מתחם כרמית (צילום: גוגל מפות)
מתחם כרמית (צילום: גוגל מפות)

"התוכנית תפגע קשות בטבע העירוני": המאבק הירוק החדש בירושלים מגיע לוועדת התכנון

היום, רביעי, 5.1.22, תעלה לדיון בוועדת התכנון בעיריית ירושלים התוכנית לבניית שכונה חדשה במתחם כרמית. הטענה המרכזית של הגופים המתנגדים לתכנית הינה שהבינוי המוצע יפגע קשות בכפר עין כרם, שהוא נכס מורשת תרבות, דת ותיירות ברמה עולמית

פורסם בתאריך: 5.1.22 08:12

נלחמים למען הטבע בירושלים: ביום רביעי, 5.1.22, תעלה לדיון בועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים תכנית לבניית שכונה חדשה במתחם כרמית, בצמוד לכפר עין כרם. התכנית כוללת בניית 1,250 דירות ומגדלים מדורגים עד 15 קומות, כאשר מופע הבינוי לצופה מעין כרם יגיע לשלושים קומות. בנוסף, כוללת התכנית בניית בית ספר, גני ילדים, בתי כנסת רבים ומקוואות. התכנית מיועדת לשטח של כמאה דונם בייעוד קיים של מבני ציבור ושטח חקלאי. השטח נרכש על ידי שלמה דרעי ויזמים נוספים לפני שנים רבות, כאשר נסיונות קודמים של היזמים לקדם בניה למגורים במקום נדחו על ידי לשכת התכנון המחוזית.

ל"כל העיר" נמסר כי "התכנית מעוררת ביקורת קשה. הטענה המרכזית הינה שהבינוי המוצע יפגע קשות בכפר עין כרם, שהוא נכס מורשת תרבות, דת ותיירות ברמה עולמית. בנוסף, התכנית פוגעת באתר טבע עירוני ייחודי ונדיר בו נמצא אחד הריכוזים הגדולים של צמחים נדירים על פי סקר אתרי הטבע של ירושלים. סמיכות שטח התכנית למתחם ההתחדשות העירונית של אולסבנגר-ברזיל, פוגעת קשות בסיכויי ההצלחה של הפינו בינוי, ובכך פוגעת באינטרס העירוני של שיפור דיור לאוכלוסייות חלשות".

עוד נמסר כי "גופים רבים חוברים להתנגדות לתכנית, ביניהם ועד תושבי עין כרם, שדולת ירושלים בת-קיימא, החברה להגנת הטבע, תנועת מצילים את הרי ירושלים, מנהל קהילתי יובלים ואף גורמים פוליטיים בולטים כמו סגן ראש העיר, עו"ד יוסי חביליו, חברת המועצה לורה ורטון ואחרים. נודע כי גם חברי כנסת ושרים צפויים להתנגד לתכנית ואף מוסדות הכנסייה".

סגן ראש עיריית ירושלים יוסי חביליו: "הקמת שכונת כרמית תפגע קשות במיטב הטבע העירוני שנותר בירושלים ותחנוק את עין כרם העתיקה. במקום להגן על האזור ולשמור על הייחודיות שלו כאתר מורשת, דת, תיירות וטבע בעל חשיבות עולמית, היזמים מבקשים לכלוא אותו מאחורי חומות ענק של בטון. אם התכנית תצא לפועל, הדורות הבאים לא יסלחו לנו, ובצדק".

יו"ר שדולת ירושלים בר קיימא נעמי צור: "אין כל הצדקה לשנות את ייעוד הקרקע לטובת יוזמת פיתוח שהאינטרס הציבורי ממנה והלאה. מימושה יביא לפגיעה נופית, סביבתית, חברתית וגם כלכלית. נוף אגן עין כרם הוא נכס תרבותי וכלכלי, אבן שואבת לתיירות מקומית ועולמית. בנוסף, אטימת הקרקע תגביר את נזקי המשקעים של החורף, שכבר עכשיו מחייבים השקעה בתיקונים מדי שנה. ארגוני שדולת ירושלים בת-קיימא מבקשים לקדם ולממש את תכנית ההתחדשות העירונית של מתחם אולסבנגר-ברזיל, ולאפשר לטבע ולמורשת של עין כרם להישאר מחוץ לשדה הקרב של יזמות בלתי מקיימת".

 

 

יו"ר ועד עין כרם אלון אוריון: "מדובר בכשל תכנוני קולוסלי שיביא להרס נרחב בעין כרם, בקריית היובל, בירושלים ובהרי ירושלים. בשנים הקרובות יהפוך אזור דרום מערב ירושלים לצפוף מאוד, וזה חיוני לשמור על מתחם כרמית כעתודת קרקע להקמת מבני ציבור ושטחים ירוקים. מסה מבונה בצפיפות קיצונית הנצמדת לבתי עין כרם, וזאת תוך ביטול החיץ שבין העיר לכפר, תפגע באופן קשה ביותר בעין כרם – מקום קדוש לעולם הנוצרי, והכפר העתיק האחרון ששרד בארץ ואשר מיועד להכרזה כאתר מורשת עולמית".

מעיריית ירושלים נמסר: "מדובר בתוכנית המקודמת על ידי בעלי קרקע פרטיים. התוכנית אושרה ומוגשת על שטחים המיועדים בחלקם עבור מוסד בכל השטח המזרחי, והחלק המערבי מיועד לטובת קרקע חקלאית. התוכנית גם מסומנת בתוכנית המתאר החדשה כאזור מגורים עירוני. התוכנית מציעה מתחם חדש הכולל, לצד תוספת יח"ד משמעותית, גם שטח גדול עבור שטח ציבורי פתוח (שצ"פ) מרכזי בשכונה. בנוסף, 14 דונם יוקצו עבור מבני ציבור. הטענות יידונו ויקבלו מענה במסגרת הדיון להפקדה. ככול שיוחלט להפקיד את התוכנית, טענות אלה יועלו גם בדיונים להתנגדויות".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר