טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בכיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)
טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בכיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)

"בירושלים זכינו לחיות במחיצתם של 11,000 שורדים": הטקס המרכזי ליום השואה בכיכר ספרא

עיריית ירושלים ציינה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בטקס מרכזי שהתקיים בכיכר ספרא. ראש העיר משה ליאון הבטיח: "נמשיך לפעול כל העת כפי שפעלנו למען שורדי ושורדות השואה"

פורסם בתאריך: 8.4.21 13:12

עיריית ירושלים ציינה הבוקר (חמישי) את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בטקס מרכזי שהתקיים בכיכר ספרא במעמד ראש העיר משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, חברי מועצת העירייה, ניצולי שואה ועובדי עירייה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הטקס התקיים השנה בסימן "עד היהודי האחרון – שמונים שנה לראשית ההשמדה ההמונית", בהנחייתו של עופר חדד, ובליווי עמיר בניון ותזמורת קונסרבטוריון הסדנה ירושלים. במהלך הטקס הודלקו 6 משואות לציון 6 מיליון הנספים על ידי ראש העיר, ניצולי שואה ובני משפחה של ניצולי שואה.

ראש העיר משה ליאון אמר בטקס כי "למעלה מ-75 שנים חלפו מאז גבר האור על החושך ובא הקץ למפעל המוות של הנאצים, ועדיין קשה לעכל איך הפכו דעות גזעניות, איך הפך עם שוחר תרבות וספר למחולל הזוועה הגדולה ביותר שידעה האנושות. מדינת ישראל של היום היא יסוד ההבטחה שלא תהיה עוד שואה. משנה לשנה הולך ומתמעט מספר שורדי השואה, אך בירושלים זכינו לחיות במחיצתם של 11,000 שורדים. זוהי זכות שמגיעה עם מחויבות לאפשר להם חיים של כבוד ורווחה. נמשיך לפעול כל העת כפי שפעלנו למען שורדי ושורדות השואה. נזכור את 6 המיליונים שנטבחו, נזכור נזכיר ולעולם לא נסלח".


ראש העיר משה ליאון בטקס לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בכיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)

ראש העיר משה ליאון (צילום: ארנון בוסאני)


בעיריית ירושלים מציינים כי הם פועלים במהלך כל השנה למען ניצולי השואה באמצעות תמיכה, ליווי והפעלת מתנדבים, ביניהם גם עובדי עירייה, שמגיעים עד לבתיהם של ניצולים ודואגים למיצוי זכויותיהם. בתוך כך נאספים נתוניו האישיים של כל תושב ונבדקים מול מאגר המידע של הרשות לזכויות ניצולי שואה, תוך הצלבתם עם מערכות סיוע נוספות במדינה ומחוצה לה, ביניהם המוסד לביטוח לאומי, משרד הבריאות, משרד הרווחה ועוד. המתנדבים מלווים את התושבים בכל שלבי התהליך, החל ממילוי הבקשות ועד לסיום הטיפול מול הרשות לזכויות ניצולי השואה, תוך קיום מעקב אישי בעניינו של התושב.


עמיר בניון, בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2021, כיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)

עמיר בניון (צילום: ארנון בוסאני)


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר