עימותים בשער שכם, הערב (צילום: אוהד צויגנברג)
עימותים בשער שכם, הערב (צילום: אוהד צויגנברג)

התחדשות העימותים האלימים בירושלים – ראש העיר ליאון: "חובה להרגיע את הרוחות"

האירועים האלימים בירושלים התחדשו במוצ"ש במוקדים שונים, כוחות גדולים של משטרה התפרסו ברחבי העיר; ראש העיר משה ליאון: "אין סיבה מהותית לכל אלימות. אני קורא לכל הצדדים לנהוג באחריות"

פורסם בתאריך: 24.4.21 23:13

עדכון אחרון: 25.4.21 00:26

העימותים האלימים בשער שכם התחדשו הערב (מוצ"ש), וזאת בהתאם להערכת המשטרה כי המצב הביטחוני ברחובות ירושלים הוא עדיין נפיץ. הערב, קבוצה של צעירים קיצוניים ממזרח העיר מתעמתת עם כוחות של משטרת ירושלים, חלק מהצעירים משליך חפצים לעבר השוטרים והשוטרות.

במקביל, ברחבי העיר נרשמת מתיחות גבוהה מתוך חשש להתחדשות קרבות הרחוב בין צעירים יהודים קיצוניים לבין צעירים ערבים קיצוניים. בין השאר הותקף עובר אורח יהודי ברחוב דוד המלך, חשוד בן 25 נעצר ונלקח לחקירה.

במשטרה מדווחים כי במהלך הפעילות ארעה תקיפת שוטרים בשער הפרחים תוך ששוטר מג"ב הותקף במהלומה בפניו. השוטר נזקק לטיפול רפואי והחשוד במעשה נעצר לחקירה. בצומת רוקפלר נורה זיקוק והושלכה אבן לעבר ניידת משטרה וכתוצאה מכך נפגעו שני שוטרים (קל) ומטופלים על ידי צוות רפואה.

כמו כן, במהלך תהלוכה של עשרות רעולי פנים בעיסוויה, החלו המתפרעים בירי זיקוקין. כוחות המשטרה פעלו במקום לפיזורם תוך שימוש באמצעים.

בנוסף, בפארק המסילה בירושלים הותקף אדם על ידי 2 חשודים (אינו נזקק לטיפול רפואי). שוטרים שהגיעו למקום עצרו את החשודים והם הועברו לחקירה.

עוד מדווחים במשטרה כי לעבר אוטובוס שהגיע מכיוון מודיעין לירושלים בכביש 45, הושלכו אבנים בסמוך לצומת עטרות. נהג האוטובוס נפגע כתוצאה מכך בפניו ופונה לטיפול רפואי. נערכות סריקות אחר חשודים במעשה.

במשטרה ובקרב כוחות הביטחון נרשם חשש כי במהלך השבוע הקרוב יימשכו המהומות בירושלים, ואף יגלשו לערים אחרות, ומקווים להשיג רגיעה בשטח. כך או כך, בדרום הארץ נרשמת הסלמה ביטחונית, על רקע המהומות בירושלים, במהלך הלילה והיום נורו טילים לעבר יישובי עוטף עזה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, שהגיע לשער שכם הערב, אמר בין השאר כי הוא "מגנה את הקיצוניים משני הצדדים". רנ"צ שבתאי התייחס לתקיפת הנהג היהודי בוואדי ג'וז וקרא לה "פעילות חבלנית עוינת".

בנוסף, התייחס מפכ"ל המשטרה להחלטתו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן לחסום את מדרגות רחבת שער שכם לציבור בתקופת הרמדאן, וטען כי מדובר במהלך שאינו חדש אלא בנוהל קבוע שנמשך לפחות עשור. בניגוד לדבריו של רנ"צ שבתאי, תושבי האזור מדווחים כי המדרגות לא נסגרו מעולם באופן הרמטי, באופן שבוצע השנה – מה שהוביל בין השאר להתקוממות ולמהומות מצד צעירים, בעיקר קיצוניים.

כמו כן, הערב התייחס ראש העיר ירושלים משה ליאון לראשונה לאירועי האלימות ואמר בין השאר: "חובה על כולנו, מדינה, עיר ותושבי ירושלים – להרגיע את הרוחות. אין סיבה מהותית לכל אלימות. אני קורא לכל הצדדים לנהוג באחריות, עכשיו ומיד".

ליאון קורא לכל הצדדים להרגיע את הרוחות ולנהוג באחריות. בעירייה מציינים כי "ראש העיר, נמצא בקשר הדוק ותמידי עם משטרת ירושלים במטרה לסייע לה בכל משימותיה בבירה, כך גם עם הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים".

מחר, ראשון, ייכנס ליאון הערכת מצב ייעודית עם נציגי שכונות העיר, מכל המגזרים, וגורמי הביטחון, לדון משותף במצב ולקבלת החלטות לביצוע.


ראש העיר משה ליאון, הערב בלשכתו (צילום: יובל כהן אהרונוב)

ראש העיר משה ליאון, הערב בלשכתו (צילום: יובל כהן אהרונוב)


"בשנתיים האחרונות", מוסיף ראש העיר ליאון, "ירושלים היא דוגמא ומופת לחיים בצוותא, לחיים משותפים, הדדיים ואף ידידותיים. אני מתכוון לעשות כל שביכולתי שכך זה ימשך. וזה אפשרי! לא נאפשר לקיצוניים מאף צד לדרדר את עירנו ללעומתיות.  בשנתיים האחרונות נעשה המון כדי לשרת את תושבי ירושלים כולם, בכל מגזריה ושכונותיה, והתוצאות מרשימות. המהלכים הללו ימשכו בתוכניות יעודיות, בתקציבים, בדיאלוג רציף עם המגזרים השונים ואין ספק שיצליחו. אני משוכנע כי האחריות, השכל הישר וטובתה של ירושלים הם עמוד האש לפני כל מחנה, ויביאו להמשך הבנה וחיים שלווים בצוותא".

כפי שפורסם ב"כל העיר" בלילות האחרונים מתרחשים בירושלים אירועי אלימות קשים. בליל חמישי שעבר נערכה צעדה גזענית של פעילי ארגון להב"ה ופעילי ימין קיצוני שקראו "מוות לערבים" ברחובות ירושלים. נגד הצעדה מחו צעירים קיצוניים ממזרח העיר בשער שכם שהשליכו אבנים וחפצים שונים לעבר כוחות המשטרה – בין הצדדים התפתחו קטטות ועימותים וכוחות המשטרה ניסו לחצוץ בין הצדדים. עשרות בני אדם נפצעו בעימותים, ביניהם שוטרים, חלקם פונה לבתי החולים.

כמו כן, יידויי האבנים וההתפרעויות גלשו למוקדים נוספים בירושלים, בהם צומת זקס, ואן פאסן, צומת יהודאי, צומת שבטי ישראל והחומה השלישית עם כביש בר לב וצומת הנביאים. המשטרה עצרה בתום הלילה הקשה בין חמישי לשישי למעלה מ-50 אנשים, אנשי להב"ה וימין קיצוני וערבים ממזרח העיר.



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אבי

    תעוף מהעיר שלנו גם ככה חצי ממנה מכרת לקבלן אתה גילי גורני ודני בונפילד מאפיה אתם

  2. לך הביתה

    לאון לך הביתה,לנהל עיר זה תפקיד לא פשוט,ולא כל אחד יכול לנהל,ולהיות ראש עיר
    לא בושה להתפטר,בושה להמשיך לאחוז בתפקיד למרות הכשלון,
    קח איתך גם את הקולאציה שמסביבך ולכו,אנחנו האזרחים לא שבויים שלכם,ולא צריכים לסבול מניהול כושל של העיר המוזנחת בכל תחום,
    עיר עניה,שהולכת ומתדרדרת.בכלל לגבי האלימות בעיר,האלימות התחילה חודשים לפני,עם ההתפרעויות הקבועות של החרדים בבר אילן ובשכונות החרדיות,כאשר רואים חולשה,אז גם מגזרים אחרים מבינים,ועושים יותר גרוע.
    בקיצור לך,ונקווה שגם ביבי בקרוב ילך הביתה שנוכל להתחיל לשקם את כל המדינה וגם את העיר החרבה הזו

  3. רות

    פעמי משיח, הרי כתוב שלפני בוא המשיח הערבים ישלטו והנה זה מתחיל…

  4. עם ישראל

    הגיע הזמן למלחמה זהו חייב להראות למחבלים האלה של מי הארץ הזאת.

  5. רז

    זה בסדר היה קורונה ועכשיו חוזרים לשיגרה של הטרור הערבי סכינים,טרקטורים,התאבדויות,יריות,אבנים בקתב"ים לא סתם אלה הם חלק מההיסטוריה וההווה של ירושלים ובשילוב של החרדים ששורפים את השכונות שלהם ומשתוללים כמו בגן חיות..העתיד של ירושלים נראה מדהים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר