הצעדה מחניון הלאום לבלפור (צילום: אמיל סלמן)
(צילום: אמיל סלמן)

המחאה נגד נתניהו: טקס הדלקת נרות לזכר הרוגי אסון מירון בכיכר ציון וצעדה שקטה לבלפור

על רקע האסון הכבד - המחאה השבועית נגד ראש הממשלה נתניהו תחל הערב בצעדה שקטה מהכנסת לבלפור, טקס הדלקת נרות לזכרם של ההרוגים בהר מירון יתקיים בכיכר ציון

פורסם בתאריך: 1.5.21 18:18

בצל האסון הכבד שהתרחש בהר מירון בלילה שבין חמישי לשישי, שבו נהרגו 45 בני אדם ולמעלה מ-150 בני אדם נפצעו – פעילי המחאה השבועית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיימו הערב טקס הדלקת נרות לזכרם של ההרוגים באסון. הטקס ייערך בכיכר ציון בשעה 20:00. במקביל ייערך טקס הדלקת נרות בכיכר הבימה בתל אביב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כמו כן, פעילי מחאת בלפור יקיימו הערב צעדת מחאה שקטה מהכנסת לכיכר פריז בירושלים, המשתתפים צפויים למחות נגד התנהלות ראש הממשלה ושרי הממשלה ויקראו להם לקחת אחריות על המחדל שהוביל לאסון בהר מירון. כידוע, דוח מבקר המדינה בשנת 2008 הזהיר מפני הסכנות הבטיחותיות והליקויים במתחם קברו של רבי שמעון בר יוחאי, אולם מאז לא ננקטו צעדים משמעותיים להסדרת דרכי השיה במתחם ומסקנותיו לא יושמו במלואן.

לקראת המחאה בכיכר פריז חסמה המשטרה גם הערב, מוצ"ש, לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד.

כזכור, ההפגנות בבלפור נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו התחדשו במוצ"ש, 10.4, לאחר הפסקה שנמשכה שבועיים. לפני כן התקיימה הפגנה במוצ"ש שלפני הבחירות לכנסת ה-24, מדובר היה בשבוע ה-39 ברציפות להפגנות בלפור נגד נתניהו. לאחר הפגנה זו פירקו אנשי תנועת "אין מצב" את מאהל המחאה בכיכר, אך מסרו כי במידה ונתניהו ירכיב את הממשלה הבאה המאהל יוקם מחדש. לאחר מכן, כאמור,  נרשמה הפסקה במהלך ימי חג הפסח. כעת, לאחר שבידי נתניהו המנדט להרכבת הממשלה המחאה התחדשה במתחם. מארגני המחאה, בהם גם תנועת "קריים מיניסטר" והתנועה לאיכות השלטון, קוראים "להוצאה מידית של הנאשם נתניהו לנבצרות", בטענה כי הוא "אינו כשיר לתפקיד, גם לא כראש ממשלת מעבר".



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. ירושלמית

    כל הכבוד למפגיני הסולידריות.
    בקרוב ייצא מחיינו מי שמאפשר לחרדים לצפצף על החוק וחוקי הטבע: בקורונה, במדורות אסורות, וגם במירון.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם ביום זה המפגינים (מתייחסת לצעדה לבלפור נגד נתניהו) וגם לירושלמית בתגובה הקודמת, מוצאים לשנוא ולהסית. לך הראו בחדשות בזמן הקורונה, חרדים שוב ושוב, גם בהפרות של ציבורים אחרים הראו תמונות של חרדים, אך על ההפגנות בבלפור שגם שם הפרו הנחיות ועל הערבים בהר הבית, עשרות אלפי איש מידי שבוע, תוך הפרות שוב ושוב שלגביהם התקשורת לא הראתה שוב ושוב, או מסיבות של חילוניים, שגם לגביהם התקשורת לא הראתה שוב ושוב בכדי להסית נגדם. גם ביום כזה את מוצאת זמן לשנוא חרדים. אסונות היו בפסטיבל ערד, גשר המכביה ועוד לצערנו אסונות נוספים, אך מה שלך חשוב זה לשנוא גם ביום כזה. כנראה שאת לא מקבלת תשומת לב מאנשים. את פשוט מסכנה ואומללה. חפשי לך חיים. ב"ה שרוב רובו של העם לא כמוך ואנשים מכל קצוות הדיעות מביעים צער ומנחמים או עושים מעשים למען הנפטרים כגון הדלקת נירות נשמה או עצרות.

  3. ביביסט

    משתמש אנונימי צודק בכל מילה כל מילה מסלע איך אנשים ביום כזה יכולים לרקוד על הדם של הנהרגים ועל הלבבות של המשפחות, אם ביבי אשם באירוע הזה זה בגלל שהוא לא פירק את בגץ לפני מלא שנים בזמן ש3צו להפקיע שם את הקרקעות ובגץ לא אישר לממשלה…
    משתתף בצער והכאב של המשפחות שבשבילם החיים לא יחזרו למה שהיו..

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר