מצעד הגאווה 2022 (צילום: דניאל רחמים)
מצעד הגאווה 2022 (צילום: דניאל רחמים)

מדד הגאווה ברשויות המקומיות: עיריית ירושלים אחרונה בין הערים הגדולות

עיריית ירושלים מדורגת במקום ה-34 במדד של האגודה למען הלהט"ב עם ירידה בניקוד מהשנה שעברה; אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בעיר: "דווקא בעיר הבירה, אותה עיר ש'חוברה לה יחדיו', יש אוכלוסייה שלמה שלא מצליחה להרגיש מחוברת ונמצאת בתחתית סדר העדיפויות של העירייה"

פורסם בתאריך: 7.6.22 13:30

לא מקיימת פעילות לציבור הגאה, לא מנגישה שירותים בסיסיים לקהילה הגאה, לא מפעילה קבוצה של ארגון הנוער הגאה, לא מאשרת רישום זוגות להט"ב ולא מתקצבת או משתתפת במימון מצעד הגאווה ואירועי חודש הגאווה – קבלו את עיריית ירושלים מודל 2022. נאורה, מקבלת ופתוחה מתמיד. לא ברצינות – כן?

מדד הגאווה ברשויות המקומיות שפורסם היום, שלישי, לא מהווה גאווה גדולה עבור עיריית ירושלים, אשר מדורגת במקום ה-34 (מתוך 52 רשויות שנבדקו) ואחרונה מבין הערים הגדולות (ערים שבהן למעלה מ-150,000 תושבים). ואולי עוד יותר חמור – עיריית ירושלים הולכת אחורה בכל הקשור ליחס שהיא נותנת לקהילה הגאה בעיר, כאשר הציון הכולל של העירייה בשנה שעברה עמד על 10 נקודות, זאת לעומת 12 בשנה שעברה – כך שמן המקום הנמוך שבו נמצאת העירייה כנראה שאפשר עוד לרדת.

מדד הגאווה של האגודה למען הלהט"ב הוגש היום (שלישי) לנשיא המדינה יצחק הרצוג, וממנו עולה, כאמור, תמונה לא מחמיאה ולא שוויונית כלפי קהילת הלהט"ב הירושלמית, זאת כידוע, ימים ספורים בלבד לאחר איומים ברצח שספגו מארגני מצעד הגאווה בעיר. המדד בדק את יחסן של ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב על סמך 30 שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. ירושלים, כאמור, קיבלה ציון נמוך במיוחד – 10 בלבד, כאשר בתחומים משמעותיים כגון תשתיות וחינוך היא קיבלה 0 ו-1 בהתאמה.

הירידה הזו בהתנהלות של עיריית ירושלים ביחס לקהילה הגאה מעורר תחושת חוסר נוחות גדולה יותר אם מביאים בחשבון את הנתון הבא, לפי ברמה הכלל ארצית נמצא שיפור של 36 אחוזים ביחס של הרשויות המקומיות לקהילה הגאה. עיריית ירושלים, כמעט מיותר לציין, נמצאת הרחק אחרי עיריות תל אביב-יפו, גבעתיים, ראשל"צ ורמת גן ביחסה ללהט"ב.


אלון שחר (צילום: עדי זיו אב)

אלון שחר (צילום: עדי זיו אב)


אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: "הבית הפתוח מתפקד על תקן העירייה דה-פקטו בכל הקשור למתן מענה לצרכים של הקהילה הגאה בעיר, זאת מבלי לקבל תמיכה מספקת. דווקא בעיר הבירה והעיר הגדולה בישראל, אותה עיר ש'חוברה לה יחדיו', יש אוכלוסייה שלמה שלא מצליחה להרגיש מחוברת ונמצאת בתחתית סדר העדיפויות של העירייה. לא סתם תחתית – ממש כאילו אנחנו לא קיימים".

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי: "מצער לראות שעיר הבירה של ישראל מפלה במכוון את תושביה הלהט"בים ומסרבת להתקדם למהפכה המקומית הגאה שאנחנו רואים ברחבי הארץ. הימים האחרונים, בהם השנאה שוב מראה את פניה ובהם חברי הקהילה שלנו מאוימים, מדגישים עד כמה המאבק שלנו לחיים בביטחון ובשוויון עוד רחוק מלהסתיים וכמה חשוב להיאבק עד שנגיע לשם. אור הסובלנות והגאווה ימשיך להאיר ברחבי ישראל בתקווה שכל אחד ואחת יוכלו לחיות את חייהם, בדיוק כמו שהם".

 

 

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "חודש הגאווה כשמו כן הוא: הזדמנות להביט בגאווה רבה על הדרך המרשימה שעשתה הקהילה הגאה, דרך שבבסיסה החופש של כל אדם לחיות את זהותו כפי שהיא. יש לכולנו עוד דרך לעשות, כדי להמשיך ולהסיר דעות קדומות, לעקור מן השורש כל התייחסות פוגענית, לקדם את שיח הזכויות ולאפשר חיים משותפים מלאים וכמובן למגר אפליה במקומות בהם היא עודה קיימת. ובכל זאת – יש לכולנו, בוודאי בחודש המיוחד הזה, גם סיבות טובות לשמחה ולשביעות רצון: בזכות ההישגים, בזכות השאיפה לתיקון ולהתקדמות ובזכות הקהילה הגאה, שגם היא הופכת אותנו לחברה טובה יותר, תומכת יותר וצודקת יותר. תודה לכולכם, וחג גאווה שמח".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מסייעת לקהילת הלהט"ב באמצעות תקצוב הבית הפתוח בעיר מדי שנה, וכן בהכוונה וליווי של עו"ס נוער וצעירים, הפועל בשיתוף פעולה עם הבית הפתוח. בנוסף, העירייה משלמת חלק מעלות שכירות מבנה הבית הפתוח, וזאת על פי מבחן תמיכות של המינהלים הקהילתיים. עיריית ירושלים מטפלת בכל הקהילות בעיר, עושה זאת מתוך מחוייבות לכלל התושבים ותמשיך להעניק שירות איכותי לכל תושבי העיר".


מחפשים דירת 3 חדרים בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משה

    "עיר שחוברה לה יחדיו", איך אדון מנכ"ל הבית המתועב אינו מתבייש להשתמש בפסוק דתי כדי להצדיק יחס אוהב לקהילה המתועבת שעושה הכל ונוגדת לחלוטין לדת היהודית ולכל דבר שקדוש וצנוע. בדיוק כמו הפרובוקטורים שמשתמשים במושג "ואהבת לרעך כמוך" כשהם מתעלמים לחלוטין מהעובדה שאותה תורה שעתבה את המשפט "ואהבת" זו אותה תורה שגזרה גזר דין מוות על משכב זכר

  2. אמת

    שקר הקהילה הלהטבית שולטת במערכת החינוך בעיר . בושה וחרפה מלמדים ילדים שהמורה לסבית או הומו ושהם מביאים ילדים מבנק הזרע וכו . הכול הם קובעים ומשקרים שרופים אותם ההפך הם רודפים ילדים ואנשים . מאפיה שהשטלת. על המדינה

  3. אאא

    ירושלים עיר הקודש
    תעיפו את התועבה הזאת מפה, רוב האוכלוסיה פה זה יהודים יר"ש וערבים, מצעד התועבה פוגע ברגשות האוכלוסיה בירושלים

  4. R

    לבטל את כל המצעדים האלה
    זה בושה להרבה אזרחים
    אנחנו לא צריכים לראות את החרא הזה
    בושה להסתובב בת"א וירושלים ביום הזה
    בושה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר