גליה אביחיל-דניאל (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)
גליה אביחיל-דניאל (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

לקראת הפתיחה המחודשת בעידן החיסונים – בעלת קפה אביחיל ל"כל העיר": "המסעדנים צריכים להתאים את עצמם למציאות, לא להתבכיין"

גליה אביחיל-דניאל, מבעלי "קפה אביחיל" במלחה, מספרת ל"כל העיר" על ההכנות לפתיחה המחודשת ביום ראשון: "כולנו מחוסנים, אנחנו נקפיד על בדיקת תעודות מתחסן ומחלים בכניסה"

פורסם בתאריך: 4.3.21 07:59

ביום ראשון הקרוב, 7.3, תצא לדרך הפעימה השלישית של פתיחת המשק על פי החלטת הממשלה. כחלק מהפעימה, גם ענף המסעדות, שהיה סגור זמן רב, ייפתח מחדש לקהל תחת מגבלות. בשיחה עם "כל העיר", מספרת גליה אביחיל-דניאל, (47), מבעלי בית הקפה הירושלמי "קפה אביחיל" במלחה, כיצד היא נערכת לפתיחה על רקע מגבלות התו הירוק, על תחושותיה וכן, על הביקורת שיש לה על חלק מבעלי המסעדות.

איך את נערכת לפתיחה המחודשת?
"קודם כל, יש התרגשות מאוד גדולה. כבר עכשיו כשחזרנו לטייק אווי וראינו שוב אנשים, זה פשוט מחמם את הלב. ברמה האישית, אני מתרגשת כאילו אני פותחת עסק חדש", מספרת אביחיל. "בגלל שעדיין אין הנחיות ברורות מבחינת התפוסה של המקום אני לא בטוחה עדיין כיצד ההושבה תהיה, אבל המקום שלי גדול, גם מבפנים וגם מבחוץ, לכן כשיהיה מתווה מתאים, אני בטוחה שנוכל להסתדר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אביחיל מספרת כי מתוך 15 עובדים שיצאו לחל"ת, חלק חזר כדי לעבוד במתכונת הטייק אווי. "השאיפה שלי זה להחזיר מחל"ת את כל העובדים, אבל זה יתחיל באופן הדרגתי. אני לא בטוחה שלכולם יהיה את אותו היקף המשרה, זה תלוי בכמות העבודה".

איך את מתכוונת לשמור על הניקיון וההיגיינה בבית הקפה?
"תהיה עמדת אלכוג'ל והשולחנות ינוקו ויחוטו מיד. לא יחולקו תפריטים פיזיים אלא יהיה על כל שולחן ברקוד לסריקה שיאפשר גישה לתפריט. כמובן שכל העובדים יהיו עם מסכות ויהיו צמודים לאלכוג'ל – הם כבר רגילים לזה".


קפה אביחיל, טרום תקופת הקורונה (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

קפה אביחיל, טרום תקופת הקורונה (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)


"מעבר לזה, כולנו פה מחוסנים. אנחנו נקפיד על בדיקת תעודות מתחסן ומחלים בכניסה. למעשה, אמור להיות לכל בן אדם באמצעות הסמארטפון שלו או תעודה מודפסת שאנחנו אמורים לבדוק באמצעות אפליקציה".

כיצד תפעלי אם לקוחות יגיעו ללא המסמכים הנדרשים?
"אני חד משמעית הולכת להקפיד על זה ולא להכניס את מי שלא עומד בהנחיות. אני חושבת שיש פה אחריות ציבורית מאוד גדולה וכל עוד נתנו לנו את האור הירוק לפתוח, אנחנו חייבים להקפיד על זה כדי למגר את הקורונה".

מה את חושבת על כך שהאחריות האכיפתית היא על בעלי המסעדות?
"כמו בתקופת הפיגועים, שחייבו לשים מאבטח בכניסה לבית העסק, אני חושבת שהמסעדנים צריכים להתאים את עצמם למציאות הזאת, לא להתבכיין. נתנו לנו סוף סוף לפתוח, אז אם רוצים להסתדר עם המצב אז מתגברים ומסתפקים במה שיש. תמיד יהיה על מה להתרעם ולכן, אני פשוט מחבקת את האור הירוק הזה ושומרת על ההנחיות".


גליה אביחיל-דניאל (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

גליה אביחיל-דניאל (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)


קיבלת סיוע מספק מהמדינה?
"אני חושבת שכל מי שעבד מסודר לאורך השנים זכה לקבל סיוע מהמדינה. זה לא משתווה למה שאני אמורה להכניס במצב רגיל, אבל זה עזר לי בהחלט לצוף, לא יותר מזה. סליחה אם אני שופטת, אבל אני חושבת שכל מי שבוכה – לא עובד במסודר. מהבחינה הזאת, אני חושבת שהמדינה התנהלה בסדר גמור".

את חוששת מסגר נוסף?
"אני משתדלת לא לחשוב על זה מתוך אופטימיות שזה לא יקרה ולכן, כל כך חשוב להקפיד על הכללים. אם חס וחלילה נגיע שוב למצב הזה, נצלח גם את זה. פשוט כואב לי על הפינג פונג הנפשי של העובדים. זה קשה מנשוא".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר