העבודות להכשרת החניון ברחוב דוסתאי (צילום: באדיבות מצילים את ירושלים)
העבודות להכשרת החניון ברחוב דוסתאי (צילום: באדיבות מצילים את ירושלים)

בהשקעה של כמיליון שקלים – החניון החדש שמוקם בקטמון

60 מקומות חניה חינמיים: העירייה החלה בעבודות להכשרת מגרש חניה ברחוב דוסתאי. עבודות להקמת חניון החלו גם ברחוב המחנכת בגילה. סגן ראש העיר חביליו: "מחויב לדאוג לתושבי העיר שלא מצליחים למצוא חניה בקרבת הבית"

פורסם בתאריך: 2.12.21 07:54

בעיית החניה בירושלים, יודע כל תושב שאין לו חניה תת קרקעית בבניין מגוריו, היא אחת הבוערות והקשות, כשהעיר הופכת להיות עם כל יום שחולף דומה יותר ויותר לתל אביב. במרבית שכונות המגורים אין חניה, ואם במקרה אתם מתגוררים בסמוך למרכז מסחרי שכונתי או מרכז מוסד חינוכי, אז הבעיה הופכת להיות לאקוטית ממש.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


כדי לנסות ולהקל במעט על בעיות החניה בשכונות, פועלת עיריית ירושלים להקמת חניונים חינמיים שכונתיים, שהם בעצמם מייצרים בעיה קצת אחרת – של זהות וקבלת החלטות עירונית – האם מייצרים עוד ועוד מקומות חניה, או כמו שגורסת התוכנית הכללית – גורמים לתושבים לנסוע בתחבורה ציבורית או באמצעות כלי רכב ירוקים יותר כמו אופניים? בשלב זה נראה כי בכיכר ספרא עדיין לא החליטו, או שאולי כן החליטו אבל מחזיקים את המקל משתי קצוותיו – מחד פועלים להקמת שבילי אופניים, שמים דגש משמעותי על הקמת הרכבת הקלה ומדגישים כי בעתיד – לאחר שהעיר תעבור ברובה התחדשות עירונית – תינתן עדיפות משמעותית לנוסעים בתחבורה הציבורית – ומאידך מקימים חניונים בשכונות ומחלקים תווי חניה לכל דורש.

בינתיים, מי שצפוי ליהנות בקרוב מחוסר ההחלטיות הזו הם תושבי שכונת קטמון, שם מוקם בימים אלה בהשקעה של כמיליון שקלים חניון חדש עם 60 מקומות חניה. החניון ממוקם ברחוב דוסתאי והוא יהיה, כמובן, חינמי. החניון הזה מצטרף לחניון ברחוב המשוררת בבית הכרם שנחנך לפני כשבועיים ולחניוון ברחוב המחנכת בגילה, שהעבודות להכשרתו והקמתו החלו להתבצע ממש באחרונה.

על הקמת החניונים הללו בשכונות אמון סגן ראש העיר יוסי חביליו, מחזיק תיק חניה, שמוסר ל"כל העיר": "חניה הינה משאב מוגבל, ובטווח הזמן הארוך הירושלמים והירושלמיות יהיו חייבים להתבסס יותר על תחבורה ציבורית ופחות על רכבים פרטיים. יחד עם זאת, עד להשלמת השדרוג המאסיבי של היצע ותשתיות התחבורה הציבורית בעיר, וכל עוד זו אינה פועלת בשבת, אני גם מחויב לדאוג לתושבי העיר שלא מצליחים למצוא חניה בקרבת הבית בסוף יום עבודה".

חביליו מוסיף ומציין כי "במסגרת התוכנית שלי להכשרת חניונים זמניים במגרשים ריקים, מוכשר בימים אלו חניון ברחוב דוסתאי עם כ-60 מקומות חניה. חניון זה מצטרף לחניונים נוספים שאגף חניה הכשיר בשבועות האחרונים ברחוב המשוררת רחל בבית הכרם (70 מקומות חניה) וברחוב המחנכת בגילה (30 מקומות חניה)".

כאמור, לפני כעשרה ימים נחנך לרווחת תושבי בית הכרם ובכלל גם חניון חדש ברחוב המשוררת רחל – ממנו יהנו הן תושבי האזור והן מורי בית הספר יפה נוף, באי המרכז המסחרי בכיכר דניה ואף סטודנטים מדוד ילין.

החניון מכיל כ-70 מקומות חניה ללא תשלום. סלילת החניון בוצעה לצד הסדרת החניה באזור כולו ויצירת הסדר חניה ייעודי עבור תושבי השכונה.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שבילי אופניים בכל העיר!(לא רק בפארקים )ראו בדנמרק ושבדיה..יש הרבה מדרכות שאפשר להצר ולסמן גם שביל אופניים.בכירים ממשרד התחבורה ביקרו בקופנהגן.
    שם אפילו בנו גשר רק לרוכבי אופניים.
    מה למדו? מה יישמו כאן?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר