(צילום: רשות הרבים)
היוזמה הירושלמית לרגל חנוכה (צילום: רשות הרבים)

קרית היובל מאירה את ירושלים: היוזמה הירושלמית לרגל חג החנוכה

יוזמה של תושבי השכונה להדלקת נרות חנוכה וחגיגות משותפות של השכנים בבניין, הופכת השנה לפרויקט קהילתי-עירוני בו יחולקו מאות ערכות לבניינים בכלל שכונות העיר

פורסם בתאריך: 23.11.21 11:19

"בניין מדליק": יוזמה ירושלמית שקורמת השנה עור וגידים ומתרחבת במסגרת פרויקט "בבניין", שמטרתו לקדם קהילה, ערבות ושכנות טובה, הפכה את הפרויקט השכונתי שהרימו פעילים שכונתיים בקרית היובל לפני 6 שנים לבשורה של ממש – כאשר בחנוכה הקרוב ייצאו אלפי ירושלמים מפתח דלתם, לא רחוק מדי – למרחב המשותף בבניין מגורם לחגיגות מלאות בשמחה, אושר והכי חשוב – ביחד עם השכנים שלהם.

"ערכות חנוכה ססגוניות ומעוטרות מחולקות ברחבי העיר בהובלת עיריית ירושלים ובאמצעות המינהלים הקהילתיים לתושבים. הערכות כוללות נרות חנוכה, סביבונים, מטבעות שוקולד לילדי הבניין, פעילויות יצירה ומשחקים", מספרים בעמותת קרן שחף ומציינים כי "כל שנשאר לירושלמים לעשות הוא לקבוע יום ושעה ייעודית, לאסוף את השכנים והשכנות, להצטייד גם בסופגניות ולחגוג בצוותא".

"הכל התחיל לפני 8 שנים", מספרת בת אל אמסטר, פעילה קהילתית בפורום משפחות צעירות קרית היובל, מיוזמי הרעיון. "היינו מתכנסים אחת לחודש, בין 10-15 פעילים ופעילות מהשכונה בפורום משפחות צעירות – שאותה מובילה רכזת "שכונה צעירה" של עיריית ירושלים. לפני 6 שנים התחלנו לחשוב יחד איך להפוך את השכונה למקום קהילתי יותר, מקום שבו כולם מכירים את השכנים ומרגישים בבית. החלטנו לצאת עם פרויקט "מאירים את השכונה" – שבו נחלק ערכות להדלקת נרות בבניינים, עם הצעה לפעילות משותפת. הערכות כללו חנוכיות ונרות, שירון, ערכת יצירה וקרמבו. חשבנו שירשמו 20 משפחות ובסוף נרשמו 40 – ארזנו, חילקנו ואספנו תגובות. זה היה מדהים! פתאום אנשים מעיזים לדפוק על הדלת של השכנים שלא הכירו ולהזמין אותם להדלקה משותפת. קשרים נוצרו, חיבורים התגבשו – ואנחנו ידענו שעשינו את שלנו, וגם – שזו רק ההתחלה. מאז, בכל שנה מקיימים הדלקת נרות משותפת כמעט 50 בניינים בשכונה – מה שלא ידענו זה שהפרויקט הזה יהפוך לפרויקט עירוני".

צליל קאופמן גרוס, רכזת "שכונה צעירה" בקרית היובל: "מרגש לדעת שפרויקט שהתחיל כאן אצלנו בפורום משפחות של קרית היובל הפך ליוזמה עירונית שכיום משוייכת לפרויקט "בבניין" ומקודמת באופן רחב היקף בכל ירושלים. הערכות הן פלטפורמה לבניית קהילת בניין סביב החגים. המטרה שלהן זה ליצור ערב אחד בחנוכה, שבו השכנים והשכנות יוצאים ונפגשים לערב קהילתי משותף לכל הדיירים. יש בהן כל מה שנדרש כדי להפוך את הערב מעוד הדלקת נרות לערב מיוחד מפגש של היכרות ושיח בין השכנים, שיעודד אותם ליזום מפגשים כאלה גם בצורה עצמאית".

עינבר בלוזר שלם, מנכ"לית "רשות הרבים", מיוזמי הפרויקט העירוני: "בחנוכה הקרוב ידליקו אלפי שכנים ושכנות נר חנוכה יחד בבנייני מגורים ברחבי ירושלים כחלק מפרויקט 'בבניין' – קהילה. ערבות. שכנות. בחגיגה המשותפת נכיר האחת את השני, את הילדים והילדות, נכיר את הקשיש, את היולדת שגרים ממש לידנו ונרגיש יותר בבית. הפרויקט בהובלת עיריית ירושלים, החברה למתנ"סים ורשות הרבים ופועל על ידי נציגי ונציגות בניינים, המקבלים ליווי, ערכות פעילות והדרכות לאורך כל השנה. טוב שכן קרוב מאח רחוק קבעו חכמינו, ואכן איכות החיים שלנו מושפעת רבות מהשכנים והשכנות שלנו, באפשרות לקבל עזרה בשעת צרה אך גם בשגרת היום יום, בכוס חלב, עזרה עם הילדים ואכפתיות מהקשישים, העולים וכל מי שזקוק לעזרה וגר ממש לידנו".

יש לציין כי רשות הרבים הינה רשת ירושלמית בת 35 ארגוני יהדות-ישראלית, חילוניים מסורתיים ודתיים שפועלים יחד להפיכת המרחב הציבורי הירושלמי לסובלני ופתוח לכל. הבית המשותף יושב בלב שכונת קרית היובל.

"נראה כי הפעילות הקהילתית ומעורבות התושבים בקרית היובל הולכת וצוברת תאוצה, מעצימה ומחזקת את הסולידריות בין התושבים ואף פורצת אל מחוץ לגבולות השכונה", אומרים בקרן שחף. "בשנתיים האחרונות אף פועל בשכונה מיזם "שכונות בשינוי", בהפעלת קרן שח"ף, בשיתוף המשרד לשוויון חברתי, משרד הבינוי והשיכון, הרשות המקומית ובמימון הקרן למפעלים מיוחדים, אגף הקרנות בביטוח הלאומי. מטרת המיזם היא לקדם שינוי חברתי באמצעות ייזום והפעלת פרויקטים חדשים באמצעות קהילות משימה ופעילים שכונתיים", מדגישים בקרן שחף.

תמר כרמון, מנהלת מיזם "שכונות בשינוי" בקרית היובל: "השכנים בקרית היובל הם מאוד מגוונים – חילונים, חרדים ומסורתיים. ממש יפה ומעורר השראה לראות איך בערב הזה כולם לוקחים חלק ומצטרפים לחגיגות. אי אפשר להישאר אדישים לחיוכים ולביחד, המטרה שלנו היא להמשיך להצמיח את ה"ביחד" הזה גם בשאר ימות השנה ולייצר שכנים מעורבים, איכפתיים ועירניים לסביבתם, שחיים ביחד חיי קהילה. ואם נצליח לקדם את השינוי הזה שמתחולל בקרית היובל גם בשכונות נוספות, נצליח להאיר את ירושלים ולהעיר את החיים הקהילתיים בשכונות".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר