הדמיית חניון בנבנישתי, מכיוון המסילה (הדמיה: האדריכל חיים לוטנר)
הדמיית חניון בנבנישתי, מכיוון המסילה (הדמיה: האדריכל חיים לוטנר)

העירייה אישרה את התכנית להקמת חניון בנבנישתי – חניון לילה וחניון תפעולי לאוטובוסים

החניון יכיל בתוכו 200 אוטובוסים, מתוכם כ-70% אוטובוסים חשמליים חדשים, וייבנו בסמוך אליו גם פארק ציבורי, מגרשי ספורט וחנייה לאופניים עבור תושבי העיר

פורסם בתאריך: 13.6.21 10:00

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית ירושלים אישרה את התכנית להקמת חניון בנבנישתי, חניון לילה וחניון תפעולי לאוטובוסים שיוקם בין הרחובות דב יוסף ובנבנישתי, והמליצה להעבירה לאישור בוועדה המחוזית.

התוכנית, שנערכה על ידי האדריכל חיים לוטנר והוגשה על ידי צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים, כוללת בנייה בשטח של כ-31 דונם. החניון המתוכנן, שיהיה תת קרקעי, ייבנה בחלק מהשטח ויפנה כלפיי החזית הדרומית והמערבית שלו, אל דרך דוד בנבנישתי ודב יוסף, בצורה המייצרת חזית בנויה כלפיי פארק המסילה מצפון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


חניון בנבנישתי, שיוקם בין שכונת גוננים ופארק אלמליח, יכיל מקום לכ-200 אוטובוסים בתוך מבנה בן שתי קומות, בו ייבנו בין היתר גם שטחי תפעול למערך האוטובוסים ושטחי חניה לאופניים המיועדים לשימוש תושבי העיר. כמו כן, בסמוך לחניון מתוכנן להיבנות מסוף אוטובוסים, בעוד גג החניון העליון ישמש כשטח לבניית מגרשי ספורט שונים לשימוש הציבור.

תוכנית הבנייה שאושרה על ידי העירייה כוללת בין היתר גם הקמה של גשר אשר יחבר בין שכונת גוננים, בסמוך לפארק אלמליח, לבין מגרשי הספורט המתוכננים להיבנות מעל החניון. בנוסף, כלולות בה הנחיות עתידיות לבינוי ופיתוח חזית החניון הפונה אל פארק המסילה, בין היתר לנטיעת עצים לשם פיתוח חזית ירוקה ומעוצבת שתשמר את אופי הפארק.


הדמיית חניון בנבנישתי (איור: האדריכל חיים לוטנר)

הדמיית חניון בנבנישתי (תשריט: האדריכל חיים לוטנר)


חלק מרכזי בתוכנית קובע כי 70% מהאוטובוסים בחניון בנבנישתי החדש יהיו חשמליים, ובהמשך לכך תתבצע בשטחו הכנה לטעינה של אוטובוסים חשמליים בהיקף של 100% מתפוסת החניון, מה שיוביל עם הזמן לצמצום משמעותי של מפגעים סביבתיים.

ראש העיר, משה ליאון, מסר כי: "הקמת החניון היא לא רק בשורה בתחום פיתוח תשתיות תחבורה בבירה, אלא גם עולה בקנה אחד עם המדיניות העירונית לעידוד תחבורה ציבורית ושמירה על איכות הסביבה בירושלים. נמשיך לקדם תכניות משמעותיות לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית ולמתן אלטרנטיבה ראויה לשימוש בכלי רכב פרטיים בעיר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר