ניב כהן, שוקי כהן ז"ל (צילומים: אלבום פרטי)
ניב כהן, שוקי כהן ז"ל (צילומים: אלבום פרטי)

ניב כהן, הבן של שוקי כהן ז"ל: "מרגיז שכבר שנתיים הפוגעים חיים את חייהם כאילו הם לא הרגו את אבא שלי"

למעלה משנתיים חלפו מאז התאונה הקטלנית בצומת הרוזמרין בגילה, שבה נהרג שוקי כהן ז"ל, לאחר ששני נהגים ערכו מרוצי כביש במהירות 225 קמ"ש, איבדו שליטה ופגעו ברכב של כהן ז"ל ואשתו ענת. הבן, ניב מוסיף "מתסכל שהמשפט נמשך כל כל הרבה זמן"

פורסם בתאריך: 9.12.21 07:41

טחנות הצדק טוחנות לאט. את האימרה הזו מרגישים על בשרם כבר למעלה משנתיים בני משפחתו של שוקי כהן ז"ל, אשר נהרג בתאונה קטלנית בצומת הרוזמרין בגילה בערב ראש השנה 2019 (1.10.2019). מאז, שנתיים וחודשיים, והמשפט של הנהג שפגע ברכבו של כהן ז"ל עדיין מתנהל.

יש לציין כי מבדיקה שערך "כל העיר" עולה כי ב-30.12.2021 אמור להתקיים דיון בבית המשפט, שבו יוצגו טענות ההגנה, ולאחר מכן, באותו הדיון, אמורה להינתן גם הכרעת הדין. גזר הדין, כנהוג, יינתן בדיון אחר שייקבע.

"מערכת המשפט בישראל עובדת לאט", אומר בתסכל ניב כהן, בנם של שוקי ז"ל וענת, "דיונים נדחו ושוב נדחו, ובינתיים שני הנהגים הפושעים חיים את חייהם. הם אמנם במעצר בית, אבל עם הטבות – הם יוצאים לעבוד, יוצאים לאירועים וכו', ואנחנו נשארים עם התסכול. אנחנו ממתינים כבר ארבעה חודשים לדיון הקרוב והוא נדחה בגלל אילוצים שונים".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", ב-20.10.2019, כשלושה שבועות לאחר התאונה הקטלנית, שבה נהרג כאמור שוקי כהן ז"ל ורעייתו ענת נפצעה באורח קשה, הוגש כתב אישום נגד שני הנהגים שהתחרו ביניהם בכביש בגין. במהלך החקירה אותר סרטון שבו נראים שני הנהגים מתחרים בכביש בגין במהירות קטלנית שמגיעה ל-225 קמ"ש.



לפי כתב האישום, שני הנהגים נסעו בכביש בגין במהירות שיא תוך כדי שהם מסכנים את הנהגים האחרים – במהלך הנסיעה הם שאלו אחד את השני: "איפה אתה רוצה לתת גז?"; "ישר או זיגזגים?". בכתב האישום מצוין כי הנאשם המרכזי, בן 27, תושב בית צפאפא, נסע לתוך צומת הרוזמרין במהירות שיא, ולאחר שאיבד שליטה על הרכב הוא התנגש בעוצמה ברכב של הזוג כהן.

"יש אצלנו תחושת תסכול ממשך הזמן של המשפט", חוזר ואומר ניב כהן ל"כל העיר". "בעיקר כי בזמן הזה הפוגעים חיים את החיים שלהם כאילו לא קרה כלום. הם עובדים, יוצאים לאירועים, נהנים. המשפחות שלהם בסדר. אנחנו בתחושה מאוד קשה במשפחה. זה מאוד מפריע לנו".

אז כאמור, טחנות הצדק טוחנות לאט, וזו בעיה ידועה וכואבת, אבל מבדיקת "כל העיר" עולה כי התיק מתנהל ברציפות יחסית, כשלמרבה הצער – זה משך הזמן שבו מתנהל משפט בישראל. כל משפט.


שוקי כהן ז"ל ורעייתו ענת כהן בחתונת בנם (צילום: באדיבות המשפחה)

שוקי כהן ז"ל ורעייתו ענת כהן בחתונת בנם (צילום: באדיבות המשפחה)


***

אחד הקשיים המרכזיים של משפחת כהן בנוגע למשפט, קשור לאם המשפחה – ענת, אשר סבלה מפגיעות רב מערכתיות רציניות והיתה במצב אנוש לאחר התאונה. הבן ניב מספר כי "אמא התאוששה יחסית. יש לה ריקושטים פיזיים וזה צפוי כי הפגיעה היתה מאוד-מאוד קשה. היא לא חזרה לעצמה מבחינה פיזית, אני גם לא חושב שזה יכול לקרות".

לדבריו, "מבחינה נפשית היא לא במצב טוב. לא חוזרים מדבר כזה. היא רוצה מאוד להיות מעודכנת לגבי מה שקורה במשפט, ואנחנו בהחלט משתדלים לעדכן אותה, אבל עד לרמה של מה שהיא יכולה לדעתנו לעמוד בו. אנחנו לא רוצים להעמיס עליה יותר מהעומס הקיים, אבל היא בהחלט מעודכנת בהתפתחויות. אנחנו נותנים לה את התמיכה המירבית".

ענת כהן, כידוע, היתה מורה לספורט ומחנכת בבית הספר מקיף גילה. "היא חזרה ללמד, באחוזים מסוימים", מספר ניב כהן. "כמובן שבגלל אופי הפציעות היא לא חזרה ללמד ספורט, אבל היא כן מחנכת וזה בהחלט טוב".

האם אתם מתכוונים להגיש תביעה אזרחית נגד הנהג הפוגע?
"יש כוונה כזו אבל אנחנו נוכל לעשות זאת רק עם סיום ההליך הפלילי. בינתיים, הגשנו תביעת דמי נזיקין נגד חברת הביטוח, כשעל פי החוק – התביעה מוגשת נגד חברת הביטוח של ההורים שלי, וזה המזל הגדול שלנו – כי הנהג הפוגע לא היה מבוטח בכלל".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. יוני

    בושה עלינו. שופטים הם אוויר בארץ. עדיף שופטי כדורגל. מערכת חרא

  2. אביי

    בושה וחרפה למדינה ולבתי המשפט שהרוצחים האלה
    לא בכלא שאלוקים יהינקום דמם אמן

  3. שכן

    כואב הלב על האובדן היקר ז"ל…עים היה מדובר ביהודים הם כבר היו בכלא.ולמה המחבלים האלו לא במעצר עד משפטם?בת משפט בארצנו הפך להיות המלצה לעברינים את שני הנהגים המחבלים הייתי תולה בכיכר ציון.הלב אתכם משפחה יקרה

  4. גדי

    כן עצוב מערכת משפט דפוקה – בסופו יגיעו לעיסקת טיעון עם רוצחים מטורפים במקום להשליך אותם מיד לכלא עד סוף חייהם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר