הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)
הקאנטרי בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

הפעלת בריכת הר חומה בשבתות ובחגים: תביעה נגד המינהל הקהילתי ונגד היו"ר גולברי

סגן ראש העיר יוסי חביליו, עמותת 'צחור' ו-4 תושבי השכונה הגישו היום, שלישי, כתב תביעה לבית המשפט המחוזי בדרישה לחייב את המינהל הקהילתי בהר חומה ואת היו"ר שלמה גולברי לפתוח את הבריכה גם בשבתות ובחגים

פורסם בתאריך: 9.8.22 15:52

המאבק על הפעלת בריכת הקאנטרי בהר חומה בשבתות ובחגים עולה מדרגה – היום, שלישי (8.9), הוגשה לבית המשפט המחוזי תביעה כנגד המינהל הקהילתי וכנגד יו"ר המינהל שלמה גולברי, שעיקרה – פתיחת הבריכה בקאנטרי גם בשבתות ובחגים. בנוסף, לכתב התביעה מצורפת בקשה למתן צו מניעה זמני, לפיה מתבקש בית המשפט להורות שלא לפתוח את הבריכה בכלל, אלא אם כן תהיה פתוחה גם בשבתות וחגים.
התביעה הוגשה על ידי סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), עמותת 'צחור – צדק חופש חינוך ורווחה בירושלים' ו-4 תושבי השכונה, אשר מהווים נציגות של למעלה כ-1,000 תושבים אשר הביעו נכונות להצטרף לכתב התביעה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עיקרה ותמציתה של התביעה, כאמור, הינה "לדאוג שגם בשבתות וחגים תהיה לילדי ומבוגרי הר חומה האפשרות לממש את זכותם לרחוץ בבריכה או לקיים פעילות ספורטיבית-בריאותית מסוג שחייה".

על פי כתב התביעה, מינהל קהילתי הר חומה נתבע מכיוון שהוא זה שאמור להפעיל את הבריכה בקאנטרי החדש שנבנה לא מזמן. באשר ליו"ר שלמה גולברי, בכתב התביעה נטען כי "יו"ר המנהל הקהילתי, הודיע באופן ברור ומפורש כי המנהל הקהילתי ידאג שהבריכה הציבורית לא תפעל בשבת. בין היתר, אמר זאת באופן ישיר בשיחה פנים אל פנים ובשיחת טלפון לתובע מספר 1 (סגן ראש העיר יוסי חביליו, ר"ג). גם מכתב התראה שנשלח בעניין על ידי התובע מספר 1, נענה באופן דומה".

עוד נטען בכתב התביעה כי "אוכלוסיית הר-חומה הנה מעורבת המורכבת מתושבים חילונים ודתיים. בשנים האחרונות חל גידול באוכלוסיית הציבורי החרדי-לאומי בשכונה. לפי נתוני העירייה, 33 אחוז מתושבי השכונה מוגדרים כיהודים חילוניים, 31 אחוז מתושבי השכונה דתיים לאומיים, 27 אחוז חרדים לאומיים או חרדים ו-9 אחוז מהתושבים מוגדרים כיהודים בלתי משויכים (כאלה שאין לגביהם מידע בקשר להשתייכותם). קרי, פתיחת הבריכה הציבורית בשבתות וחגים תפריע (אם בכלל) לקבוצת מיעוט בת פחות משליש מתושבי השכונה".


יוסי חביליו על רקע הקאנטרי בהר חומה - ללא קרדיט. צולם על ידי העוזר של חביליו יונתן

יוסי חביליו על רקע הקאנטרי בהר חומה


לטענת התובעים, כפי שהיא עולה בכתב התביעה, "האוכלוסייה החילונית והמסורתית בשכונת הר חומה מעוניינת לשחות בבריכה בכל ימות השבוע, לרבות בימי שישי, בשבתות וחגים, ויתרה מכך, אף ישנה עדיפות לשחייה בסופי שבוע ובחגים בשל העובדה שרוב האנשים עובדים או לומדים בימי החול. לטענת התובעים, גם חלק מכריע מאנשי האוכלוסייה הדתית לאומית אינם מתנגדים להפעלת הבריכה בשבת, למרות שלא ישחו בה, וזאת מתוך התחשבות בשכניהם החילוניים והמסורתיים. זאת, בייחוד כאשר מבוקש לקיים שחיה בבריכה בלבד, ללא פעילויות לוואי שעלולות לפגוע ברגשות הדת".

כפי שצוין, אל כתב התביעה מצורף נספח עם למעלה מ-1,000 חתימות של תושבי ותושבות הר חומה שהצהירו כי הם מעוניינים לשחות בבריכה בשבת, ואשר הסכימו ששמם יצורף לתביעה. לטענת התובעים: "זהו חלק קטן בלבד מהמספר הכולל של האנשים, תושבי השכונה, המעוניינים לשחות בבריכה בשבת או לכל הפחות – אינם מתנגדים לפתיחתה בשבת".

בכתב התביעה נטען כי "על פי פסיקת בתי המשפט בישראל ועל פי עקרונות היסוד של מדינת ישראל כמו החופש מדת, הזכות לכבוד, זכות הבריאות, חופש התנועה, זכות הקניין וזכויות נוספות, זכותם של התובעים ותושבי שכונת הר חומה כי הבריכה תהיה פתוחה בשבת ולא תיסגר מטעמי דת". עוד נטען בכתב התביעה כי "ההחלטה של המנהל הקהילתי לסגור את הבריכה בשבת התקבלה בחוסר סמכות, אינה סבירה באופן קיצוני ומהווה אפליה אסורה מטעמי דת".

זאת ועוד, בכתב התביעה מצוין כי ראש העיר משה ליאון ועיריית ירושלים עצמה מעוניינים כי הבריכה תהיה פתוחה בשבתות, זאת בהתאם לסטטוס קוו. כמו כן, מצוין כי גם חוות דעת של היועץ המשפטי לעירייה גורסת כי "יש להפעיל את הבריכה בשבתות ובחגי ישראל בכפוף לכך שלא תתאפשר מכירת כרטיסים במקום".

 

 

בהמשך, בסעיף 67 לכתב התביעה, נכתב: "העברת הסמכות או האחריות למנהל הקהילתי על ידי עיריית ירושלים, לתת שירותים לציבור, ולענייננו, להפעיל את הבריכה הציבורית, כוללת "עסקה" פורמלית או בלתי פורמלית, לפיה – מתחייב המנהל הקהילתי להפעיל את הבריכה על פי כל הנורמות הציבוריות והמשפטיות המקובלות החלות על עיריית ירושלים. זאת, לרבות הפעלת הבריכה בשבת כפי שאף כתב מפורשות היועץ המשפטי של העירייה. זאת כאמור לצד העובדה כי מדובר בנכסי העיריה, ולצד העובדה כי המנהל כפוף בהתאם לתקנונו למדיניות העיריה ולעקרונות היסוד שהתוותה. במצב זה, ישנה גם חשיבות רבה לביקורת שיפוטית על כך שהמנהל הקהילתי יפעיל את הבריכה גם בשבת, וזו בדיוק מטרת תביעה זו".

עם הגשת התביעה מסר סגן ראש העיר חביליו: "החלטת המינהל הקהילתי נובעת משנאת חינם. מי שאוהב את השבת, לא מנסה להבעיר באמצעותה את ירושלים. הר-חומה לא תהפוך למאה שערים, והחילונים והמסורתיים בעיר לא יהיו שק החבטות של מיעוט פונדמנטליסטי שמאמין בכפייה דתית. התביעה הוגשה בלית-ברירה, ולאחר סירוב של המינהל להתחשב באלפי החילונים והמסורתיים בשכונה. הציבור הליברלי בירושלים לא יהיה יותר קורבן לבריונות חרד"לית או חרדית, ולא ירכין ראש בפני כפייה דתית. כל תוצאה אחרת מלבד פתיחת הבריכה בשבת – משמעותה הפיכת הר-חומה למתחם חרדי סגור, וקריסת הסטטוס-קוו בכל העיר. יש כאן פגיעה בזכויות יסוד כמו הזכות לבריאות והחופש מדת, וגם הצביון הליברלי של ירושלים כולה עומדת כאן למבחן. אם הקיצוניות תנצח בהר-חומה – היא עלולה להתפשט ולנצח גם ביתר השכונות המעורבות בעיר".

מאיה לוי, תושבת הר-חומה, וממגישות התביעה: "הר חומה היא שכונה מעורבת מתוך אידיאל, וזה עצוב ומקומם שהמינהל הקהילתי הכריז מלחמה על מחצית מתושבי השכונה. אלו שלא רוצים לשחות בשבת – לא חייבים לבוא לבריכה. אבל אלו מאיתנו שכן רוצים – יש חובה חוקית לאפשר לנו לעשות זאת מבלי שניאלץ להוציא הון על נסיעות או על הגעה לבריכות פרטיות בשכונות אחרות. לשמחתי, הצטרפו אלינו גם לא מעט תושבי שכונה דתיים התומכים בהפעלת הבריכה בשבתות, וזאת בשביל להימנע ממלחמות-שבת ובכדי לשמר את יחסי השכנות הטובה בהר-חומה".

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים טרם קיבלה את העתירה. לכשתתקבל, היא תילמד והתייחסות תינתן לבית המשפט, ככל שתידרש כזו. העירייה בעד שמירת הסטטו-קוו".

ממינהל קהילתי הר חומה (חומת שמואל) נמסר: "מרכז הספורט נמסר למינהל הקהילתי על ידי עיריית ירושלים תוך שהנהלת המינהל, הדירקטוריון, מתווה את המדיניות לצוות המקצועי. הצוות המקצועי פועל לאור המדיניות המתוות על ידי ההנהלה. חשוב לומר – המדיניות בנושא הבריכה עדיין לא הוחלטה. זה אמור לקרות באחת מישיבות ההנהלה הקרובות. ההנהלה ביקשה לדחות את ההחלטה תו שהיא מקימה ועדה קהילתית כדי לעמוד על הרגישיות והדקויות שיש בשכונה, ועדיין לא התקיים הדיון הראשון של הוועדה.

עוד נמסר מהמינהל: "הצוות המקצועי עושה כל החלטה שההנהלה תקבל – בין אם זה לפתוח רק בשעות הבוקר, או רק בצהריים או בשבת או בכל יום אחר. זה צוות מקצועי, הוא לא קובע את המדיניות וזה לא תחום האחריות שלו. המינהל הקהילתי אחראי על הקהילתיות השכונתית ומבצע את המדיניות המותווית".

תגובת שלמה גולברי לא נמסרה למרות פניית "כל העיר".


מחפשים דירת 5 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. גבריאל

    כפייה חילונית!!! כל חברי המינהל הקהילתי שנבחרו לא מזמן מתנגדים לפתיחה בשבת!!!!
    השכונה רובה ככולה חרד"לית ודתית.

  2. ציון

    חשבון אתם לא יודעים. לפי המספרים 'לכם מעל 60 אחחז בשכונה דתיים שמתנגדים לפתיחת הבריכה בשבת. בשרונה 30 אלף תושבים. אלף בלבד חתמו…..
    תפסיקו לקדם אג'נדה חילונית.

  3. מיורט

    חשבון פשוט… כדאי ללמוד. 31 ועוד 27 אחוז זה קצת יותר מפחות משליש… כתב אנאלפבית.

  4. בג"צער

    שועל קטן מחבל בכרמים.
    הפוסל במומו פוסל. מבעיר את השכונה שהוא לא מתגורר בה כדי להציג הישג בבחירות.
    מיעוט חילוני פרוגרסיבי קולני שמנסה להשליט את דעתו הכוחנית למרות שרוב התושבים בשכונה מתנגדים לכך.
    רוב התושבים חיים כאן יחד ביחסי שכונות מדהימים חבל שהוא מגיע להבעיר את השטח.
    1000 חתימות?????? קשה לי להאמין.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שכונת הר חורבה לא הר חומה גועל נפש של שכונה בא לי להקיא ממה שעשיתם מהשכונה הזאת האם לזה התכוון ביבי נתניהו שאמר לבנות פה עוד יחידות דיור שתהיה שליטה של המנהלת ובראושה גולברי ואנשיו שדואגים רק לציבור הדתי בבונים עם כיפה ומטפחת. הדתיים בהר חומה הם מהסוג והזן של הזבל האנושי הרע ביותר לא משרתים בצבא ודואגים להם לבריכה וקאנטרי לישיבות ואולפנות וגנים לדתיים בלבד הכל לפי הצרכים שלהם ודוחקים את הצבור החילוני והמסורתי שהיה פעם הרוב בהר חומה עד שהתחילו הבבונים להשתלט ולרכוש פה בתים שנבנו רק לצבור הדתי.או שרכשו את ביתם מאנשים טובים שברחו מכאן שראו איזה זוועות עשיתם מהשכונה אתם והמנהלת המחורבנת שמצדדת רק בדתיים כל הכוונה של המנהלת היא שיעפו מכאן אנשים שלא על לפי דתם אז מר גולברי כל כלב מגיע יומו נקווה שתעוף אתה ואנשיך כמה שיותר מהר וכמה שיותר רחוק מהמנהלת בהר חומה כן יהי רצון ונאמר אמן והלוואי ונאמר ברוך שפתרנו מעונשו של זה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר