אילוסטרציה גן ילדים, משה ליאון (צילום: pixabay.com, ראובן קפוצ'ינסקי)
אילוסטרציה גן ילדים, משה ליאון (צילום: pixabay.com, ראובן קפוצ'ינסקי)

בהתעוררות טוענים – החינוך הממלכתי בעיר תחת מתקפה; לשכת ליאון בתגובה: "עלילה"

בהצעה לסדר שהעלה חבר המועצה אדיר שוורץ בשם סיעת התעוררות נטען כי ישנה פגיעה מתמשכת בגנים ממלכתיים ברחבי העיר: "יש מי שאורב ומחכה בפינה לכל גן כזה, כדי להעביר אותו מידיו של הציבור הממלכתי". לשכת ראש העיר: "שיח רדוד ושטוח; כל המגזרים מטופלים"

פורסם בתאריך: 27.5.22 07:41

ישיבת מועצת העירייה האחרונה, שהתקיימה ביום שלישי האחרון, הפכה מישיבה חגיגית לרגל יום ירושלים אולם הפכה מהר מאוד לזירת התגוששות בין יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות), שהצליח להוציא מהכלים את ראש העיר משה ליאון עם האמירה כי "העתיד הציוני של ירושלים תחת הנהגתך בסכנה". ליאון, בתגובה, קרא לעברו של ברקוביץ "אתה אפס מאופס" וחילופי הדברים נמשכו ונמשכו.

כפי שפורסם ל"כל העיר", הרקע לעימות החריף הזה היה הצעה לסדר בנושא "פגיעה מתמשכת בגנים ממלכתיים בירושלים", שהעלה חבר מועצת העיר אדיר שוורץ בשם כל סיעת התעוררות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בהצעה נכתב, בין השאר, כי "לאחרונה, אנחנו עדים לתופעה הולכת וגוברת של סגירת גני ילדים של הציבור החילוני בעיר. שכונה אחר שכונה, עיריית ירושלים פועלת, או לכל הפחות, נמנעת מלהתערב בהחלטות שעניינן סגירת גני ילדים של הציבור החילוני, המסורתי והדתי – לאומי בעיר".

כמו כן ניתנו מספר דוגמאות שנאספו על ידי שוורץ והצוות שלו מהשנה האחרונה – כך למשל נכתב כי במאי 2021 "הועתק מתחם גני הילדים למקום אחר לטובת הפעלת תלמוד תורה"; דוגמא נוספת מיוני 2021: גן פרפר בפסגת זאב היה מועמד לסגירה "לכאורה בשל מיעוט נרשמים. לבסוף הושגה פשרה עם גן אחר, ממלכתי דתי". בנוסף, בהצעה לסדר פורטו שלושה אירועים מהתקופה האחרונה ממש – בשכונת מלחה, בשכונת פסגת זאב וברסקו.



"מכל המקרים לעיל, אנחנו נלמדים על מגמה חוזרת ונשנית, מגמה מדאיגה ביותר", נכתב בהצעה לסדר. "נדמה כי יש כאלו האורבים לכל גן ממלכתי בירושלים ומחפשים סיבות לסגור אותם, לכאורה כדי להעביר מבנים למגזרים אחרים. העדויות מהשטח מעידות על דפוס, בו הורים וגננות נותרים ללא מענה, בחוסר וודאות, לעיתים תוך קבלת מסרים סותרים מגורמים שונים בעירייה. הגנים כולם ניצלים אך ורק בזכות הורים מעורבים ומעורבות של חברי מועצה".


אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)

אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)


בשיחה עם "כל העיר" מסביר חבר המועצה שוורץ, יו"ר ועדת הביקורת במועצת העירייה: "הגנים הממלכתיים בירושלים תחת מתקפה. בשנה האחרונה, וביתר שאת בשבועות האחרונים, יותר ויותר גנים, ותיקים ומוערכים, בשלל שכונות, מצאו עצמם בסכנת סגירה. הורים ונשות מקצוע עומדים בפני חוסר וודאות ועמימות. כל גן ממלכתי או ממ"ד שלכאורה חסר בו רישום, החרב מייד מונחת על צווארו, ללא הידברות, ללא ניסיון למציאת פתרונות. יש מי שאורב ומחכה בפינה לכל גן כזה, כדי להעביר אותו מידיו של הציבור הממלכתי לציבורים אחרים. חשוב להגיד, הנושא מורכב. הגורמים המקצועיים מאזנים בין צרכים שונים ומגוונים, אבל גם הם לא יכולים ולא צריכים להתמודד מול מתקפה כזו. בישיבת המועצה הנחתי הצעה שקוראת לעירייה לכונן תכנית אסטרטגית להגנה על הגנים הממלכתיים, כי פוליטיקה לא עושים על חשבונם של ילדים".

ומה אומרים בעירייה? מלשכת ראש העיר ליאון נמסר: "במועצה האחרונה היה ניסיון לטעון כי גנים רבים, ממלכתיים וממ"ד נסגרים – מדובר בעלילה ובשיא חדש של ציניות ושיח רדוד ושטוח".

 

 

עוד נמסר מלשכת ראש העיר: "בירושלים פועלים כיום 457 גני ממ"ד וממלכתי בחינוך הרגיל. בשלושת השנים האחרונות נסגרו 4 גנים, וגם, רק בשל הנחיות משרד החינוך בשל מיעוט נרשמים. בגנים הללו נרשמו מתחת ל-12 ילדים. אין קשר להעדפת מגזר יעודי כזה או אחר. כל המגזרים מטופלים לפי צורכם, כל אחד עם מאפייניו.

"עיריית ירושלים, לפי מדיניות ראש העיר משה ליאון, פועלת במרץ לפתיחת גני ילדים לכלל המגזרים ברחבי העיר, כל מגזר לפי צרכיו. מוסדות חינוך נפתחים בהתאם לצורך העולה מהשטח. מספר גני הילדים מהמגזר הממלכתי והממלכתי-דתי בעיר ירושלים יגדל בשנת הלימודים הבאה. באף אחד מהמקרים המצוינים לא קיימת פגיעה באוכלוסיות אלה: בשכונת מלחה – מתווסף גן ממלכתי-דתי מבלי לפגוע בגנים הממלכתיים הקיימים; בשכונת פסגת זאב – גן דולפין יישאר פתוח גם בשנת הלימודים הבאה, למרות מיעוט נרשמים; בשכונת רסקו – אין פגיעה במספר הגנים הקיימים בשכונה. הגן הממלכתי נותר, ובמקביל נפתח גן ממלכתי נוסף, בנוסף, בבית הספר אגרון נפתחת כיתת גן ממלכתית נוספת; כיתות גן ממ"ד צפויות להיפתח בשנת הלימודים הבאה גם בשכונות: גילה, קרית היובל, וקרית משה".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר