(צילום: באדיבות דוברות הדסה עין כרם)
(צילום: באדיבות דוברות הדסה עין כרם)

המבצע המרגש של צוות הדסה: לאחר 4 חודשי אשפוז בחיבור להנשמה – המטופל זכה לצאת לטיול בגן החיות

לאחר 4 חודשי אשפוז רצופים, כשהוא מונשם ומלווה על ידי הצוות הרפואי של הדסה עין, זכה דניאל, הסובל ממחלה תורשתית קשה, לצאת לטיול בגן החיות התנ"כי ובכך להגשים חלום

פורסם בתאריך: 19.1.22 11:34

בסיוע אמבולנס המשאלות של מד"א, הגשימו לחולה את חלומו – לצאת למספר שעות ולצפות בחיות מקרוב. היה זה אירוע יוצא דופן ומרגש, לא רק עבור דניאל, המאושפז במחלקה פנימית ד' בהדסה עין כרם, אלא לצוות כולו המטפל בו כבר מספר שנים.

דניאל בן ה-30, סובל ממחלה תורשתית קשה הפוגעת במערכת העצבים האוטונומית וגורמת לחוסר תפקוד ברוב המערכות בגוף. לפני 4 חודשים, כאשר חלה הרעה במצבו הוא אושפז במחלקה הפנימית בהדסה עין כרם, שם מטפל בו הצוות במסירות רבה ודואג לכל המעטפת הטיפולית מזה זמן רב באופן רצוף.

"דניאל אמנם מונשם כרוני בשל מצבו אבל אנו מתקשרים זה עם זה באופן שוטף", מספר אחמד אסדי, סגן אחות ראשית במחלקה אשר מכיר את המטופל מזה זמן רב ופועל רבות למענו. "באחת השיחות עם דניאל שמעתי ממנו שיש לו שני חתולים בבית. היו לו חיים די עצמאיים עד להתדרדרות במצב שדרשה הנשמה ואשפוז, והקושי להפוך פתאום חסר יכולת הוא משמעותי. דניאל סיפר לי שהאהבה האמיתית שלו היא בעלי חיים, והוא חולם להגיע לגן החיות, דבר שנראה בלתי אפשרי בכלל בתקופה הקרובה".

"סיפרתי על זה לשאר החברים בצוות והיה לי ברור שלא משנה איך, ולמרות שהוא חולה מאוד מורכב שמחובר למיכשור וזקוק לליווי רפואי צמוד, אנחנו נגשים לו את החלום והוא יגיע לראות את החיות", עוד מספר אסדי וממשיך: "יצרנו קשר עם מד"א, כדי לחבר ליוזמה שלנו את "אמבולנס המשאלות" שהם מפעילים במטרה למלא בקשות של אנשים המתמודדים עם מחלות קשות או סופניות שאיבדו את יכולת הניידות שלהם.

"הם כמובן לא נבהלו ממורכבות המשימה כי הם מכירים מקרוב את הצורך בליווי של חולים לא פשוטים כדי להגשים עבורם חלומות, והאמבולנס עצמו מצויד במערכות רפואיות מתקדמות, כמו למשל מצלמה המותקנת על גג האמבולנס והמאפשרת לנוסע לצפות בתוואי הדרך על גבי מסך, מקרר לתרופות, ציוד החייאה ומיטה מיוחדת. הם מיד נרתמו לעניין וההתגייסות שלהם הייתה מדהימה".

"ישבנו לסגירת הפרטים והיה כמובן הרבה מה לתכנן", מדגיש אסדי. "יציאה של חולה כזה אל מחוץ למחלקה היא מאוד מורכבת, רגישה ודורשת כח אדם מיומן, אז על אחת כמה וכמה כשהוא יוצא מתחום בית החולים למקום ציבורי. היה לכולנו חשוב לארגן אותה עד לפרט האחרון. היו שותפים לה לא מעט אנשים בהדסה, כמו צוות ההנשמה, צוות המחלקה שלי, מנהלת החטיבה והמנהלים שלנו, כולם היו שם כדי שזה יקרה ונתנו את אישורם ותמיכתם כשבדקו וראו שחשבנו על הכל ודניאל יהיה בידיים טובות ובטוחות. לאחר הסגירה של כל הפרטים עם צוות אמבולנס המשאלות של מד"א, פנינו אל צוות גן החיות התנ״כי בירושלים, שמיד נרתמו גם הם למבצע ופתחו את ליבם באמת בשמחה ובשיתוף פעולה מלא. הם חיכו לאורח המיוחד שלנו".

"כשאמבולנס המשאלות הגיע, ההתרגשות הייתה רבה. גם של המשפחה, גם של צוות המחלקה ובעיקר – של דניאל", מתאר אסדי. "יצאנו לדרך לאחר שווידאנו שדניאל שוכב בנינוחות ומחובר באופן תקין למכשיר ההנשמה. לאורך כל הדרך דאגנו למצבו, אני והאח יוסי הס מהמחלקה שלנו יחד עם הפרמדיקים המסורים ממד"א. היינו צמודים אליו בידיעה שמוטלת עלינו אחריות כבדה מאוד. כשהגענו לגן החיות, מה אפשר להגיד? באותו רגע הבנו שהכל – פשוט הכל היה שווה את זה. דניאל זרח. הוא חייך כמו שמעולם לא ראיתי אותו מחייך, הוא התרגש ושמח ואמר שזה יום מאוד מאוד שונה ומיוחד עבורו. אפשר להבין את זה, אחרי 4 חודשים רצופים של אשפוז בחיבור להנשמה".

"עברנו בין כל הכלובים, סיירנו בגן החיות והובלנו את דניאל לכל המקומות שרצה בגן החיות. כשחזרנו לבית החולים, ראינו כולנו את השינוי שחל בו. משהו שם באוויר הפתוח, אל מול החיות שהוא כל כך אוהב, עשה לו טוב אפילו מבחינה בריאותית. אני לא מאוד מופתע, כי ידוע שטיפול באדם חולה הוא הוליסטי. חשוב לדאוג לו בהיבט הרפואי אך גם בהיבט הנפשי והרגשי. אנחנו רואים את זה הרבה עם מטופלים במחלקות הפנימיות ומכירים מקרוב את הצורך לעודד ולרומם את הרוח. אין לי ספק שעשינו את זה עבור דניאל, הוא חזר בעיניים בורקות אל הצוות שחיכה לו כאן", מוסיף ומסכם אסדי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ביאטריס סקרשי

    מאוד מרגש הביקור של דניאל בליווי הצוות הרפואי בהדסה לגן החיות!!!!! כל הכבוד לצוות!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר