פארק אלמליח (ארנון בוסאני)
פארק אלמליח (ארנון בוסאני)

מדשאות, שירותים ציבוריים ושבילי אופניים: נחנך פארק אלמליח המחודש

במסגרת העבודות שהושלמו, נבנתה מנהרה חדשה באורך כ-240 מטרים, בסמוך להיכל הפיס הארנה, דרכה תחצה הרכבת את פארק אלמליח, במפלס התחתון, ותנוע על הגשר החדש שהוקם בקצה הפארק, עד לציר דב יוסף

פורסם בתאריך: 22.10.21 00:08

ירושלים משתדרגת: פארק אלמליח המחודש נחנך ביום שלישי, ה-19.10, במעמד ראש העיר משה ליאון. חנוכת הפארק היא במסגרת השלמת עבודות התשתית למנהרה העוברת מתחת לפארק עבור הרכבת הקלה, שלוחת מלחה, שתופעל בשנת 2024. הפארק המשודרג, כולל בין היתר מדשאות, עצי חורש, אזורי פנאי, מתקני משחק מתקדמים, הצללה, פינות ישיבה, ריהוט רחוב, שירותים ציבוריים, שבילי הליכה ואופניים.



יצוין כי הפארק הנמצא בצמוד להיכל הפיס הארנה ירושלים, מתפרס על פני כ-45 דונם, והוקם לרווחת התושבים, כחלק מעבודות התשתית של הרכבת הקלה. במסגרת העבודות שהושלמו, נבנתה מנהרה חדשה באורך כ-240 מטרים, בסמוך להיכל הפיס הארנה, דרכה תחצה הרכבת את פארק אלמליח, במפלס התחתון, ותנוע על הגשר החדש שהוקם בקצה הפארק, עד לציר דב יוסף.

"פארק אלמליח המחודש שנחנך היום במסגרת הפרויקט, מהווה את אחד הפארקים הגדולים והמרהיבים שהוקמו לאחרונה בעיר, זאת לאחר שבמשך שנים ארוכות שימש כשטח ציבורי", אומרים בעיריית ירושלים ומוסיפים כי "הפארק המשודרג, כולל בין היתר מדשאות רחבות ידיים, עצי חורש וארץ ישראליים, אזורי פנאי, מתקני משחק מתקדמים וייחודיים, הצללה, פינות ישיבה, ריהוט רחוב, שירותים ציבוריים, שבילי הליכה ואופניים ועוד. כמו כן, במסגרת הפרויקט בוצעו גם עבודות חידוש ושדרוג תשתיות, התקנת תאורה חדשה, ריצוף דקורטיבי ופיתוח".

טקס החניכה החגיגי נערך כאמור במעמד ראש העיר משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה, זהר זולר, מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון, נציגי משרד התחבורה, נציגי העירייה, נציגי תכנית אב לתחבורה ונציגות תושבי השכונה.

"פארק אלמליח בוצע במסגרת עבודות תשתית הרכבת הקלה על ידי חברת מוריה בתחכנון צוות אב לתחבורה ועל ידי קבוצת סיסטרא ד.א.ל, כאשר תכנון הנוף בוצע על ידי משרד שלמה אהרונוסון אדריכלים", נמסר מעיריית ירושלים.

ראש העיר ליאון: "שרק נמשיך להתחדש! פארק אלמליח פותח את שעריו לתושבי עירנו האהובים. בפארק הושקעו משאבים רבים על מנת להפכו לפנינה ירוקה, לרווחת תושבי וילדי ירושלים. בפארק הושקעו תשומת לב ומשאבים רבים, במסגרת השלמת עבודות הרכבת הקלה שתשרת את כולנו. בואו ליהנות מהפארק המדהים הזה".

מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון: "חברת מוריה ממשיכה לממש את מפת התחבורה הציבורית העתידית של ירושלים, עם קידום הביצוע של מערך הרכבות הקלות בעיר, תוך הקמת פרוייקטי פיתוח אורבניים, כדוגמת פארק אלמליח המחודש, לרווחת תושבי וילדי ירושלים".

מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה זוהר זולר: "פארק אלמליח תוכנן לטובת התושבים במסגרת פרויקט הרכבת הקלה. הקמת הפארק שמתחתיה תעבור הרכבת הקלה, מעידה על המהפכה התחבורתית והאורבנית לתחבורה שבאה לידי ביטוי בתכנון רשת הרכבות הקלות בעיר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ביאטריס סקרשי

    דאגו למתקנים מפוארים לילדים אך לא טרחו לבנות פינה לשחרור הכלבים בפארק!!! תכנון לקוי ולא מתחשב בנושא כל כך חשוב!! כתוצאה מכך נראה הרבה בעלי כלבים משחררים אותם בדשא בפארק.

  2. [email protected]

    ועדת הבניה אישרה לעצמה לבנות מגדלים של 30 קומות בכניסה לעיר. ממש לא מתאים לכניסה לעיר הבירה שלנו שתראה כמו ניו יורק. בשביל בצע כסף בונים עסקים שלא צריך, במקום דיור לצעירים שגדלו בשכונות. ההורים נמצאים לבד ולא יכולים לראות את הילדים לא רק בגלל הקורונה, אלא בגללל מחירי הדיור. מגדלים אינם פתרון. גם לא בניה ליזמים מהצפון והדרום שעושים פינוי בינוי ומוסיפים למצוקת החניה, על ידי בניית מגדלים ועומס על הכבישים הצרים

  3. ירושלמית שמזהה בלבולי מוח פופוליסטים

    תנו לליאון לקפוץ מתוכנית לטקס ולגזור סרטים של תוכניות שקודמיו יזמו ותכננו
    מה יעשה כשהמגירה הזאת תתרוקן?
    יבנה לפטרוניו החרדים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר