מתוך מיצגי הווידאו מפינג בגן דניאל ובבניין ג'נרלי (צילומים: דיטייל)
מתוך מיצגי הווידאו מפינג בגן דניאל ובבניין ג'נרלי (צילומים: דיטייל)

בבניין ג'נרלי ובגן דניאל בכיכר ספרא: מיצגי הווידאו המרהיבים שהוצבו בירושלים

'בניין התפעל' הוא שמו של פיילוט ייחודי במסגרתו מוצגים על מבנים היסטוריים בירושלים מיצגי וידאו מפינג - 'החומרים שמהם עשויה ירושלים' בגן דניאל בכיכר ספרא ו'לעגל את הריבוע' בבניין ג'נרלי. צפו

פורסם בתאריך: 26.7.22 13:44

שני מיצגי קבע של וידאו מפינג מוצגים בימים אלה על בניין ג'נרלי במרכז העיר ובגן דניאל שברחוב יפו, למרגלות בניין 10 בכיכר ספרא, זאת במסגרת פיילוט מיוחד – בניין התפעל – אשר מטרתו ליצור מסלול נושאי בין בנייניה ההיסטוריים של ירושלים אשר יהווה מוקד משיכה לקהל מקומי ובינלאומי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ההקרנות על הבניינים, כפי שניתן לראות בסרטוני הווידאו, הן בליווי סאונד להעצמת החוויה. נושאי המיצגים ישתנו מעת לעת וינוהלו בשיתוף פעולה עם אמנים מקומיים ובינלאומיים.

מיצג "החומרים שמהם עשויה ירושלים" (גן דניאל ברחוב יפו, למרגלות בניין 10 כיכר ספרא) – מיצג שהוא למעשה פיענוח פיוטי לרעיון, אשר לוקח את הצופה לעולם של מוטיבים רבים שמתאחדים לדימוי אחד: ירושלים.



"עיר הבירה היא כור היתוך של חומרים רבים ושונים השומרים על יחודיותם", נמסר, "ירושלים היא מקום עתיק עם מורכבות היסטורית – פסיפס אנושי מרתק מצד אחד והרמוניה מצד שני".

"לעגל את הריבוע" (על חזית בניין ג'נרלי) – מיצג הומוריסטי מופשט בו צורות גיאומטריות ממלאות את חזית המבנה. קוביות בצבעים שונים מסתדרות בשורות על הבניין, כאשר פתאום כדור לבן מנסה למצוא את מקומו ללא הצלחה. לבסוף, במעשה של רצון טוב והכלה, חלק מהקוביות מפנות לו מקום והבעיה נפתרת. יש מי שיראה משחק מרהיב של צורות וצבעים ויש מי שיראה את המסר הסמוי – לכל אחד יש מקום ביננו, גם לשונה מאיתנו. גם האריה שפסלו מוצב על גג המבנה משתתף בחגיגה. המיצג מסנכרן בצורה מושלמת בין החלק החזותי לשמיעתי, קטע מוכר מתוך "מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי.



מעיריית ירושלים נמסר כי "המיצגים מיועדים לקהל צופים מגוון – מבוגרים, נוער וילדים, ישראלים וזרים, תושבי העיר והמבקרים בה. החוויות שהמיצגים יוצרים הינן בעלות רבדים ונדבכים שונים, אשר יאפשרו לכל אחד מהמבקרים להתחבר, להבין ולחוות אותם בצורה אישית. הסצנות השונות עוסקות בהיסטוריה, אגדות, מציאות, דמיון ופנטזיה. הפסקול המלווה את המיצגים מסונכרן עם העבודה הוויזואלית בקפדנות רבה, במטרה להדגיש את הפעולות שהעיניים רואות. הפסקול מורכב משילוב של אפקטים צליליים, מוזיקה ושירה, שיעמיקו את חווית המבקר ויתנו פרשנות נוספת למה שרואים בשילוב מה ששומעים".

 

 

 

ראש העיר משה ליאון: "ירושלים, בירת התרבות של ישראל, מציגה מיצג מרהיב של אורות וצלילים באמצעות הקרנה על חזיתות של מבנים נבחרים ומיוחדים. לצד פעילויות ומיזמים נוספים שנעשים במרחב הציבורי, גם פרויקט זה משדרג את חוויית השוטטות ברחובותיה הקסומים של ירושלים שלנו, אחת הערים היפות והמיוחדות בעולם, ובכך יתרום רבות גם לעסקים באזורים הללו".

קרדיטים:
תכנון וביצוע: בריז קריאייטיב
רעיון וניהול אמנותי: אדוארדו הובשר
בימוי והפקה: סטודיו ישינסקי
פסקול: מיקי אסא
אודיו – וידאו: דיטייל

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר