עופר ברקוביץ, רחבת שער שכם - אתמול בלילה (צילומים: ארנון בוסאני, אמיל סלמן)
עופר ברקוביץ, רחבת שער שכם - אתמול בלילה (צילומים: ארנון בוסאני, אמיל סלמן)

יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ תוקף את משטרת ירושלים: "זו היתה טעות לחסום את מדרגות שער שכם"

יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים עופר ברקוביץ תוקף בשיחה עם "כל העיר" את ההחלטות שקיבלה המשטרה, את מדיניות שחרור החשודים התוקפים על ידי בית המשפט ואת התנהלותו של ראש העיר משה ליאון בעת המהומות בעיר - ומציע לקדם מהלכים להרגעת השטח

פורסם בתאריך: 27.4.21 18:36

המתיחות הגואה בעיר והחשש מהסלמה נוספת בחיכוך בין האוכלוסיה הערבית והיהודית מורגש יותר מתמיד ברחוב הירושלמי – מהומות בשער שכם על רקע הצבת המחסומים במדרגות שער שכם, תקיפת עוברי אורח יהודים וקטטות רחוב גזעניות התפתחו בין צעירים יהודים קיצוניים לבין צעירים ערבים קיצוניים. הלילה, לראשונה, נרשמה רגיעה מסוימת, על רקע החלטת משטרת ירושלים להסיר את המחסומים בשער שכם, שבוע לאחר הצבתם. כמו כן, עיריית ירושלים קיימה אתמול בלילה פעילויות ברחבת שער שכם, כמו קפוארה. התוצאה – ירידה דרמטית במספר אירועי האלימות.

יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת התעוררות במועצת העירייה עופר ברקוביץ אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "המהלך הראשון שצריך לעשות הוא להפגין הרתעה ואכיפה כלפי כל מי שמפגין אלימות. אני שומע שיש עצורים, אבל חלקם משתחררים מהר מדי, למשל, מי שסטר לחרדי ברכבת הקלה או אנשים שלא נעצרו ולקחו חלק בלינץ' באלי רוזן, שיצא לטייל עם הכלב שלו. צריכה להיות פה אכיפה, הרתעה, בתי המשפט צריכים להבין את זה, אסור לשחרר את האנשים האלה, צריכים לעצור את ההדרדרות הזאת. וכמובן, לפעול עם יכולות הסייבר המשטרתיות ואולי גם של מדינת ישראל כדי למנוע את ההפצה ואת הפמפום של זה ברשתות החברתיות, ולהקטין את הגל שזה מייצר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ברקוביץ מוסיף ומביע ביקורת על התנהלות משטרת המחוז בהחלטתה לסגור את רחבת שער שכם לישיבה בלילות הרמדאן: "זו היתה טעות לחסום את מדרגות שער שכם, ועובדה שהיא שינתה את דעתה בליל יום ראשון. לא הבנתי את מהות ההחלטה מראש, בחודש הרמדאן יש הרבה מתפללים, וצריך לשמור על שכל בהנחיות ובניהול הסדר".

ברקוביץ מוסיף ואומר כי לצד עבודת המשטרה יש לקדם מהלכים של שיח מול הגורמים המקומיים. "ירידה לשטח – לוועדי ההורים, למנהיגים המקומיים, למינהליים הקהילתיים, לאנשי הדת המוסלמים", מפרט ברקוביץ, "יש לקדם מהלכים שיובילו אותם לקריאות הרגעה והבהרה שאנחנו לא נמצאים בשום עימות. אין פה שום סיבה אמיתית להתלקחות הזאת, מגע עם השטח שמעביר את התחושה הזאת מייצר אווירה אחרת מול הכוחות הללו, זה משמעותי".


דורון תורג'מן (צילום: פרטי)

דורון תורג'מן (צילום: פרטי)


לדברי ברקוביץ, "הפתרון הנוסף נוגע בסוגיית הנוער והצעירים – אני מרגיש שחלק גדול מהסיפור פה זה הדרדרות של פוסט קורונה. אנשים שלא היו במערכת החינוך הרבה זמן, שנראה גם בצד השני, בצד היהודי – וראינו את זה בהתארגנויות של להב"ה. מדובר בחבר'ה שלא היו במוסדות החינוך באופן סדיר בשנה האחרונה, צריך להיות מאמץ מוגבר של כל תוכניות הנוער בירושלים, ולשלב מהלכים עם העובדים הסוציאליים. זה רלוונטי גם למזרח עיר וגם למערב העיר, צריך לפעול עם כל הכוחות החברתיים, הפסיכולוגים כדי להיות בשטח ולהרגיע את הרוחות".


ראש העיר משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

ראש העיר משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


ברקוביץ תוקף את ראש העיר ליאון על התנהלותו בעת המהומות וטוען כי "כמו בהרבה מקרים בהם נדרשת מנהיגות – ליאון טמן את הראש בחול. הוא קיווה שזה יעבור מעליו, הוא מתעסק עם גינון, שזה אחלה ויש לברך אותו בעניין הזה, אבל כשנדרשת מנהיגות, עמידה איתנה, יצירת ביטחון בציבור ופעולות נחושות מול המשטרה אני לא מרגיש שיש את המנהיגות הזאת בירושלים, ואני בהחלט מבקר אותו על כך, יש פה הרבה מקום ליוזמה ולמהלכים ציבוריים וחברתיים, וקולו של ליאון נדם".

במענה לפניית "כל העיר" – מלשכת ראש העיר משה ליאון נמסר: "אמירותיו של ברקוביץ מוכיחות על ניתוק מוחלט מהנעשה בעיר ומהעבודת העירייה השוטפת. ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מגנה אלימות מכל סוג שהיא ופועל למגרה. הדו קיום בעיר הוא אחד מסמליה הבולטים של ירושלים ובכוונת העירייה לשמר אותו. בנוסף, משקיעה עיריית ירושלים באירועי תרבות במזרח העיר בתקופת הרמדאן וגם בשגרה. מאז כניסתו לתפקיד, ראש העיר עושה כל מאמץ להקטנת הפערים בין מזרח העיר למערבה בכל התחומים ומשמר את הדו קיום בעיר. המחסומים בשער שכם הוסרו בין השאר בעקבות סדרת פגישות שהתקיימו בלשכת ראש העיר, בהובלת ראש העיר מול המשטרה ויחד עם המוכתרים. הפגישות נשאו פרי ובזכותן השקט חזר לירושלים".

"כל העיר" פנה למשטרת ירושלים – שמסרה בתגובה: "במהלך חודש הרמדאן ובכלל, משטרת ישראל פועלת לאפשר את חופש הפולחן לעשרות אלפי המתפללים המגיעים אל הר הבית, תוך שמירת הסדר, הבטיחות והביטחון בשטח ההר ובצירים המובילים אליו. בתוך כך, המשטרה פועלת באמצעות מגוון אמצעים למניעת חיכוך אלימות ועימותים באזור. נמשיך לפעול בנחישות נגד אלימות והפרות סדר מכל סוג שהן, באזור ובכל מקום אחר, הכל למען שלום הציבור ובטחונו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. א.אד

    צודק היו צריכים לתת מקלעות לבני הדודים וקצת שתיה שלא יהיה קשה להם לפגוע ביהודים עד איפה אתם רוצים לרדת

  2. קשקשן

    בדיוק כמו ראש העיר
    יש ואקום בעיר הזו
    משרד הפנים צריך להקים ועדה קרואה
    לפזר את ראש העיר והקואליציה שלו
    להקים ועדה שתנהל את העיר המתדרדרת הזו
    גם האופוזיציה העירונית לא טובה מהקואליציה,גם משם צלא תבא הישועה לעיר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר