מאיה ספירו-טאיין צילום אהרון פז
מאיה ספירו-טאיין צילום אהרון פז

הקליפ הירושלמי שזכה בפרסים בינלאומיים

זמרת הסופרן הירושלמית מאיה ספירו-טאיין יצרה קליפ שצולם בעיר וזכה לפרסים בינלאומיים. ל"כל העיר" היא מספרת על תהליך היצירה, העבודה בצל הקורונה ולמה היא לא מוותרת על ירושלים

פורסם בתאריך: 25.6.21 15:48

קליפ לשיר "Alabama song" של קורט ווייל וברטולד ברכט, שיצרה זמרת הסופרן הירושלמית מאיה ספירו-טאיין יחד עם אהרון פז, צלם ואמן ירושלמי בוגר בצלאל, זכה לאחרונה בכמה פרסים חשובים בהם המקום הראשון בקטגוריות Music Video בפסטיבל הסרטים העצמאיים בפריז, בציון לשבח מטעם הפסטיבל החודשי לסרטי אמנות הבינלאומי באתונה, הגיע לחצי גמר בפסטיבל הקולנוע Jump Cuts באנגליה ונבחר להשתתף בפסטיבלים נוספים בארה"ב, קנדה ואנגליה.

הקליפ צולם בתחנת הרכבת יצחק נבון בירושלים והוקלט באולפני הצוללת הצהובה וכולל צוות שכולו ירושלמי. "הלוקשיין הגיע ראשון, מהפעם הראשונה שהייתי בתחנת רכבת יצחק נבון ידעתי שאני רוצה לצלם שם משהו, זה מקום כל-כך שונה מכל מה שיש בירושלים וישר מרגישים משהו שנכנסים לשם, ידעתי שמתישהו אני ארצה לצלם שם משהו" אומרת ל"כל העיר" מאיה ספירו-טאיין, מי שעומדת מאחורי השירה.

הקליפ זכה עד כה בשלושה פרסים בקטגריות שונות והתקבל כחלק מהבחירה הרשמית לעוד שלושה פסטיבלים, אחד מהם הוא הondon Music Video Festival שיתקיים ב1 ליולי, כולל הקרנת online של כל הקליפים.באמת לא כיוונו לפרסים ומסעות חובקי עולם, זה פשוט קרה.הקליפ יצא באמצע הסגר הראשון, עם קצת בז סביב זה הגשתי אותו לשני פסטיבלים שאחד הוא לא התקבל ולפסטיבל jump cuts בהרשמה ממש מוקדמת שלקח המון זמן עד שהודיעו שזה התקבל והגיע לחצי גמר. כשהוא התקבל לפסטיבל הסרטים העצמאיים של פריז כל-כך שמחתי כשקיבלתי את האי מייל על הזוכים פתחתי רק יום למחרת, כי לא חשבתי בכלל שהקליפ יזכה. אחרי שהוא התקבל לjump cuts הבנתי שכנראה זה הזמן הנכון שלו ושלחתי את הקליפ לעוד פסטיבלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

השיר מוכר בעיקר בגרסה של להקת  The Doors אך נכתב במקור לאופרה של קורט וייל וברטולד ברכט וגרסה זו, המקורית, נבחרה להקלטת הקליפ, כך נוצר הניגוד בין המבנה המודרני של תחנת הרכבת יצחק נבון, לביצוע הקלאסי אופראי של המוסיקה (ולבוש המבצעים) שמעביר את הציניות והאירונית של השיר ומגשר בין התקופה שבה נכתב השיר לכאן ועכשיו.

למה בחרתם דווקא את השיר הזה?

"השיר הוא חלק ממופע שנקרא :"ג'ני הפיראטית מופע קברט של מוסיקה שלה המאה ה – 20" בחרנו דווקא אותו קודם כל כי ממש כיף לשיר אותו וגם  כי זה שיר מוכר בגלל הגרסה של "the doors" אז כן הייתה מחשבה שיהיה יותר קהל שיוכל להתחבר לשיר הזה בגרסה הקלאסית שלו"

מה הפרוייקט הבא?

"בחודש הבא אני צפוייה לשיר בשני קונצרטים במסגרת פסטיבל ליריק אופרה (Jerusalem lyric opera studio) שיתקיים בירושלים. אחרי זה אני אופיע עם חמשיית Pretty Pliz במופע משותף,שבו ננגן מוסיקה קלאסית ואני אשלב בין מוסיקה קלאסית של המאה ה20 ומוסיקת בארוק. יש לי בראש עוד שני קליפים שהייתי רוצה לעשות, אבל זה כרגע רק רעיון"

יש סיפור מעניין מאחורי הקלעים של הצילומים?

"צילמנו את הקליפ ב1.01.2020, היינו שמונה שעות בתחנת רכבת עם מלא אנשים שעוברים, אהרון הצלם היה חולה והיינו רק שלשתינו אז כל הזמן היינו צריכים לסחוב את כל הדברים ממקום למקום, בקושי סיימנו לערוך את הקליפ והופיעה הקורונה, זה היה די הזוי בהתחשב בזה שרק לפני רגע היינו 8 שעות בלי מסכות במקום ציבורי ופתאום אי אפשר היה בכלל לצאת מהבית וגם באיזשהו מקום זה איכשהו התאים לשיר".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. אני נעמה לוי

    הבוחנים בבית חולים שערי צדק,הוכיחו מעל כל צל של ספק,שאסור לאבד את אמא,וזאת דאגה אמיתית.אך יש פה ראש עיר שקצת קופת מעל הפופיק כשהוא בא לחפור בעיר ללא רחם,כדי להתחפר בתור משוחדות וההאחזויות( לא שלא ניתן להבין את זה) אבל כדאי מאד להישמר על נפשותינו ועל העובדה נשארנו בחיים עד עכשיו.קחו הכל בזהירות,העם היהודי יש לו שורשים עמוקים ככה וככה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר