כביש בגין, ציר גולדה מאיר (צילומים: שלומי כהן, שלומי הלר)
כביש בגין, ציר גולדה מאיר (צילומים: שלומי כהן, שלומי הלר)

הכבישים הכי קטלניים בארץ: שדרות בגין וציר גולדה מאיר

מנתוני אור ירוק עולה כי בירושלים נמצאים שני כבישים מהקטלניים ביותר בארץ - 118 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בדרך בגין בשלוש השנים האחרונות, שמציב אותו כציר האדום ביותר בישראל

פורסם בתאריך: 1.4.21 08:30

שני הרחובות המסוכנים ביותר בישראל נמצאים בירושלים: עמותת אור ירוק פרסמה באחרונה נתונים על הרחובות האדומים ביותר ביישובי הארץ – רחובות שבהם נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים – ומנתונים אלו עולה שבירושלים נמצאים שני הרחובות המדממים ביותר: שדרות מנחם בגין וציר גולדה מאיר בצפון העיר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


באור ירוק מציינים כי 118 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בדרך מנחם בגין בירושלים בשלוש שנים, נתון המציב אותו כרחוב האדום ביותר בישראל, כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לבסיס נתוני הלמ"ס.

אחריו ניצב ציר גולדה מאיר שבצפון העיר, שבו נפגעו 57 בני אדם, מתוכם אחד נהרג, ו-12 נפגעו באורח קשה. גם דרך חברון נחשב לכביש אדום, שבו נפגעו 49 בני אדם, מתוכם נהרג אדם אחד ו-9 אנשים נפצעו באורח קשה.

ניתוח הנתונים מתייחס למספר הנפגעים מתאונות דרכים ברחובות בכל רחבי המדינה בשלוש שנים (2017-2019). ניתוח הנתונים כולל רק רחובות שבהם אירעו לפחות שלוש תאונות דרכים בשנת 2019. באור ירוק גיבשו רשימה של 317 רחובות אדומים שבהם נפגעו 6,347 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש שנים (2017-2019). מתוך הנפגעים, 67 בני אדם נהרגו ו-751 בני אדם נפצעו קשה.

43 אחוזים מהרחובות האדומים נמצאים בשלוש הערים הגדולות. מתוך 317 רחובות אדומים שנמצאו, 136 מהם נמצאים בשלוש הערים הגדולות בישראל – תל אביב-יפו, ירושלים וחיפה.


הכבישים המסוכנים בירושלים (צילום: מתוך דוח אור ירוק)

(צילום: מתוך דוח אור ירוק)


בתל אביב-יפו נפגעו בשלוש שנים 1,212 נפגעים ו-19 הרוגים ב-53 רחובות אדומים, בין השנים 2017-2019. גם בירושלים ישנם 53 רחובות אדומים שבהם נפגעו 934 בני אדם ושמונה בני אדם נהרגו. בחיפה ישנם 30 רחובות אדומים שבהם נפגעו 573 בני אדם ושמונה נהרגו. בהמשך נמצאות גם חולון עם 17 רחובות אדומים (258 נפגעים), פתח תקווה (14 רחובות אדומים, 184 נפגעים), בת ים (13 רחובות אדומים, 243 נפגעים), בני ברק (12 רחובות אדומים, 167 נפגעים) ורמת גן שסוגרת את הרשימה הערים עם מספר דו ספרתי של רחובות אדומים (11 רחובות, 240 נפגעים).


הכבישים המסוכנים בישראל (צילום: מתוך דוח אור ירוק)

הכבישים המסוכנים בישראל (צילום: מתוך דוח אור ירוק)


ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מציין כי "המרחב העירוני מנקז לתוכו נפגעים רבים בתאונות דרכים. למעשה זוהי זירת היפגעות מאוד ברורה עם מאפיינים דומים ואוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. השינויים התחבורתיים אשר נגרמו מווירוס הקורונה עלולים להחריף ולהגביר את מגמת ההיפגעות בתחום העירוני, כאשר רבים יעשו שימוש באופניים וקורקינטים חשמליים במקום שימוש ברכב פרטי. לכן, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להעניק סמכויות לראשי הערים כדי שכל אחד ואחת מהם יקדמו את הבטיחות בעיר שלו. חייבים לקדם במהירות את המשך פרויקט 'אופנידן', אשר במסגרתו סוללים מסלולי רכיבה בטוחים לרוכבי האופניים הרגילים, החשמליים והקורקינטים הממונעים".

"במקביל, יש להרחיב את הפרויקט גם לערים נוספות בכל רחבי הארץ. בצד השיפור בבטיחותם של רוכבי האופניים יש לאתר את נקודות התורפה להולכי הרגל כמו גם מעברי החציה האדומים, ולשפר בהם את התשתית במטרה לצמצם את מספר הולכי הרגל הנפגעים בערים. רק שילוב זרועות בין ראשי הערים ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יוכל להביא לצמצום במספר הנפגעים בתחום העירוני".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חביב

    תמשיכו לעבוד עלינו בעיניים, כבישים לא מסוכנים. נהגים ערסים, אלימים, שנוהגים באגרסיביות וזלזול בחיי אדם,הם המסוכנים.

  2. אזרח שאיכפת לו

    ישנה דרך מהירה להפסקת הקטל בכבישי ירושלים .
    הפסקת העבודות בשעות היום כשהעומס רב . נהגים נאלצים מפאת המצב הבלתי ניסבל לעקוף באופן מסוכן
    שיוצר מיפגע מועד לפורענות . העירייה היתה יכולה
    לבצע את העבודות הללו בשעות מאוחרות בלילה ,כשהעומס מועט ולא מסכן איש . אבל העבודות שם מיתמשכות חודשים וללא כח אדם סביר .במיבצע
    מרוכז ,עם כמה אלפי פועלים ,הכל היה מסתיים תוך שבוע בלבד . אבל לעירייה לא בוער והתוצאה ,הרוגים
    ופצועים רבים ….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר