הוונדליזם בבר אילן (צילום: יח"צ תכנית אב)
כך זה נראה בהפגנות קודמות בבר אילן (צילומים: יח"צ תכנית אב)

שוב התפרעויות של קיצונים כנגד עבודות הרכבת בבר אילן: "איפה המשטרה?"

הוונדליזם של קיצונים חרדים בתוואי עבודות הרכבת הקלה בבר אילן נמשך. השבוע הוצתה אש בשני מוקדים, נהרסו גדרות ונגרם נזק אשר מוערך במאות אלפי שקלים. "נראה שלמשטרה לא מספיק אכפת", אומר אחד התושבים. המשטרה בתגובה: "בניגוד לנטען, בחודשים האחרונים תוגברו הכוחות באזור"

פורסם בתאריך: 19.7.22 19:33

ההתפרעויות והאירועים האלימים סביב העבודות להקמת הרגל בציר בר אילן עלו מדרגה בשבועות האחרונים, כך טוענים בשיחה עם "כל העיר" גורמים שונים אשר קשורים לביצוע העבודות. לדבריהם, בשבועות האחרונים חלה החמרה בוודליזם ובנזק שנגרם לציוד מכני ולעבודות שכבר בוצעו, כאשר הנזק נאמד במאות אלפי שקלים.

האירוע האלים האחרון התרחש ביום שני האחרון, 18.7.2022, בהשתתפות של עשרות קיצונים חרדים, שפרצו את גדרות התוואי, הרסו מכל הבא ליד ואף גרמו להצתה בשני מוקדים בתוואי העבודות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


משיחות שערך "כל העיר" עם גורמים שונים בעיריית ירושלים ובחברות האמונות על ביצוע העבודות עולה כי הקיצונים שגורמים להרס אינם בכלל תושבי אזור בר אילן, כשאותם גורמים מציינים כי רוב רובם של תושבי השכונה ואלו המתגוררים בסמוך לאתר העבודות תומכים בקידום קו הרכבת הקלה ומגנים בחריפות את המפגינים.

התושבים, כמו הגורמים האמונים על העבודות, מביעים כעס על אוזלת היד של גורמי אכיפת החוק שאינם מצליחים למנוע את ההפגנות שמסבות סבל רב לתושבים ואף גורמות לנזק לרכוש הפרטי שלהם.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", באחרונה הוגשו 4 תביעות אזרחיות כנגד מתפרעים אשר השתתפו בוונליזם כמו גם תביעה פלילית ראשונה שהוגשה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים. אולם מדובר על טיפה בים, שכן האירועים האלימים החמורים מתרחשים כמעט מדי שבוע מזה למעלה משנה – ואם אחרי כל כך הרבה זמן הוגשו רק תביעות בודדות – כנראה שמשהו במערכת לא עובד כמו שצריך – במיוחד כשהאזור כולו מרושת במצלמות ועל פי המשטרה נערכו באזור בר אילן עשרות מעצרים באירועים השונים.

י, תושב השכונה, אומר ל"כל העיר": "מה שקורה פה כבר מזמן עבר את הגבול, יש קבוצה של קיצונים שלא גרים פה בכלל עושים מה שהם רוצים, וכולנו סובלים בגללם. הם מוציאים לנו שם רע, ואנחנו בכלל לא מתנגדים לרכבת. מה שאנחנו לא מבינים זה איפה המשטרה? היא אמורה לטפל בדברים האלה וזה לא נראה שמספיק איכפת לה".

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק תחבורה דוד זוהר התייחס להתפרעויות ומסר כי "מדובר בקומץ קיצוני ואלים שאינו נמנה על תושבי השכונות הסמוכות. דווקא תושבי האזור פונים אלי שוב ושוב ומבקשים לפעול נגד המשך האלימות שפוגעת דבר ראשון בהם. הציבור תומך ברכבת הקלה, שהיא הפתרון היחיד והטוב ביותר למצוקת התחבורה בעיר".

***

כפי שכבר פורסם בעבר ב"כל העיר", מי שהעלה את הנושא לסדר היום העירוני היה סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים), אשר שיגר לפני מספר חודשים מכתבים לגורמי האכיפה בעירייה ובמשטרה בדרישה להגברת ההרתעה כנגד הוונדליסטים.

בשיחה עם "כל העיר" היום, שני, אומר קינג: "לאחרונה הוגשו כתבי אישום נגד עבריינים חרדים שפוגעים בתשתיות הרכבת הקלה בבר אילן, זאת התפתחות מאוחרת בעלילה הבלתי מסתיימת, אבל התפתחות חיובית.

אני מצפה שהאינטנסיביות של המשטרה והפרקליטות תתגבר ותקבל תאוצה, בד בבד עם הגברת הנוכחות בשטח של כוחות שיטור אשר יתפסו חשודים בשעת המעשה. אני שמח שרוב מוחלט בציבור החרדי מתנגד לוונדליזם של הפורעים, אך עדיין חסרה לי יציאה בפומבי של מנהיגי הקהילה החרדית כנגד אותו קומץ קיצוני שמחלל את שם ה'".

 

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת לטיפול נחוש ובלתי מתפשר בהפרות סדר, אלימות ואירועי ונדליזם המתרחשים באזור על רקע התנגדות של קיצוניים לעבודות הרכבת הקלה. במהלך אירועים אלו כוחות המשטרה משתמשים באמצעים לפיזור הפרות סדר, מבצעים מעצרים ופותוחים בהליכים פליליים נגד המעורבים. בניגוד לנטען, בחודשים האחרונים תוגברו כוחות המשטרה באזור, בין היתר על ידי הקצאת צוותי יס"מ ייעודיים לאורך היום על מנת לתת מענה לנושא זה".

מהמשטרה נמסר עוד כי "רק בשבועיים האחרונים נעצרו על ידי המשטרה 18 חשודים בוונדליזם והפרות סדר בתוואי עבודות הרכבת הקלה, ובתום הליך חקירתי מואץ הוגשו נגד 11 מהם כתבי אישום. נציין כי מעבר למעצרים והליכים פליליים, לאחרונה החל במקביל הליך של תביעות נזיקיות נגד פורעי חוק ומפרי סדר שהסבו נזקים כלכליים לעבודות הרכבת תוך שיתוף פעולה של המשטרה עם חברת מוריה. לצערנו יש מי שמנצל מחאות במרחב הציבורי, להתפרעויות אלימות והפרות סדר ואנו נמשיך לפעול בנחישות נגד מפרי חוק וסדר ולטפל באירועי איומים, אלימות וונדליזם באזור ובכל מקום אחר".


מחפשים דירת 5 חדרים ברחבי העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר