גלריית ברבור במשכנה החדש (צילום: אברהם קריצמן)
גלריית ברבור במשכנה החדש (צילום: אברהם קריצמן)

אחרי ארבע שנים: אושר תקציב לגלריית ברבור

לאחר כארבע שנים ללא מתן תקציב וסיוע, בוועדת התמיכות המקצועית בעיריית ירושלים הוחלט להעניק תקצוב לגלריית ברבור שפונתה לפני כשנה משכונת נחלאות

פורסם בתאריך: 28.6.21 15:55

לאחר כארבע שנים ללא מתן תקציב וסיוע, בוועדת התמיכות המקצועית בעיריית ירושלים הוחלט להעניק תקצוב לגלריית ברבור. על פי דו"ח של ועדת התמיכות המקצועית, שפורסם באתר העירייה, התקציב יעמוד על כ-35,319 שקלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"אנחנו צפויים לקבל השנה תקציב לאחר שפעלו נגד הגלריה", אומר בשיחה עם "כל העיר" נועם כוזרי, מנהל עמותת 'בר קיימא לתרבות אמנות מוזיקה ושלום', שאחראית גם על גלריית ברבור. "אנחנו שמחים שמאשרים תקציבים למוסדות התרבות בעיר. התקציב דרוש מכיוון שהייתה שנת קורונה. הופתענו בעבר שהתקציבים נמנעו מהגלריה על ידי העירייה. בתקופה זו נתמכנו רק על ידי משרד התרבות והספורט, מכיוון שהעמותה מוכרת, כך שנאלצנו להסתדר בצמצום".

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", לפני כשנה עיריית ירושלים פינתה את הגלריה מהחלל בשכונת נחלאות, וחרף איומי הפרישה מצד הסיעות החילוניות בספרא, הגלריה עברה ללוקיישן חדש ברחוב שלמה המלך, ללא כל סיוע ומימון עירוני.

הגלריה נאלצה להתפנות מהמבנה העירוני בשכונת נחלאות לאחר שניהלה מאבק משפטי ממושך, כשבסופו הורה בית המשפט על פינוי הגלריה לצורך אכלוס המתחם בגני ילדים עירוניים. העירייה החלה בתהליך משפטי לפינוי הגלריה בשנת 2017, לאחר אירוע של ארגון "שוברים שתיקה" שנערך במקום.

"עברנו למבנה חדש לפני כשנה", מוסיף כוזרי. "המתחם החדש גדול יותר ויש חדר הקרנות וגלריית סאונד בשכנות לעוד מוסדות תרבות על קו התפר, אז אנחנו צופים המשך פעילות. בייחוד לאחר הקורונה אנשים צריכים להיפגש ולצרוך אומנות. הגלריה עברה לבעלות פרטית לאחרונה, לכן ההוצאות גדולות יותר. מה גם שמדובר במתחם זמני ואנו מחפשים מקום קבוע, וגם לזה יש עלויות.

"היקף הפעילות במקום הוא הרבה יותר גבוה מהתקציב שניתן לו. גלריית ברבור זו גלריה קהילתית שעושה דברים בהתנדבות. אנשים נתנו יד בתקופה הזו – היא דרושה לקהילה. לכן, על מנת להפעיל את כל הפעילויות דרוש תקציב. בשנה האחרונה, מאז הקורונה והמעבר למקום החדש, הגלריה והפעילות גדלה וכולם מוזמנים".

עיריית ירושלים מסרה במענה לפניית "כל העיר": "גלריית ברבור פינתה את הנכס המדובר שעבר למינהל החינוך ירושלים ופועל בימים אלו כגן ילדים, כפי שהיה בעבר. היות והועתקה פעילותה של הגלריה למקום אחר, אין מניעה להמשיך בתקצובה, זאת בהתאם לעמידתה בקריטריונים המועברים לאישור והחלטת ועדת תמיכות מקצועית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב העיר

    נקווה מאוד שהפעם לא תהיה היתערבות פוליטים
    של גורמים אינטרסנטים להצר את צעדיה . הגלריה נועדה לפעילות חברתית לתושבי האזור ולא להיתנגחות פוליטית מימסדית נגדה ( כפי שקרה וחבל שכך).

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר