אוטובוס בירושלים (צילום: סופרבוס)
תחבורה ציבורית בירושלים (צילום: דוברות סופרבוס)

הבשורה לתושבי גילה: קו אוטובוס מהיר לבנייני האומה

אחרי דחייה של כחודש – החל מהיום, שישי, יופעל קו 531 שיחבר את שכונת גילה דרך שדרות בגין לבנייני האומה. הקו יפעל בכל ימות השבוע בתדירות של 20-12 דקות

פורסם בתאריך: 8.12.21 14:33

נוסעי התחבורה הציבורית בגילה – תתחדשו. החל מהיום, שישי (10.12), יחל לפעול קו חדש ומהיר – קו 531 – שיחבר את גילה לאזור התחנה המרכזית דרך שדרות בגין.

כזכור, קו 531 היה אמור להיות חלק מהפעימה השנייה של תוכנית משרד התחבורה לשדרוג התחבורה הציבורית בירושלים, במכרז שבו זכתה חברת סופרבוס. אולם רגע לפני ההפעלה, הוחלט לבסוף לדחות את הפעל קו 531, זאת בניגוד לשלושה קווים חדשים (מהר חומה) שהחלו לפעול.

כאמור, קו 531 יהיה קו מהיר בין גילה לבנייני האומה כשהוא יעצור בתחנות במלחה, ביטוח לאומי ושדרות הרצל כשהוא נוסע דרך כביש בגין. בכיוון השני – מבנייני האומה לגילה – תתווסף תחנת עצירה בשדרות יצחק רבין. יצוין כי הקו יפעל בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 5:00 בבוקר ועד חצות, ביום שישי מהשעה 5:00 ועד סמוך לכניסת השבת ובמוצ"ש – בסמיכות לצאת השבת ועד חצות, בתדירות של 20-12 דקות. מבנייני האומה לגילה הקו יחל לפעול בשעה 6:00 בבוקר.

קו זה מצטרף לקו 506 של סופרבוס, הנוסע מחומת שמואל (הר חומה), דרך גילה, ומשם במסלול מהיר דרך בגין עד להר חוצבים. ל"כל העיר" נמסר כי "במסגרת המכרז של משרד התחבורה, בסוף החודש, 31.12, תחל סופרבוס להפעיל בירושלים שני קווים קיימים נוספים (קווים 77 ו-163). ניתן להתעדכן בלוחות הזמנים של הקווים במוקד המידע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, 'כל קו' 8787* ובאתר סופרבוס".

"המכרז שהוביל משרד התחבורה, באמצעות צוות תכנית אב לתחבורה, הרחיב משמעותית את שירות התחבורה הציבורית בבירה ושיפר את הנגישות לתושביה", מציינים בסופרבוס ומדגישים כי "במסגרת המכרז, חברת סופרבוס תפעיל קווים חדשים, תגביר את תדירותם של קווים מבוקשים, ותשלב בצי הרכב אוטובוסים ממונעים באנרגיה חלופית של חשמל וגז טבעי. יישום המכרז מתבצע בהדרגה במספר פעימות, עד לתחילת 2023, אז תפעיל החברה 22 קווים חדשים באשכול זה, ובכללם קווים ישירים לאזורי התעסוקה ולאזור הכניסה לעיר".

יצוין כי הקווים יופעלו באמצעות צי חדש של 382 אוטובוסים, מתוכם 146 מונעים באנרגיה ידידותית לסביבה כאשר 95 כלי רכב המונעים בחשמל ו-51 בגז טבעי ידידותי לסביבה. "השימוש באוטובוסים "ירוקים" צפוי לסייע בהפחתת זיהום האוויר והרעש בירושלים, לשפר את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית, ואת החוויה העירונית של התושבים והמבקרים בעיר", אומרים בסופרבוס.

עוד נמסר ל"כל העיר" כי "במסגרת המכרז של משרד התחבורה, במהלך השנתיים הקרובות סופרבוס תגביר ב-40% את תדירויות הקווים באשכול, תספק מענה לביקוש הרב לתחבורה ציבורית בעיר, תשפר את הקישוריות בין השכונות המתרחבות בעיר, ותייעל את הנגישות בתחומי העיר. שיפור השירות יחזק את הקווים המהירים שחוצים את העיר ויחבר את השכונות הירושלמיות למוסדות ציבוריים, בהם בתי חולים ומשרדי ממשלה, ולתחנות הרכבת הקלה הקיימים והעתידיים".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: ״אני מברכת על הקו החדש לתושבי גילה. הוספת הקו החדש היא חלק מתכנית רחבה לשיפור התחבורה הציבורית בארץ ובמרחב ירושלים בפרט. עם כניסתי לתפקיד חל שינוי בגישת המשרד ובסדר העדיפויות והחלה השקעה משמעותית בתחבורה הציבורית שלנו. נמשיך לפעול לשיפור התחבורה הציבורית על מנת ליצור אלטרנטיבה יעילה לרכב הפרטי״.

מ״מ מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית רן שדמי: "בהובלת שרת התחבורה, ח״כ מרב מיכאלי, אנו ממשיכים בשיפור שירות התחבורה הציבורית בירושלים, במטרה לאפשר לתושבי העיר נסיעה מהירה, נוחה וזולה בתחבורה הציבורית, שתהווה אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי. הקו החדש עבור תושבי שכונת גילה יחבר אותם ישירות אל מתחם התחנה המרכזית וקריית הממשלה. קו זה יצטרך ליותר מ-20 קווים חדשים שיופעלו באופן הדרגתי בירושלים במסגרת המכרז. מדובר בשינוי משמעותי בתחבורה הציבורית בבירה, ובשנים הקרובות נמשיך להרחיב את השירות, ולהעניק לכל אחת ואחד את האפשרות ליהנות מתחבורה ציבורית איכותית, יעילה ומתקדמת".

מנכ"ל סופרבוס צחי נווה: "פעימה זו היא המשך המהלך מקיף שהתחלנו בקיץ האחרון לחיזוק וייעול התחבורה הציבורית בירושלים. אנו גאים להמשיך לייצר עבור תושבי העיר חלופות יעילות לרכב הפרטי באוטובוסים חדישים וידידותים לסביבה. נתוני הנסועה בקווי סופרבוס מעידים כי הירושלמים מצביעים ברגליים ומשתמשים בשירות שלנו בהמוניהם ואנחנו מודים להם על על כך. סופרבוס תמשיך לייצר כאן בעיר הבירה, כמו בערים אחרות בהן אנו פועלים, חוויית ניידות עירונית נגישה, שקטה ונקייה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רחל

    למה קו 50 מגיע רק לבנייי האומה ועדיין לא חזר למסלול הקודם?

    לתושבי קרית משה ורמת בית הכרם הקשישים ובעלי המשפחות אין אפשרות לנסוע עד הבית. אין קו שמחבר בין השכונות קרית משה וגבעת שאול, כי האוטובוס כבר לא עובר בתוך השכונה למרות שהוא קטן. האפשרות היחידה היא מונית. אין לתושבים כסף לזה

  2. רחלי

    למה קו 50 מגיע רק לבנייי האומה ועדיין לא חזר למסלול הקודם?

    לתושבי קרית משה ורמת בית הכרם הקשישים ובעלי המשפחות אין אפשרות לנסוע עד הבית. אין קו שמחבר בין השכונות קרית משה וגבעת שאול, כי האוטובוס כבר לא עובר בתוך השכונה למרות שהוא קטן. האפשרות היחידה היא מונית. אין לתושבים כסף לזה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר