צומת הרחובות כנפי נשרים-נג'ארה בגבעת שאול (צילום: פרטי)
צומת הרחובות כנפי נשרים-נג'ארה בגבעת שאול (צילום: פרטי)

עודכנה תוכנית האב לגבעת שאול – 1,600 יחידות ייבנו בכניסות לאזור התעשייה

הוועדה המחוזית לתכנון אישרה את עדכון תוכנית האב, אשר כוללת הקמת 1,600 יחידות דיור במתחמים אשר מוגדרים "שערי הכניסה לאזור התעשייה". כ-50 אחוז מהדירות מיועדות לדיור להשכרה במחיר מופחת. חבר הוועדה המחוזית עופר ברקוביץ: "מהלך שיש מאחוריו הרבה שכל"

פורסם בתאריך: 8.5.22 08:31

מצוקת הדיור בירושלים (ובכלל בישראל) ידועה ומוכרת היטב, ולצד הניסיון להגדיל את היצע יחידות הדיור החדשות באמצעות תוכנית התחדשות עירונית – בעיריית ירושלים ובוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מצאו פתרון יצירתי נוסף: בנייה למגורים באזורי תעשייה – או שאולי נכון יותר לומר, בנייה למגורים באזורים המתממשקים עם אזורי התעשייה. כך צפוי לקרות בתלפיות, וכעת כך יקרה גם באזור התעשייה גבעת שאול.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


ל"כל העיר" נודע כי בישיבתה האחרונה של הוועדה המחוזית לתכנון, אושר עדכון לתכונית האב של אזור התעשייה, במסגרתו ייבנו כ-1,600 יחידות דיור באזורים אשר מכונים בהחלטת הוועדה "שערי הכניסה לאזור התעשייה".

יצוין כי החלטה זו מאשרת הצעה החלטה קודמת שאושרה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים, אשר הגדירה 6 מתחמים אשר מהווים את "שערי הכניסה" – אזורים אשר נמצאים בממשק ישיר עם השכונות הסמוכות לאזור התעשייה – גבעת שאול, קרית משה, בית הכרם, יפה נוף, הר נוף.

בהחלטת הוועדה המחוזית נכתב מפורשות כי כ-50 אחוז מיחידות הדיור שאושרו לבנייה (כ-800 יחידות דיור) – ייעודו למגורים בהישג יד (מכרזי מחיר מופחת ועוד), כשמתוכם – 25 אחוז לפחות (כ-100) ייעודו להשכרה במחיר מופחת.

בין נימוקי ההחלטה נכתב כי "הוועדה סבורה כי הוספת השימוש למגורים במתחמים אלה הינה נכונה מבחינה תכנונית, וכי תוספת השימוש למגורים במתחמים אלה, כמו גם השימושים הציבוריים בהם, צפויים להשתלב במגורים הקיימים בשכונות הסמוכות, לאפשר המשך רציף של פעילות ושימושים מגוונים שיתרמו לשכונות הסובבות, ולספק מענה ציבורי הנדרש גם לתושבי השכונות הסמוכות".

הוועדה המחוזית קבעה כי "תנאי לתוספת שימושי המגורים יהיה הפרשת של צרכי ציבור תוך מתן מענה משמעותי לצרכי ציבור גם בשכונות הסמוכות. המענה המשמעותי לצרכי ציבור בשכונות הסמוכות יתואם עם המחלקה למדיניות תכנון בעיריית ירושלים, במקביל להליך הבחינה הפרוגרמתית המבוצע בימים אלה, כתנאי להפקדת התוכנית המפורטת. בנוסף, יוקצו שטחים מבונים לצרכי ציבור בהתאם לחוות דעת המחלקה למדיניות התכנון".

בוועדה המחוזית לתכנון סבורים כי "הוספת השימוש למגורים תעודד את מימוש המתחמים גם לשימושים של מסחר ותעסוקה, באופן אשר יעודד את המשך פיתוח אזור התעסוקה כולו".

 

 

חבר הוועדה המחוזית עופר ברקוביץ (התעוררות) מוסר בשיחה עם "כל העיר" כי "זה מהלך שיש מאחוריו הרבה שכל. מדובר עם מקומות נכונים אשר נמצאים בממשק עם השכונות הסמוכות. בנוסף, הדבר, כפי שצוין בהחלטת הוועדה, יוביל להתממשות תוכנית תעסוקה שלא קודמו עדיין".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר