התבצרות משפחת סלאחייה על גג הבית בשייח ג'ראח, הדמיית קרית החינוך שאמורה לקום בשטח (צילומים: דוברות המשטרה. צילום הדמיה - חברת מוריה)
התבצרות משפחת סלאחייה על גג הבית בשייח ג'ראח, הדמיית קרית החינוך שאמורה לקום בשטח (צילומים: דוברות המשטרה. צילום הדמיה - חברת מוריה)

הדרמה בשייח ג'ראח: בני משפחת סאלחייה עדיין מתבצרים על גג הבית עם בלון גז

פינוי משפחת סלחייה מביתה: המשטרה וההוצאה לפועל הגיעו הבוקר לפנות את בני משפחת סאלחייה בהתאם להוראת פינוי של עיריית ירושלים שאושרה על ידי בית המשפט המחוזי. המשפחה מתבצרת בתוך הבית עם בלון גז ומאיימת להצית את עצמה. כוחות ימ"מ הוזעקו לזירה. צפו בווידאו

פורסם בתאריך: 17.1.22 10:06

***עדכון 17:45***

פינוי משפחת סלאחייה מביתה בשייח ג'ראח: מחמוד סלאחייה וקרובי משפחה אחרים עדיין מתבצרים על גג בית המשפחה. החל משעות הבוקר ועד עכשיו נעצרו 6 מתושבי שייח ג'ראח בשל עימותים עם כוחות הביטחון.

יצוין כי כוחות משטרה רבים נמצאים באזור, בהם גם כוחות ימ"מ, למקרה שיוחלט על פריצה למבנה. יצוין כי בשלב זה נמנעת המשטרה מלפרוץ לבית המשפחה, אך היא פועלת בשטח שמסביב כשעד כה נהרסו 3 מבנים. בית המשפחה היה מגודר עד עכשיו, פעילים.ות ותקשורת לא הורשו להתקרב. כעת נפתח לתנועה מחדש.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


כזכור, מוקדם יותר פורסם על הדרמה בשייח ג'ראח: הבוקר, שני, הגיעו כוחות משטרה והוצאה לפועל לבית משפחת סלאחייה בשייח ג'ראח, על מנת לפנות אותם מביתם בהתאם לצו פינוי שהוציאה עיריית ירושלים.

כידוע, כפי שפורסם, סביב פינוי משפחת סאלחייה מתנהל מאבק מזה שבועות ארוכים, שמגיע הבוקר לשיאו, כשבני המשפחה מתבצרים בביתם עם בלון גז ובנזין ומאיימים להצית את עצמם.

כוחות ימ"מ הוזעקו למקום והם על סף פריצה לבית המשפחה כדי לסיים את האירוע ולהביא לפינוי המשפחה. במשפחה הגיעו לתמוך גורמים שונים, בהם גם ח"כ מוסי רז.

את משפחת סאלחייה מלווה ארגון Free Jerusalem, שמוסר: "משפחת סאלחייה רכשה את השטח, אך עיריית ירושלים מתעקשת להפקיע את אדמתם הפרטית ותובעת לפנות אותם מביתם כדי להקים במקומו בית ספר וגני ילדים. לאחרונה נחשף כי 500 מטר משם יש מגרש ריק שהיה מיועד למטרות ציבוריות אבל העירייה ויתרה עליו, ומסרה אותו לישיבה חרדית בשם "מוסדות אור שמח", בטענה שאין צורך במבנה ציבור נוסף לתושבי שיח׳ ג׳ראח. אין דרך אחרת לפרש זאת – העירייה בהובלת אריה קינג, סגן ראש העיר, עושה יד אחת עם עמותות המתנחלים במטרה לנשל את הפלסטינים מבתיהם לטובת ייהוד השכונה".



בהודעה משותפת של עיריית ירושלים ומשטרת ירושלים נאמר: "החל משעות הבוקר המשטרה מסייעת לעיריית ירושלים במימוש צו פינוי הוצל"פ לקרקע באזור רחוב דרך הזיתים משנת 2017. מדובר בקרקע שהופקעה על ידי הרשות המקומית לצורך הקמת מוסדות לימוד לטובת תושבי השכונה. עם הגעת נציגי העירייה וההוצאה לפועל בליווי כוחות משטרה, החלו מספר צעירים להתבצר על בית מגורים עם בלון גז וחומר דליק והבעירו במקום מזרונים. צוות מו"מ של המשטרה פועל במקום מול המתבצרים ומפרי הסדר במטרה לאפשר את מימוש הצו השיפוטי שניתן ע"י בימ"ש כחוק".


ההתבצרות על גג משפחת סלאחייה (צילום: דוברות המשטרה)

ההתבצרות על גג משפחת סלאחייה (צילום: דוברות המשטרה)


הדמיית קרית החינוך שאמורה להיבנות על שטח בית משפחת סלאחייה בשייח ג'ראח (צילום הדמיה: חברת מוריה)

הדמיית קרית החינוך שאמורה להיבנות על שטח בית משפחת סלאחייה בשייח ג'ראח (צילום הדמיה: חברת מוריה)


עוד נמסר בהודעה המשותפת: "נציין כי כבר לפני כשנה, הורה בית המשפט המחוזי בירושלים למשפחה לפנות את המקרקעין המיועדים לצרכי ציבור, לטובת הקמת בית ספר לחינוך מיוחד בן 18 כיתות ו-6 גני ילדים, שאמורים לשרת את תושבי שכונת שייח ג'ארח וילדיהם. מאז מתן פסק הדין, ניתנו אין ספור הזדמנויות למשפחה למסור את המקרקעין בהסכמה, אולם הם סירבו לעשות כן, גם לאחר מתן ארכות, פגישות וניסיונות הידברות חוזרים ונשנים מצד עיריית ירושלים. לכן, עיריית ירושלים פעלה הבוקר כפי שהורה בית המשפט ומימשה את הצווים שהוציא בית המשפט".

 


 

בזירת הפינוי נמצאים הבוקר גם סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) וחברת מועצת העירייה לורה ורטון (מרצ), שאף שיגרו פנייה בהולה לראש העיר משה ליאון בנושא פינוי משפחת סאלחייה. "אנחנו מברכים על הדאגה להקמת מוסדות חינוך בשכונה, ויודעים כי יש בה מחסור גדול בכיתות לימוד ובגני ילדים", כתבו השניים לראש העיר. "אולם אנחנו מתנגדים בחריפות לפינוי המשפחה ועדיין לא מאוחר לעצור את הפינוי ולמנוע אסון. אנחנו מבקשים ממך להתערב גם עכשיו, לעצור את הפינוי ולבנות את המוסדות במקום אחר".

לטענת ורטון וחביליו, "הפינוי הזה מיותר ולא נכון, מכמה טעמים: יש לעשות כל הניתן בכדי להימנע מפינוי משפחה מביתה, קל וחומר בעיצומו של החורף; בשכונה קיימים שטחים חומים אחרים היכולים בהחלט לשמש לבניית בית ספר וגנים; מדובר על מגרש של 6 דונם, בו די מקום הן לשימושים הנדרשים והן להשארת המשפחות במקומן; קיימת מחלוקת משפטית באשר ללגיטימיות של יישום צו הפינוי שהוצא לאחר הליך ההפקעה בשנת 2017, והדבר מתברר בימים אלו בבית המשפט המחוזי; התסיסה והזעם שסגן ראש העיר אריה קינג מעורר בשכונה במכוון, צפויה להחמיר בעקבות פינוי בו עיריית ירושלים היא גם הגורם המבקש ליישם את צו הפינוי, וגם הגורם המבקש "לרשת" אותו; אנחנו סבורים שדבר כזה לא היה קורה בשכונה יהודית ולמשפחה יהודית".

בסיום שבים ואומרים ורטון וחביליו: "אנחנו שוב קוראים לך לבטל מיידית את צו הפינוי שהוצא למשפחת סאלחייה, ולקדם פתרון אחר לצרכי החינוך של השכונה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מזי

    בושה! בושה!!בושה!!!
    למה אתם עושים להם את זה?
    למה לגרש אנשים מהבית שלהם????
    למה הרוע וחוסר האנושיות הזה?
    למה???????????????????????

  2. יהודי

    אסור לפנות ערבים! רק יהודים! זהו חוק של בית המשפט! שיסתכלו שוב בספר החוקים של אהרון ברק

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזי הם לא בשטח הפרטי שלהם הפ פולשים לא חוכים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר