הארנה, כיכר ספרא (צילום: שרית כהן)
הארנה, כיכר ספרא (צילום: שרית כהן)

הארנה: נדחתה בקשת חברת אריאל לקבל את האחריות ל-24 שנים

דרמה בכיכר ספרא, הערב (ג') - ועדת הכספים העירונית דחתה את הבקשה כי חברת אריאל תנהל ותהיה אחראית על היכל הארנה לתקופה של 24 שנים ו-11 חודשים

פורסם בתאריך: 20.6.17 20:54

דרמה בכיכר ספרא, הערב (ג'). ועדת הכספים העירונית דחתה את הבקשה שחברת אריאל תנהל ותהיה אחראית על היכל הארנה לתקופה של 24 שנים ו-11 חודשים (מיום 1.1.2015 ועד 30.11.2039). רוב חברי ועדת הכספים הצביעו נגד הסעיף, והבקשה נדחתה.

 

הארנה בירושלים (צילום: Ishapira)

הארנה בירושלים (צילום: Ishapira)

 

כיכר ספרא, עיריית ירושלים

כיכר ספרא, עיריית ירושלים

למעשה, בפרוטוקול ועדת הכספים, מצוין בסעיף הבקשה כי בעבור התקופה תתחייב חברת אריאל, "לשלם לעירייה דמי שכירות בסכום שווה ל-5 אחוזים מסך פדיון ההכנסות השוטף של החברה שמקורו בפעילות אשר נעשתה בקשר ישיר עם השימוש במתקן". עוד מצוין כי דמי שכירות אלו ישולמו לעירייה לתקופה של חמש שנים, ולאחריה ינהלו הצדדים משא ומתן. כאמור, הסעיף נדחה.

כידוע, אריאל – חברת בת של העירייה, מפיקה ומפעילה אירועי תרבות המוניים והופעות ברחבי העיר, בין השאר בהיכל הארנה.

 

 

פועל מול הגורמים המקצועיים - עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

פועל מול הגורמים המקצועיים – עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

 

חבר ועדת הכספים, סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' (התעוררות) אומר ל"כל העיר": "מדובר בתקופה ארוכה מדי. צריך תקופת זמן יותר קצרה, וזאת כדי לבחון את הפעילות שלהם בארנה. אני חושב שחברת אריאל צריכה לפעול בתיאום הרבה יותר גבוה עם עיריית ירושלים, לדוגמא – בעידוד מוסדות תרבות ירושלמים. אני פניתי אליהם ממש לאחרונה בנוגע לחוצות היוצר, להחליף את תיאטרון הקפה שפועל במתחם, כיום זו קבוצה לא ירושלמית, לתיאטרון האינקובטור – קבוצה ירושלמית. והם סירבו. וזו רק דוגמא אחת איך הם לא מממשים את המדיניות של עיריית ירושלים, ולכן אנחנו בוועדת הכספים חושבים שצריך להיות פרק זמן יותר קצר במבחן האם הם מנהלים את הארנה לשביעות הרצון שלנו. על רקע זה הסעיף הזה נדחה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הרציונל מאחורי הפעלת מתקני הספורט המרכזיים בעיר על ידי חברת אריאל הוא לאפשר להם יכולת התנהלות כלכלית עצמאית שחוסכת כספי ציבור, מאפשרת גיוס כספים חיצוניים ופועלת באופן רווחי, במתכונת בה המשאבים חוזרים ומושקעים בתושבי העיר. מכיוון שמדובר בהחלטה לטווח ארוך ביקשו חברי הוועדה לקיים עליה דיון מקדים בפורום הנהלת העיר לפני החלטה בוועדת כספים וכך ייעשה".

***

הר חומה: נבלמה התוכנית להקמת מטמנת עפר סמוך לשכונה

בקעה: מדוע תלמידי תל"י גאולים לא משחקים במגרש החדש? 

שופרסל דיל גילה הודיע על השוואת מחירים לסניף תלפיות

***

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר