חודש הקריאה (צילום: יחסי ציבור)
חודש הקריאה (צילום: יחסי ציבור)

חודש הקריאה בירושלים – אירוע הספרות הגדול והמקיף בישראל חוזר

החל ממחר, רביעי, 1.6.2022, ובמהלך כל חודש יוני, יתקיימו ברחבי ירושלים מגוון אירועי חודש הקריאה של משרד התרבות והספורט: פסטיבל מספרי סיפורים, מגוון פעילויות, מפגשי סופרים ויוצרים מובחרים, מוזיקה, מסיבה ואירועים נוספים

פורסם בתאריך: 31.5.22 20:07

משרד התרבות והספורט יקיים ברחבי ירושלים (ובכלל), החל מ-1.6 ועד ל-30.6, את "חודש הקריאה" – מסורת הממשיכה כבר למעלה מעשור ומקרבת בין הציבור שוחר הספרות ובין היוצרות והיוצרים הישראלים המרתקים ביותר. כמדי שנה יכיל הפסטיבל מגוון עשיר של אירועים שהם חג לאומנות המקומית והמקורית.

קסמו של "חודש הקריאה" טמון בהנגשת כל אלה אל הקהל ללא כל עלות. משוררים מובילים, סופרים מוכרים, פזמונאים, שחקנים ומוזיקאים מפורסמים יגיעו אל האזרחים הוותיקים בבתי הדיור המוגן, אל המרכזים הקהילתיים, הברים המקומיים, בני הנוער בפנימיות, ועד ילדי דור העתיד והוריהם במופעים בשכונות.

ל"כל העיר" נמסר כי "גם השנה הקפיד משרד התרבות לרקום חיבורים שהם מחד עדינים, אך טבעיים ומאידך מפתיעים ומסקרנים. ערכי הרב-תרבותיות, יובילו את האירועים גם בשנה זו ויפעלו שוב לצקת חוסן, שיתוף ועוצמה בשדרתה של החברה הישראלית".


חודש הקריאה (צילום: יחסי ציבור)

חודש הקריאה (צילום: יחסי ציבור)


שר התרבות והספורט חילי טרופר: "למילים יש כוח לברוא עולם. אני נרגש מפתיחתו של חודש הקריאה, שמביא אל קדמת הבמה את עולם הספר לכל חלקי האוכלוסייה בשורת פעילויות בחינם. אני מזמין את כולם וכולן לקחת חלק בפעילויות ולהנות מהאירועים הייחודים שיתקיימו במהלך החודש ובהובלת משרד התרבות והספורט".

מנכ״ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך: "אנו במשרד התרבות והספורט נרגשים וגאים לקיים כבר מעל לעשור את חודש הקריאה הישראלי, שכבר מזמן הפך למסורת ושביכולתו להשיב את ההילה והקסם למילה הכתובה בעידן שכולו דיגיטלי. בחודש הקריאה הקרוב יתארחו מיטב היוצרות והיוצרים מכל קשת התרבות הישראלית באירועים מצפון ועד דרום, שיכללו תוכן איכותי ומגבש, חוצה ז'אנרים וגילאים. אנו מזמינים את כל עם ישראל ליהנות מחודש מרתק ומברכים על הזכות להמשיך להוביל ולקדם את עולם הספרות והאומנות המקומית גם בימים אלה".

 

 

מפגשי הקריאה יתקיימו במסגרות שונות. להלן אירועי "חודש הקריאה" שיתקיימו ברחבי ירושלים:

מפגשי בתי הורים – בתי הורים כקיבוץ גלויות. מכל קצוות העולם עלו לארץ ישראל, הפריחו את השממה, בנו לנו מדינה, וזה הזמן שלנו לומר להם תודה.  אחרי תקופה לא פשוטה של חוסר ודאות – לגיל השלישי, שהם ההורים, הסבים והסבתות של כולנו, נוצר חסך גדול במפגשים משפחתיים ומפגשים תרבותיים. חשבנו כי יהיה נכון לשמח אותם בבתי האבות על ידי מופעים של מבצעים ויוצרים ישראליים נהדרים, שבחלקם גם הם אזרחים ותיקים. כך נוכל להעניק אושר לדיירים הקשישים ובאותה עת – פרנסה לאומנים ותיקים במופעים מרגשים וחגיגיים.

27.6 – בית "משגב לקשיש": בית לניצולי שואה – מפגש עם היוצרת והכותבת שרה'לה גרוס, בשיתוף תיאטרון פלייבק.

מפגשים בבתים קהילתיים: המילה כגשר – גשר תרבותי, חברתי וספרותי. הכח שבמילה, להעשיר, לשנות, ליצור חיבורים ולקרב לבבות – את כל אלה אנו רוצים לחזק ולשמר בחברה הישראלית.

"רק מילה טובה"

26.6 – נוקטורנו: מפגש יוצרים וסופרים בשילוב – "המדרחוב הגאה" של "טיפולי הרמה" עם המשוררים תמיר גרינברג ושחר מריו, אירוע קריאה גאה למשפחות וילדים כולל מסיבה.

9.6 – עלי זהב: המשוררת אגי משעול והמוסיקאי דן תורן

6/20 – עלה שיח: מפגש ופעילות עם הסופרת פנינה פקשר בבתי הדיור מותאם לבעלי מוגבלויות של "עלה שיח".

לינק לרשימת המפגשים והלוקיישנים המלאה https://www.reading-month.co.il/Main/dev


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר