מיכאל וולגון ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
מיכאל וולגון ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

תורם האיברים המבוגר ביותר בארץ: ניצול שואה, בן 92, שהציל את חייהם של שלושה אנשים, בהם תושבת ירושלים

וולגון מיכאל, ניצול שואה בן 92, הציל השבוע את חייהם של שלושה אנשים בזכות תרומת איברים. הכבד שלו הושתל בגופה של תושבת ירושלים בניתוח יוצא דופן בהדסה עין כרם

פורסם בתאריך: 4.4.21 14:08

מיכאל וולגון, ניצול שואה, בן 92, הציל השבוע את חייהם של שלושה אנשים, בהם תושבת ירושלים, בזכות תרומת איברים.

וולגון פונה לבית חולים בצפון הארץ בעקבות דימום מוחי, שם נקבע לו מוות מוחי. משפחתו הסכימה לתרומת איברים על מנת להציל חיים. נכדתו טלי מספרת בהתרגשות: "סבא נולד ב-15.4.29 והיה כמעט בין 92 במותו. היה לנו חשוב לתרום את האיברים שלו כדי שימשיך לחיות ולהיות צדיק גם אחרי מותו".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הנכדה טלי ממשיכה ומספרת כי "סבא היה ניצול השואה היחידי מכל משפחתו ששרד את הגטו. הוא איבד בשואה שני אחים גדולים ואחות קטנה, וגם את הוריו ואת משפחתו המורחבת. אבא שלו הצליח לעשות חור בגדר התיל ולהבריח אותו מתחתיה. כך הוא הצליח לברוח ליערות, שם החביאו אותו אצל משפחה אוקראינית. הוא עבד באוקראינה כווטרינר והכיר שם את סבתא שלי ז"ל. הם התחתנו ועלו לארץ לפני 30 שנה. בעיני הוא היה צדיק ומלאך ועכשיו הוא ממשיך להיות כזה כשהאיברים שלו חיים אצל אנשים אחרים".

הכבד של וולגון ז"ל, שהוא התורם המבוגר ביותר של כבד בארץ, הושתל השבוע בהדסה עין כרם, בגופה של חד'רה שלבי, שחיכתה זמן להשתלת כבד והגיעה להדסה במצב קשה כשהיא בין חיים למוות. את ההשתלה בהדסה ביצעו ד"ר עבד חלאילה, מנהל יחידת ההשתלות בהדסה, יחד עם ד"ר אשרף אימם וד"ר עודד ארזי, מנתחים בכירים ביחידת ההשתלות.


ד״ר עודד ארזי, ד״ר אשרף אמם, המושתלת חד׳רה שלבי וד״ר עבד חלאילה (צילום: הדסה עין כרם)

ד״ר עודד ארזי, ד״ר אשרף אמם, המושתלת חד׳רה שלבי וד״ר עבד חלאילה (צילום: הדסה עין כרם)


"מי שממתין לכבד במשך כל כך הרבה זמן, יודע כמה שהתרומה היא בבחינת הצלת חיים – הענקת חיים מחדש", אומר ד"ר חלאילה. "אני שמח עם ח׳דרה ועם המשפחה שלה ויודע שהיא קיבלה כבד מצוין מהתורם המבוגר ביותר בארץ. הכבד נקלט היטב וח׳דרה מתאוששת לאט לאט ובאופן משביע רצון. מבחינתנו, ביצוע השתלת כבד מאדם מבוגר היא בהחלט אתגר לא מבוטל והיא מצריכה צוות מנתחים המנוסה בניתוחים מורכבים ועדינים אף יותר מהרגיל במקרי השתלה".

ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות מוסרת כי "המרכיב המשמעותי הוא תפקודו של האיבר. זאת ניתן לבחון בבדיקות דם בהדמיה ולבסוף בעת ההנצלה בעיניו של הכירורג ובביופסיה. הגיל הוא מרכיב חשוב, אך לא תמיד המרכזי. ידוע שכבד וכליות ניתן לקחת מתורמים בגילאים מבוגרים יותר. בשנים האחרונות, עם העלייה במודעות לתזונה בריאה ופעילות גופנית, הגיל הביולוגי של האנשים צעיר מגילם הכרונולוגי ולכן העלנו את גיל התורמים בכל האיברים, כל איבר לפי מאפייניו".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר