיר טוב יותר והתעוררות תפעל טוב יותר כשאני אהיה בזירה הארצית".

למה דווקא סער?
"אני חושב שגדעון סער הוא האיש המתאים להוביל את מדינת ישראל. מבחינת תפיסה ממלכתית, מבחינת יושרה וניסיון פרלמנטרי ממשלתי רחב ביותר, ומבחינת היכולת לחבר מפלגות שונות וקבוצות שונות בחברה הישראלית. בשיחות איתו גיליתי קשב רב גם לנושאים שמעסיקים אותי, בראש ובראשונה לנושא ירושלים, לעסקים ולחיבור בין מגזרים".

"היתה פה חוסר יציבות שלטונית מזעזעת", מדגיש ברקוביץ בהתייחס לממשלתו של בנימין נתניהו, "ארבע מערכות בחירות, ממשלת אחדות לא מתפקדת. אני חושב שגדעון סער הכי רלוונטי להרכבת הממשלה, וליצירת השותפות הרחבה נדרש חזון משותף חדש, שיחבר הרבה מאוד קבוצות בחברה הישראלית, שיאפשר לכולם לחיות יחד תחת אחריות כלכלית וחברתית אחד לשני".

בהתייחס לכך שאתה מוצב במקום ה-13, האם יש לך הבטחה מסער שתשמש כשר בממשלתו?
"אנחנו לא עוסקים כרגע בנושא חלוקת התפקידים. אני בוודאי העליתי ורואה את עצמי כמישהו שצריך לפעול בנושא ירושלים ובנושאי הפנים של מדינת ישראל. אני מקווה ומאמין שיהיה לי תפקיד רלוונטי בתחומים הללו".

בהנחה ותקבל את מבוקשך להיות שר רלוונטי שעוסק בירושלים – איך אתה חושב שהדינמיקה והיחסים העכורים כרגע בינך לבין ראש העיר משה ליאון תשפיע על העבודה ביניכם?
"אני חושב שמאוד-מאוד ברור שאני הצעתי גם בתחילת הקדנציה וגם במשבר הקורונה שותפות עם משה ליאון. זה לא סוד שיש לי ביקורת גדולה עליו, אבל אני שליח של תושבי ירושלים ושל תנועת התעוררות שאני מחויב לערכיה ולתוכניות שלה, שאני אביא אותן גם לכנסת. לכן, ככל שיהיה תפקיד ביצועי רלוונטי – המטרה תהיה לעבוד למען ירושלים ולמען מדינת ישראל כדי להשיג הישגים. הפוליטיקה מבחינתי היא אמצעי ולא המטרה, וצריך יהיה לדעת לפעול ביחד כמו שהצעתי בעבר. אני מקווה שמשה ליאון יתעשת ויאפשר את העבודה המשותפת הזאת".

ברקוביץ הצטרף למפלגתו של סער, שבה חבר גם ח"כ זאב אלקין, שבעצמו היה יריב פוליטי של ברקוביץ לפני כשנתיים בהתמודדות לראשות העיר. היום, ברקוביץ דווקא מרעיף על אלקין מחמאות. "אני חושב שהוא איש רציני, היו לי ביקורות עליו גם בריצה שלו לראשות העיר וגם בפעולות שלו שהוא עשה", מבהיר ברקוביץ בשיחה, "אך, אני מסתכל על הדברים קדימה. למען מדינת ישראל ולמען ירושלים. צריך לדעת לעבוד עם אנשים גם אם הם לא היו 100 אחוזים בצד שלך. יש לי הערכה לצעדים מסוימים שאלקין עשה, בהחלטה למשל לחזק את פיתוח מזרח ירושלים ב-2.5 מיליארד שקלים. היו מחלוקות ואני משאיר אותם בצד. אני יכול להגיד שאין לי דם רע, אני מתקדם קדימה ואפילו הייתי אצלו בבית כשלושה ימים אחרי שהצטרפתי לתקווה חדשה. אני עובד איתו עכשיו על ניסוח של תכנית ירושלים שאותה אני מתכוון להוביל בכנסת ואני רואה בזאב שותף לעניין הזה".

ואתה מאמין לסער שלא יישב בממשלה עם נתניהו?
"כן. אני חושב שבתוך המערכת הפוליטית היום נדרשת מהנבחרים אמינות מאוד גבוהה, כי המצב של חוסר האמון הוא גבוה מאוד. אני משוכנע שסער יעמוד בהבטחתו לציבור".

האם תהיה מוכן לשבת עם הרשימה המשותפת?
"לא, המסר שלנו בעניין הזה הוא ברור, אנחנו לוקחים שותפים שמכירים בהסדר המכונן של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ואין מקום לקיצוניים משום צד, לא מהצד של איתמר בן גביר, שתולה תמונה של רוצח של 29 אזרחים חפים מפשע, ולא בצד של המשותפת שיש קריאות שלא תואמות את הדבר הזה".

בחזרה לעיריית ירושלים – האם מספר 2 בסיעת התעוררות ושותפתך לדרך עינב בר כהן, תתמנה לראשות הסיעה או שעם עזיבתך יתקיימו בחירות פנימיות לראשות הסיעה?
"עינב היא מספר שתיים שלי והיא נבחרה בצורה דמוקרטית, היא מובילה את התעוררות כממלאת מקום. ההחלטה הראשונית שלנו בתנועה זה להמתין לראות את תוצאות הבחירות, ב-23 במרץ. במידה ואבחר לכנסת אני מעריך שכן יתקיים איזה שהוא תהליך בחירות. בכל מקרה, התנועה תקבל את ההחלטות שלה".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. מזי

    אבל הפעם, אחרי שהספקתי להכיר מעט את עולמך, וראיתי אותך מתפקד לגדעון סער, את קולי לא תקבל.

  2. אזרח שאיכפת לו

    עופר בהצלחה . בכל מיקרה ,תושבי העיר מאוכזבים
    קשות מראשי העיר האחרונים . לכן יתמכו בך ,כי אתה תקותנו לאחר מפח הנפש של כל אלה שהיתעלמו מקיומנו בועדה המחוזית ובכניעה לחרדים .
    רוצים בכל מאודנו שהעיר הזו תשוקם כלכלית וחברתית . בהצלחה מכל הלב עופר .

  3. שי

    חבל על האנרגיות.
    אומנם לא הצבעתי למשה ליאון, אבל קיבלנו ראש עיר מדהים!
    בבחירות הבאות הוא יקבל את.קולי ועוד קולות רבים.

  4. ירושלמי

    היצור נמחק מבחינתי
    עוד פוליטיקאי קטן.
    ולא שקודם חשבתי שהוא ראוי, אבל חשבתי שהוא טוב מהיצור אלקין וליאון, ועכשיו אני רואה שלא.
    הוא האחרון שאבחר בו אם הוא יתמודד
    וטוב שהראה שהוא היה ונשאר פוליטיקאי קטן ולא מוכשר

  5. ע. ג'.

    זו לא הבעיה של עופר, שהחילוניים לא יצאו להצביע כמו שצריך, ושרוב ירושלים מורכבת ממסורתיים תומכי ליכוד או חילוניים שחושבים שצריך "לכבד". אלה הם האחראים על הכפייה הדתית יותר מאשר החרדים עצמם. תתחילו לחנך את סביבתכם הקרובה קודם כל.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש פער בין מה שאמרו על ליאון לבין מה שהוא עושה בפועל : העיר נקיה ומתפתחת. אין צורך להוסיף.

  7. נאור

    עשה שימוש בירושלמים החילונים שמאלמים וימנים כדי לעצבור יותר קולות שבסופו של דבר משרתים את הימין הישראלי
    הפרת רמון מילה קטנה ….
    הקרייריזם המתנשא קודם לאמינות
    את קולי לא תקבל לא בכנסת כי אני שמאלן ולא בעיריית ירושלים

    אני מניח שבבוא הזמן תכוון לממשלת ישראל ולא לעיריית ירושלים

    כמו ברקת ואולמרט לפנך

  8. רו

    ניצל את הקולות שקיבל בירושלים מאנשי שמאל ומאנשי ימן כדי ליזכות במעמד ציבורי המשמש לו כקרש קפיצה לכנסת ומי יודע אולי לממשלת ישראל באחד מהימין

    קרייריסט ללא עקרונות שלמד מברקת ומאולמרט
    בושה!!!

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברגע שהלך לפוליטיקה הארצית והפך מזוהה עם מפלגת נישה זניחה , הרחיק הרבה מאוד בוחרים
    נמצא מועמד אחר

  10. רונה

    עופר מקומך בעירית ירושלים בבחירות הבאות לא יבחרו בליאון חדל האישים העיר מוזנחת ומלוכלכת הדתיים משתלטים על כל חלקה טובה וליאון מאפשר להם לעשות מה שהם רוצים חבל הורסים את ירושלים בחרנו בך תוכיח יכולות כמו עד עכשיו העיקר שהעיף את ליאון

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר