בריכה מקורה בירושלים (צילום אילוסטרציה: עיריית ירושלים)
בריכה מקורה בירושלים (צילום אילוסטרציה: עיריית ירושלים)

בעקבות פניית "כל העיר": תושבי גילה יקבלו מאות כרטיסים מוזלים לבריכה

ביום ראשון הקרוב אמורה היתה להתקיים הפגנה מול המינהל הקהילתי, זאת לאחר שהתברר לתושבים כי המגזר החרדי זוכה לכרטיסים ב-10 שקלים בעוד כל השאר משלמים 40 שקלים. בעקבות פניית "כל העיר" ושיחות של התושבים עם העירייה - ניתנה הקצאה דומה של כרטיסים למגזר הכללי וההפגנה בוטלה

פורסם בתאריך: 20.7.22 14:26

ביום ראשון הקרוב, 24.7.2022, היתה אמורה להתקיים הפגנה של תושבים בגילה במחאה על "אפליה במחירי הכרטיסים לבריכה השכונתית", לדבריהם, כאשר המארגנים ביקשו שוויוניות בין המגזרים השונים בשכונה.

בעקבות פניית "כל העיר" ושיחות שנערכו בין מארגני ההפגנה לבין גורמים בכירים בעירייה, זכו תושבי גילה להקצאה של 800 כרטיסים במחיר מוזל, ועל כן הם החליטו לבטל את ההפגנה. "כעת נותר רק לבדוק את נושא השקיפות מול התושבים להמשך", ציינה בשיחה עם "כל העיר" אורלי משה, ממארגנות ההפגנה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הסערה החלה בעקבות פוסט בקבוצת הפייסבוק 'גילה שלנו' שהעלה אריה לוי, פעיל חברתי בגילה שמסיים בקרוב את תפקידו כחבר הנהלת המינהל הקהילתי.

אל הפוסט של לוי צורפה פורסמה מודעה מטעם המינהל הקהילתי ואגף ספורט חרדי בעירייה, אשר ממנה עולה כי בימים מסוימים בשעות מסוימות גברים יכולים לרכוש כרטיס כניסה לבריכה במחיר של 10 שקלים, בעוד שהמחיר הכללי עומד על 40 שקלים.

"אני מבטיח לכם שלא אתן לחרפה הזאת להמשך", כתב לוי בפוסט שהעלה והסביר: "חרדי, חילוני – אחים בלב ובנפש. דין אחד לכולם מחיר אחד לכולם, ושאף אחד לא יכתוב לי שאני נגד דתיים/חרדים, אני גבאי בבית כנסת ועושה רבות למען הציבור הדתי. אני בא מאהבה ולא משנאה לאף אחד".

הפוסט של לוי הפך לשיחת היום, כשאחריו הועלו פוסטים נוספים באותו נושא ובכולם עלו תגובות נזעמות של תושבים לצד תמיהה של תושבים אחרים, שטענו כי מדובר על הטבה שניתנת לכולם בשעות של שחייה בהפרדה – ושאין אם כך שום בעיה, מלבד שנאת חרדים.

מארגנת ההפגנה אורלי משה, פעילה חברתית מוכרת בגילה, הסבירה בשיחה עם "כל העיר" כי "פרט לאפליה – זה גם מפלג בין התושבים. במהלך היום קיבלנו הודעת לא נעימות – אמרו לנו שאנחנו שונאי ישראל ושאנחנו מתסיסים. וזה בדיוק ההיפך. אנחנו פועלים למען כולם. השורה התחתונה היא שההנחה הזו מצטיירת לא יפה. זה לא נראה טוב שמגזר אחד מקבל הנחות ואחרים לא. את ההנחה בבריכה גילינו במקרה, אבל מה עם יש דברים נוספים שאנחנו לא יודעים עליהם?".

לדברי משה, "שמעתי טענות שזו פעילות ספורט מיוחדת למגזר החרדי ושיש פעילויות רבות למגזר הכללי – אבל החרדים יכולים להגיע לכל הפעילויות בשכונת גילה, והם מגיעים למרבית הפעילויות, וזה כמובן לגטימי ומבורך – העניין הוא שהם מקבלים דברים נוספים שמיועדים רק למגזר שלהם".

 

 

במענה לפניית "כל העיר", מסר מחזיק תיק מינהלים קהילתיים, סגן ראש העיר אריה קינג: "העירייה צריכה לוודא שכלל המגזרים בעיר מקבלים מענה בשלל השירותים שהעירייה מציעה – גם בתחום הספורט, שבו העירייה משקיעה עשרות מיליוני שקלים לציבור הכללי, ורק כ-3 מיליון שקלים לציבור החרדי, למרות שהחרדים מהווים מעל 33 אחוז מהאוכלוסייה בעיר. אם בכבשת הרש של ה-3 מיליון שקלים הוחלט לאפשר לגברים חרדים כניסה במחיר מוזל ובשעה שהבריכה פתוחה לגברים, אל לנו לגזול מהם גם את כבשת הרש שניתנה להם".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, מדובר בכניסה מוזלת לכלל הגילאים והמינים, ולא רק לגברים, בקרב התושבים מהמגזר החרדי. ההטבה ניתנת לטובת ציבור זה, בדומה להטבות אחרות הניתנות לציבורים אחרים בשכונת גילה. בקשה דומה מהמינהל הקהילתי עבור הציבור הכללי, תיענה. השקעת התקציבים נעשית בהתאם למדיניות המינהל הקהילתי. בשכונת גילה חיים זה לצד זה תושבים מכלל המגזרים. העירייה עושה מאמצים רבים להעניק לכלל המגזרים את המענה המתאים, על-פי צרכיו".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מאוכזבת מהמנהל מאד

    נורא ואיום. אני גרה שלושים שנה בגילה. התחננתי שיביאו לנו מצילה לציבור הדתי ואף אחד לא הקשיב לנו. עד שסוף סוף משהו הקשיב לנו ונתן לנו איזו שעה מסכנה בשעה מאוחרת בלילה יש להם עוד תלונות? יש להם שנה שלמה בריכה במחיר מצחיק של 45 שח. הם יכולים להכנס כל יום אז פעם ביובל נתנו לציבור הדתי שעה פעם בשבוע ביולי אוגוסט. מה הבעיה? כל אחד יכל לבוא ולקנות כרטיס. זה היה מפורסם בעיתון שמחולק בכל גילה.

  2. יוני

    חבל שמעלים תלונות, בסוף עוד החרדים יבקשו שוויון על חשבון השעות שלנו…

  3. ר.ד

    אני תושב גילה כבר יותר מ15 שנה.
    זה פשוט חוצפה מה שקורה כאן בגילה. הבריכה הזאת תמיד פתוחה רק למגזר החילוני כי תמיד זה מעורב נשים וגברים כל היום. ואולי פעמיים בשבוע זה פתוח בנפרד ובשעות המאוחרות בערב.אז מה קרה אם פעמיים בשבוע במשך חודש וחצי נתנו קצת לחרדים להנות קצת? פתאום התעוררו החילונים שעד עכשיו נהנו מהבריכה ולא הפריע להם שמגזר שלם בשכונה לא נהנה מהבריכה כלל. עכשיו שקצת קיבלו איזה אחוז הנאה זה מפריע להם. ולגבי המחיר הם יכלו גם לבא ולקנות כי השעות של המכירה התפרסמו בעיתון בשכונה שכולם מקבלים אותו כל המגזרים בשכונה אז אין מה להם מה להתלונן. ורק לידיעה שהחרדים לא מקבלים כמעט שום חוגים שמתעימים למגזר החרדי אז איפה האפליה בזה? על זה הם לא מדברים ולא עושים שום הפגנה. אבל שעושים בריכה בעשר שקל פתאום הם מתעוררים זה חוצפה שאין קדוגמתה. וזה ממש לא יפה בכלל הם מתנהגים.

  4. יורם מזרחי

    כן כך מתנהל מנהלת מנהלת גילה בדיוק כמה יתר המנהלים כאשר המגזר החרידי חוגג על חשבון האנשים החופשיים כאשר ראש העיר מנוהל על ידי החרידים קוליציאה מקיר לקיר חרידי אשר גוזלים מכול היתר הרבה דברים אדמות לבתי כנסת גני ילדים ועוד לא רק בגילה בכל ירושלים המתחרדת ורק תשלם יותר על חשבון האחרים .ראש עיר שבכלל לא ירושלמי אלה מתנה של ליברמן ודרעי הגנב

  5. מנוי לשעבר

    אל תתפתו ללכת לשם, אני מנוי שם כשנה, החלטתי לבטל את המנוי לאור העומס והאיכות הנמוכה החדשה. עד החודש היה מקום מעולה, עכשיו מכניסים תינוקות שעושים צרכים בבריכה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר