אריאלה רגואן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
אריאלה רגואן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

יום האישה הבינלאומי 2022: תרבות, חברה וספורט בירושלים בראיה עוצמתית-נשית

המשנה למנכ"ל העירייה וראשת מנהל תרבות ספורט ופנאי בעירייה אריאלה רג'ואן בטור אישי מיוחד לרגל יום האישה: "נשים מביאות לעולם מתנה יקרת ערך, שאין לה תחליף"

פורסם בתאריך: 8.3.22 09:17

אנחנו כנשים צריכות לחיות את החיים במלואם. לכל אישה יש סט של איכויות ועוצמות, יכולות וכישורים, ובתבונה רבה אנחנו יודעות להביא אותם לידי ביטוי בזמן המתאים, במקום הנכון ובסיטואציה הרלוונטית. נשים מביאות לעולם מתנה יקרת ערך, שאין לה תחליף. יש ערך לנשים – כנשים.

אני מביאה את עצמי לידי ביטוי, באופן מלא, גם בעבודה וגם בבית. זה מורכב וקשה ואפילו הגברים יעידו, שאנחנו הנשים, עמוסות יותר.

אנחנו משפחה ירושלמית. את בן זוגי הכרתי לפני כ-40 שנה, כתלמידה בבית הספר בויאר, והבאנו יחד שלושה ילדים מדהימים ומוכשרים. אז בבית אני גם בת זוג, גם אמא ובשנה האחרונה גם סבתא לנכד ראשון. אומרים עלינו שאנחנו בית ספורטיבי – בן כדורסלן ושאר בני המשפחה אוהבים נושמים ועושים ספורט כחלק משגרת החיים (אני אולי המשתתפת היחידה שעושה שני סבבים של ספינינג ברצף). כשאני בבית, כמו רוב האימהות, אני נוכחת בצורה מלאה ומעניקה את מלוא תשומת הלב שלי למשפחה, לבית, לבישול, לעשייה, לביחד.

בעבודה אני מובילה ומנהלת את המערך העצום של העשייה העירונית בתחום התרבות, החברה הספורט והצעירים בירושלים. זהו נתח גדול מהעשייה העירונית בעיר, ונוגע לכל תושב ותושבת: אירועי תרבות ופסטיבלים גדולים, אירועי ספורט, פעילויות תרבות וספורט בשכונות, מרכזי אמנות, מינהלים קהילתיים, תמיכה במוסדות תרבות באגודות ספורט ובאמנים עצמאיים, פעילויות לנוער, לגיל שלישי, לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, לנשים, לצעירים, לסטודנטים, למשפחות צעירות ועוד ועוד. כמובן שכל אלו נעשים בשלושת המגזרים הירושלמיים – כללי, חרדי וערבי.

כמנהלת מערך משמעותי בעירייה ובעיר – אני רואה באחרים/ות שותפים/ות לדרך.

גישתי הניהולית, וגם זו שאני מעבירה למנהלים שתחתיי – היא תמיד להסתכל רחב, לעבוד בשיתופי פעולה ובממשקים רחבים ככל האפשר, לייצר חיבורים ושותפויות, לרתום את האנשים שסביבי ולהירתם למענם באופן הדדי – להרחיב את הפאלֵטַה.

אלו תכונות מאוד נשיות. לשים את האגו בצד, לבוא ברכות, להיות קשובה, להיות נוכחת, להעניק, לרתום, לשתף, לחבר וכמובן לדרוש.

אני רואה שליחות של ממש בעבודה במגזר הציבורי. אני מרגישה סיפוק מעצם הידיעה שכל מה שנעשה במינהל על חמשת אגפיו, הוא בעל השפעה ישירה על איכות החיים בירושלים. אנחנו קרובים לתושב ומשפיעים על היומיום של הירושלמיים ושל התיירים והמבקרים בירושלים. כאישה בעמדה ניהולית בכירה בעיריית ירושלים, אני יודעת שנשים יכולות להשתלב בעמדות מפתח בכירות ככל וירצו בכך. הכישרון, היכולות, הגישה – הם שיכריעו, ולא המגדר.

במסגרת פעילות מינהל תרבות, חברה וספורט, מתקיימת פעילות ענפה ומגוונת של המחלקה למנהיגות וקידום נשים, בהובלת אורלי בן אהרון וצוות הנשים שלצידה. בתחום הספורט, הוקמה ליגת כדורגל נשים והעירייה תומכת באגודות ספורט נשים, כגון אס"א כדורסל, הפועל קטמון בכדורגל ומאמאנט כדורשת. העירייה גם פועלת רבות לקידום והעצמת נשים אמניות ויוצרות מכל המגזרים, וכן מובילה מהלכים לפיתוח קהילות נשים – כ-300 אימהות יחידניות, 70 נשים אמניות, 300 בעלות עסקים ועוד.

 

 

עיריית ירושלים, על-פי מדיניות ראש העיר, משה ליאון, משקיעה המון בטיפוח אקטיביזם נשי, הבא לידי ביטוי במסלולי הכשרה, קידום יוזמות והקמת מיזמים חברתיים בעיר וקידום נשים לעמדות השפעה – למשל עידוד נשים להתמודד בבחירות למינהלים קהילתיים ועוד.

בכל אירוע תרבות, אנו מקפידים מאוד על ייצוג נשי בחלק האמנותי – הרכבים מוסיקליים, זמרות, נגניות, מנחות וכדומה. בתוך כך, אני שמחה לבשר כי ירושלים היא העיר הראשונה שתאמץ את החלטת שר התרבות, על הקצאת 30 אחוז מתקציב המופעים העירוני לטובת זמרות ויוצרות.

כל אלה לא היו יוצאים לפועל אלמלא הובלתו ותמיכתו של ראש העיר, משה ליאון, מאז נבחר לפני כשלוש שנים, בקידום נשים ובהעצמתן. באופן אישי, הייתי שמחה מאוד אם הייתה נוכחות נשית מכובדת יותר בעמדות מפתח ובתפקידים קריטיים בכל תחום ותחום בעיר ירושלים. אנחנו עושים הכל כדי שזה יקרה.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר