חיסון נגד פוליו בסומליה, דגימות בדיקת פוליו (צילומים: PV2 Andrew W. McGalliard, Public domain, via Wikimedia Commons, Bundesarchiv, B 145 Bild-F025952-0015, Gathmann, Jens, CC-BY-SA 3.0jpg)
חיסון נגד פוליו בסומליה, דגימות בדיקת פוליו (צילומים: PV2 Andrew W. McGalliard, Public domain, via Wikimedia Commons, Bundesarchiv, B 145 Bild-F025952-0015, Gathmann, Jens, CC-BY-SA 3.0jpg)

החשש מהתפרצות פוליו בירושלים: היענות גבוהה למבצע החיסונים

לאחר שילדה בת 4 חלתה בפוליו - ונמצאה עדות לנגיף בשתי דגימות נוספות - ב-4 הימים האחרונים חוסנו בירושלים והסביבה למעלה מ-5,000 חיסונים נגד נגיף הפוליו

פורסם בתאריך: 11.3.22 08:54

למעלה מ-5,000 חיסונים נגד נגיף הפוליו ניתנו בירושלים והסביבה מאז יום שני האחרון, כל זאת במטרה למנוע את התפרצות הנגיף בישראל.

כידוע, בתחילת השבוע הודיע משרד הבריאות כי התגלה מקרה של הידבקות בנגיף הפוליו (שיתוק ילדים) בילדה בת מירושלים, זאת לאחר עשור שבמהלכו לא התגלה הנגיף בישראל. יודגש כי הילד שנדבק בנגיף, לא היה מחוסן נגד הנגיף – חיסון אשר ניתן באופן גורף לילדים החל מגיל חודשיים ועד גיל 8 בכמה מנות (פרטים בהמשך).


בהמשך השבוע, בעקבות בדיקות מקיפות, נמצאה עדות לנגיף הפוליו בשתי דגימות נוספות.

כדי למנוע את התפרצות הנגיף, משרד הבריאות, עיריית ירושלים וקופות החולים, יצאו במבצע חיסונים אינטנסיבי ומהיר וקראו להורים בגילאים הרלוונטים להביא את ילדיהם לחיסון נגד נגיף הפוליו. מתחילת מבצע החיסונים, שיצא לדרך ביום שני האחרון, חוסנו כבר למעלה מ-5,000 ילדים – ממוצע של כ-1,250 חיסונים ביום.

במשרד הבריאות מציינים כי היום הראשון היה הצולע ביותר מבחינת החיסונים, אך לאחר מכן, בעקבות הקריאה הנחרצת של כלל הגורמים קפץ מספר החיסונים היומי והכפיל את עצמו.

מספר המתחסנים נגד נגיף הפוליו השבוע (נתוני משרד הבריאות):
יום שני, 7.3 – 704.
יום שלישי, 8.3 – 1,527
יום רביעי, 9.3 – 1,772
יום חמישי, 10.3 – 1,236
בסך הכל התחסנו מאז תחילת מבצע החיסונים 5,239 ילדים.

ממשרד הבריאות נמסר: "לנוכח הביקוש הגובר הורה משרד הבריאות על תגבור הפעילות בתחנות טיפת חלב בירושלים והסביבה. משרד הבריאות שב וקורא להורים לוודא כי ילדיהם קיבלו את כל 4 מנות החיסון ומחוסנים לפי הגיל. מנות החיסון מעניקות הגנה מלאה מפני הידבקות והעברת הנגיף, ולחסן בהקדם את הילדים שטרם חוסנו".

עוד מדגישים במשרד הבריאות: "החיסון כנגד נגיף פוליו הוא האמצעי היעיל והבטוח ביותר למניעת ההדבקה בנגיף ולהגנה מפני המחלה".

 

 

הפוליו – שיתוק ילדים – הוא נגיף השייך למשפחת נגיפי המעיים. ההדבקה בנגיף הפוליו מתרחשת מאדם לאדם באמצעות מגע עם רוק או הפרשות צואה. יש לציין כי ברוב מכריע של המקרים – למעלה מ-90 אחוז – הנגיף לא גורם לתסמינים כלשהם. בכ-10 אחוז גורם הנגיף לתסמינים חולפים ובהם חום גבוה, כאבי ראש וחולשת שרירים. בכאחוז בודד מהמקרים – הנגיף חודר למערכת העצבים וגורם לשיתוק, לרוב ברגליים.

כאמור, החיסון נגד נגיף הפוליו מונע את המחלה בוודאות גמורה. החיסון מורכב מכמה תת סוגי נגיפי פוליו מומתים. החיסון ניתן לילדים במספר מנות – בגילאי חודשיים, ארבעה חודשים, חצי שנה, שנה ושוב בכיתה ב'.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר