זיקוקים, חגיגות יום העצמאות בירושלים (צילומים: אריה לייב אברמס, Ondrejk)
זיקוקים, חגיגות יום העצמאות בירושלים (צילומים: אריה לייב אברמס, Ondrejk)

בשל גל ההתייקרויות במשק: האם במות יום העצמאות בשכונות יבוטלו?

המינהלים הקהילתיים בגילה, בפסגת זאב, בתלפיות מזרח, בקרית היובל ובגבעת שאול מתריעים כי אם לא יקבלו תוספת תקציבית מהעירייה - יאלצו לבטל או לצמצם משמעותית את חגיגות יום העצמאות בבמות השכונותיות. העירייה: "בשנים האחרונות התקציב הוגדל בהתמדה"

פורסם בתאריך: 19.4.22 07:59

האם במות יום העצמאות המסורתיות שמתקיימות בשכונות המרוחקות ממרכז העיר בסכנת ביטול או צמצום משמעותי? ל"כל העיר" נודע כי בשבוע שעבר פנו חמשת המינהלים הקהילתיים שאמונים על הקמת הבמות והפעלתן – גילה, תלפ"ז, יובלים, מיתרים ופסגת זאב – בכתב למנהלת המחלקה לתרבות בשכונות בעיריית ירושלים והתריעו כי בשל גל ההתייקרויות במשק, הם זקוקים לתוספת תקציבים של כ-40,000 שקל כל אחד (בסך הכל 200,000 שקל) כדי להרים במות מושקעות ומהנות לרווחת התושבים כפי שקרה בכל שנה בשנים האחרונות.


"אירועי העצמאות בשכונות הן שיא קהילתי, ומהוות מקור לגאווה לאומית, עירונית ושכונתית", נכתב על ידי המינהלים הקהילתיים. "השנה, לאחר שנתיים בהן קיימנו אירועים תחת מגבלות, הציפייה וההתרגשות של הציבור גדולים מאוד".

אולם לטענת המינהלים הקהילתיים, הצורך בתקצוב נוסף נובע מגל ההתייקרויות האחרון במשק הישראלי, מה שהוביל לעלייה של עשרות אחוזים בכל השירותים הנדרשים להקמת הבמות והפעלתן – החל מהקמה פיזית של הבמות, דרך תאורה וסאונד ועד עלויות אבטחה.

במינהלים הקהילתיים הסבירו במכתבם כי לאור דרישות המשטרה לאבטחת האירועים ובעיקר בשל העלויות הגבוהות של כל מאבטח, הם זקוקים לתוספת תקציבית: "בשנים האחרונות ישנה עליית מחירים דרמטית בהוצאות חשמל, הגברה, גידור, במה ואמנות, כל זאת ללא הגדלה של תקציב האירועים. השנה, בנוסף לעליית המחירים במרכיבים, ישנה עליה דרסטית בדרישות המשטרה למאבטחים חמושים. היצע המאבטחים החמושים כרגע בשוק האבטחה נמוך מאוד, מה שגרם למחיר להאמיר ל-300 שקל לשעת מאבטח חמוש".

גורמים שונים איתם שוחח "כל העיר" טוענים כי למרות פניות לעירייה – המינהלים לא קיבלו מענה מספק ובשלב זה הם מודיעים כי "במידה ולא נקבל את התקציב נאלץ לבטל את האירועים במתכונת שתוכננה ולקיים אירועים פחות אטקרטיביים לתושבים בצורה משמעותית".

במענה לפניית "כל העיר", מעיריית ירושלים נמסר כי "בשנים האחרונות תגברה עיריית ירושלים באופן משמעותי את האירועים בשכונות בכלל, ואת במות ערב העצמאות בפרט, הן מבחינת כמות האירועים והן באיכותם. התקציב הוגדל בהתמדה, ולסעיף התקציבי השנה נוספו עוד כמיליון שקלים, וכך ניתן היה לתכנן את האירועים כבר בחודש ינואר, בעלות של 270,000 שקל לכל במה. בנוסף, אגף התרבות אף תקצב אירועי עצמאות קהילתיים בשכונות נוספות בעיר. בניגוד למדיניות לפיה מתקיימות בעשור האחרון חמש במות שמחה בערב העצמאות בשכונות שונות לסירוגין, העירייה הרחיבה השנה את עשייתה לשכונות נוספות. כך למשל, בנוסף לבמות אלו, תוקצבו השנה שלוש במות שמחה נוספות בחומת שמואל, בקטמון וברמות אלון".

 


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מה השאלה??? בוודאי לצמצם

    יום העצמאות שלנו מבטא את הקמת המדינה הדמוקראטית המתחשבת בחזקים פחות וגם בקבוצות חלשות .נשים מוכות .צורכי סמים והרשימה ארוכה .כמובן שאם התקציבים יופנו למטרה אחת מקדמת בחברה ואותה מטרה תסוקר נכון.זוהי העצמאות האמיתית שלנו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר