מעצר, ניידת משטרה, כסף שאותר בחקירה (צילומים: דוברות המשטרה)
(צילומים: דוברות המשטרה)

הותר לפרסום: חוליית חמאס נחשפה בירושלים – 4 תושבי מזרח העיר נעצרו

העצורים - תושבי צור באהר ובית חנינא - נחשדים בהשתייכות ובמימון ארגון טרור. החוליה הובלה על ידי בכיר החמאס הירושלמי חאלד סבאח ומומנה על ידי אנשי חמאס היושבים בטורקיה

פורסם בתאריך: 18.3.22 09:56

הותר לפרסום: ארבעה תושבי מזרח ירושלים – 3 מצור באהר ואחד מבינת חנינא – נעצרו לפני כחודש וחצי בחשד להשתייכות ובמימון של פעילות חמאס בירושלים. הארבעה נעצרו בסיומה של חקירה משותפת שניהלו ימ"ר ירושלים והשב"כ.

היום, שישי, יוגש נגד הארבעה כתב אישום בגין עבירות של ניהול ותפקיד בארגון טרור, חברות בארגון טרור, מתן שירות לארגון טרור, עבירות מס והלבנת הון ועבירות נוספות.

"משטרת ישראל על יחידותיה השונות והמקצועיות יחד עם שירות הביטחון הכללי וגופי אכיפה נוספים, פועלים רבות ובדרכים שונות כנגד פעילות ארגוני טרור, תקיפה כלכלית של פעילים המזוהים כמשתייכים לארגוני טרור אלו וסיכול פעילותם", נמסר הבוקר ממשטרת ירושלים. "במסגרת זאת, בתאריך 4.2.22 נעצרו מיד עם נחיתתם בארץ שלושה בני משפחה תושבי צור באהר שבמזרח ירושלים בחשד לעבירות הקשורות לארגון טרור. החשודים, חאלד סבאח ושני בניו מוניב ומוסעב סבאח, הועברו לחקירה בה עלה כי במסגרת פעילותם בעמותת "לג'נת זקאה אלקודס" לה משרדים בין היתר בהר הבית, שימשה העמותה כפלטפורמה להעברת כספים ותמיכה במשפחות מפגעים זאת תוך כיסוי כי מדובר בעמותה התומכת ביתומים".

העצור הרביעי בפרשה, כאמור, הינו תושב בית חנינא במזרח ירושלים (בן 43).

במשטרה מציינים כי "תוך פעילות חקירתית יחד עם רשויות המס, נתפס רכוש רב הכולל בין היתר כסף מזומן בסך חצי מיליון ש"ח, כלי רכב, נכסים, הוקפאו חשבונות בנק ונתפסו מסמכים רבים. עוד עלה בחקירה, כי חלק מהחשודים ביצעו אימוני ירי מחוץ לגבולות המדינה והן רק לאחרונה מונה חאלד סבאח, בעת ביקורו בטורקיה שם נפגש עם חאלד עטון ומוסא עכארי, בכירי ארגון הטרור חמאס ששוחררו בעסקת שליט, לתפקיד ראש הארגון בירושלים. כמו כן, במסגרת פגישתו עמם הוכוון על ידם לקידום פעילות שתעסוק בגיוס פעילים חדשים לשורות הארגון, גיוס כספים ופעולות נוספות, בין היתר דנו על פעילות עתידית מתוכננת לקראת הרמאדן, בכלל זה עימותים נרחבים עם כוחות הביטחון השונים".

 

 

"בכירי החמאס הנמצאים מחוץ לישראל, פועלים כל העת לגיוס של פעילים באיו"ש ובירושלים לטובת קידום פעילות טרור", מסכמים במשטרה. "משטרת ישראל ושירות הביטחון ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה יחד עם גורמים נוספים לסכל מאמצי גיוס והתעצמות של חמאס בתוך ירושלים תוך איתור וטיפול בכלל הגורמים אשר יביעו נכונות לסייע במאמצים אלו – זאת על מנת להגביר את ביטחון תושבי המדינה ולמנוע פגיעה באזרחיה".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר