האבן שנזרקה לבית בנחלאות, נריה וקאיוין (צילומים: פרטי)
האבן שנזרקה לבית בנחלאות, נריה וקאיוין (צילומים: פרטי)

זריקת בלוק, קללות ויריקות – האלימות כלפי זוג הומאים בנחלאות

נריה וקווין, זוג הומואים שמתגורר בנחלאות, חווים מזה כשלושה שבועות תקיפות על רקע נטייתם המינית. "אמרו לנו צריך לטהר את ירושלים מכל ההומואים", הם מתארים. המשוטרה: החקירה מתנהלת

פורסם בתאריך: 23.3.22 13:04

זריקת בלוק אבן אל תוך הבית, קללות, יריקות ואיומים; מזה שלושה שבועות שנריה וקווין, זוג הומואים שמתגורר בירושלים חווים תקיפות חוזרות ונשנות על רקע נטייתם המינית מצד בחורים המתגוררים בסמוך לביתם.


״ביום שישי בערב בזמן ארוחת שבת אני וקאיוין בן הזוג שלי בסלון, עורכים שולחן שבת שמחים ורוקדים. משום מקום זרקו עלינו בלוק של אבן לתוך הבית בעוצמה כל-כך חזקה בכוונה לפגוע. בנס זה עבר מעל הראש של קאיוין ולא פגע בו״, מספר נריה.

״שלשום ראו אותנו חוזרים לבית ושלושה בחורים מהישיבה ממול ישבו סמוך לפתח הבית שלנו, קמו לעברינו, החלו לקלל ולירוק עלינו. הם אמרו לנו ׳תעופו מכאן, ירושלים זה לא בשבילכם, צריך לטהר את ירושלים מכל ההומואים׳. נכנסו לחצר ואחד מהם בעט חזק בשער והתחיל לאיים עלינו״, מוסיף נריה.

לאחר שהוגשה תלונה במשטרה, באגודה למען הלהט״ב שמלווה את הזוג פנו לעיריית ירושלים ולמשטרה בדרישה לפתוח בבירור מיידי מול הישיבה ולרשת את הרחוב כמו רחובות נוספים במצלמות אבטחה. רן שלהבי מנכ״ל האגודה למען הלהט״ב מסר: ״התקיפה הקשה הזו מזכירה לנו את המציאות העגומה לפיה בכל שלוש שעות מתרחש אירוע אלימות או שנאה נגד להט״ב. לא יתכן שחברי הקהילה שלנו יותקפו ולא יהיו מוגנים במרחב הפרטי שלהם, רק בגלל מי שהם והן. מצופה מהמשטרה למצות את הדין המלא עם התוקפים ולפעול עם אפס סובלנות ללהט״בופוביה. מרכז הדיווח של האגודה בקשר עם הזוג ומלווה אותו ואנחנו מבקשים מכל מי שחווה מקרה להט״בופובי לפנות אלינו ולא להישאר עם זה לבד״.

אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, הוסיף: הקהילה הגאה בירושלים נתונה למתקפה מתמשכת באלימות שלובשת צורות רבות. להשליך בלוק של אבן לתוך בית זו אלימות קשה, רק במזל לא היתה פגיעה פיזית. אף אדם לא צריך לחיות בשלום עם מתקפה כזאת, ועיריית ירושלים והמשטרה צריכות לחזק את האמצעים לשמירה על ביטחון תושבות ותושבי העיר".

נריה מדגיש: ״אני דתל״ש, מבין את העולם הדתי, אני בא מבית כזה אבל שמכבד, לא מרים ידיים ולא מקלל ולא מנסה להרוג אדם אחר על בחירות שונות שהוא בוחר. לא הגיוני שאני אקבל יריקות לפרצוף ואיומים על חיי. אני ממש לא צריך לחיות את חיי בפחד או בהסתרה. ממתי לאהוב זה פשע? זה מחריד שבמדינת ישראל קורים כאלו דברים״.

על פי דוח הלהט״בופוביה שפרסמה שבחודש שעבר באגודה למען הלהט״ב, בשנה האחרונה נרשם מספר שיא במספר מקרי האלימות והשנאה נגד להט"ב, כאשר 2971 מקרי שנאה ואלימות כלפי הקהילה הגאה דווחו בשנה החולפת וכי בכל שלוש שעות מדווח מקרה להט"בופובי.

לפנייה למרכז הדיווח ללהט״בופוביה של האגודה למען הלהט״ב: https://www.lgbt.org.il/nir-katz-center

 

חברת המועצה לורה ורטון (מרצ): "אני מזועזעת מההתנכלות האיומה בזוג הומוסקסואלים בעיר. העיר צריכה להיות מקום בטוח לכולם, ואני מגנה בתוקף את האלימות וכל חוסר סובלנות כלפי תושבים ומבקרים בעיר הזאת. עצוב לי מאוד שהקהילה הגאה ממשיכה לסבול בירושלים, ועלינו ועל המשטרה לעשות הכל להפסיק את ההתייחסות המבזה והפסולה אל חברי קהילה זו או כל קהילה אחרת".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא. בהתאם, בעקבות הדיווח שהתקבל במשטרה הגיעו למקום שוטרים ועצרו לחקירה חשוד במעשה. החקירה עודנה מתנהלת במשטרה בימים אלו ואנו נמשיך בביצוע כל הפעולות הנדרשות ביסודיות, הכל במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הפוסל במומו פוסל

    מקווה שימוצה הדין עם מי שמתנכל לשכניו. חיזקו ואימצו.
    אבל אם הייתם הבנים שלי הייתי ממליצה לכם לעזוב את העיר החשוכה והלא נעימה הזו ולא לחיות במקום כל כך מלא רעל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר