יוסי חביליו, אליעזר ראוכברגר צילומים מצ
יוסי חביליו, אליעזר ראוכברגר (צילומים: מצילים את ירושלים, פרטי)

לא רק בתל אביב? חביליו דורש להפעיל את הרכבת הקלה בשבתות; ראוכברגר בתגובה: "ליצנות"

לאחר הודעת שרת התחבורה מרב מיכאלי כי היא בוחנת את הפעלת הרכבת הקלה בתל אביב בשבתות, שיגר סגן ראש העיר יוסי חביליו מכתב ובו דרישה להפעיל גם את הרכבת בירושלים בשבתות. בתגובה לדברים אומר סגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר: "חביליו הופך את העירייה לקרקס"

פורסם בתאריך: 25.8.22 20:58

דרישה לגיטמית או מעשה ליצנות וקרקס? סגן ראש העיר יוסי חביליו שיגר היום (חמישי, 25.8) פנייה לשרת התחבורה מרב מיכאלי ובו דרישה לבחון את הפעלת הרכבת הקלה בירושלים בשבתות. דרישתו של חביליו הגיעה בעקבות הודעתה של שרת התחבורה מיכאלי מהשבוע כי היא בוחנת את הפעלת הרכבת הקלה בגוש דן בשבתות.

בפנייתו לשרת התחבורה כתב חביליו בין השאר כי "אסור לשכוח את מי שגרים מחוץ למדינת תל-אביב, הביקוש בירושלים לרכבת קלה ותחבורה ציבורית בשבתות – גדול בהרבה מזה שבגוש דן".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במכתב מצוין כי הדרישה מבוססת על גודל האוכלוסיה הרלוונטית לחישוב נתוני הביקוש וההיצע: כך למשל, במכתב מסביר חביליו כי ירושלים הינה בית לכמיליון ירושלמים וירושלמיות, כאשר כשליש מהם – אינם יהודים. בנוסף, כשליש מתושביה היהודים של ירושלים – אינם שומרי שבת. זאת, מבלי להתייחס להמוני התיירים והתיירות, מבית ומחוץ, הפוקדים את העיר מדי שבת.

"מדובר פה בראש ובראשונה בסיפור של צדק חברתי, ולא רק בסוגיה תחבורתית", מסביר חביליו את פנייתו לשרת התחבורה. "היום מתקיימת מציאות אבסורדית בה מדי שבת יש כחצי מיליון ירושלמים וירושלמיות שנאלצים להישאר בבית או להתנייד באמצעות מוניות יקרות או רכבים פרטיים – ביניהם חילוניים, מסורתיים, תיירים, ומעל 300,000 ערביי מזרח העיר, שיום המנוחה שלהם בכלל לא חל בשבת. הצורך החברתי בשינוי המציאות ברור, וגם מבחינה דתית – אין ספק שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת תצמצם בהרבה את חילול השבת ברחבי ירושלים. אני מקווה ששרת התחבורה תשקול את פנייתי ותפעל בהתאם".

אך האם דבריו של חביליו מקובלים על חבריו לקואליציה העירונית? התשובה, כמעט מיותר לציין, היא חד משמעית לא. בשיחה עם "כל העיר" אומר סגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) כי "אלו רעשי ליצנות. יוסי חביליו הופך את העירייה לקרקס. אין לזה היתכנות. הוא מנסה לקושש קולות מכל מיני פעולות שאין להן שום היתכנות ואין להן שום רציונאליות. אני חושב שהוא איש רציני והייתי מצפה ממנו להתעסק בדברים רציניים ואמיתיים, בעלי תרומה לעיר ולא סתם עניינים פופוליסטיים וקשקושים".

 

 

האם לדעת בתל אביב יש למהלך כזה היתכנות?
"אני לא מכיר מספיק את תוואי הרכבת של תל אביב כדי לומר אם יש לכך היתכנות בתל אביב. אבל חשוב לזכור – יש סטטוס קוו במדינת ישראל, ולא נראה לי שיש מישהו שיפר את הסטטוס קוו – גם לא ממשלה שממש בקרוב מסיימת את תפקידה. בכל מקרה, לגבי ירושלים – בוודאי שאין לזה היתכנות. כל בר דעת מבין את זה. זה פשוט לא רציני. אם הוא היה באמת מגיע למיזמים רציניים אפשר היה לעשות דברים. לפעמים הוא כן מגיע עם דברים רציניים, אני לא אומר שלא, הבעיה היא שיש פי 10 הצעות לא רציניות בזמן שזה צריך להיות הפוך. כשכל היום חושבים איך מקוששים עוד איזה חצי קול, ככה זה נראה".


מחפשים דירת 5 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חילוני ירושלמי

    נכון וצדק להפעיל הרכבת בשבת למען חצי מהשפויים בעיר ולמורת רוחם של הטאליבנים

  2. יוני

    לא שווה כלכלית… חבל שעקב הפסדים תבוא דרישה להעלות את המחיר הרכבת גם ביום חול.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר