דגי נאווית (צילום: דן עמיחי)
דגי נאווית (צילום: דן עמיחי)

מבצע הצלה: 'אקווריום ישראל' בירושלים יפעל לשימור וריבוי דגי נאווית ים המלח

נאווית ים המלח הינם דגים מאוד קטנים המצויים בסכנת הכחדה, אשר מסוגלים לחיות רק במספר מעיינות באזור ים המלח. פעילות ההצלה נעשית בשיתוף רשות הטבע והגנים

פורסם בתאריך: 10.9.22 21:35

מצילים חיים: 'אקווריום ישראל' בירושלים יפעל לשימור וריבוי של דגי נאווית ים המלח החיים במעיינות בסביבת ים המלח בלבד, ומצויים בסכנת הכחדה. מדובר בדג קטן המצוי בסכנת הכחדה, החי רק במספר מעיינות באזור ים המלח. פעילות ההצלה נעשית בשיתוף רשות הטבע והגנים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מהגן החיות התנ"כי נמסר כי "ייחודו של הנאווית בטווחי העמידות הרחבים שלו למליחויות ולטמפרטורות שונות, דבר המסייע לו להתמודד עם התנאים הקשים השוררים בסביבת המחייה הטבעית שלו. בנוסף, יכולות אלה מאפשרות לו לחיות במים מתוקים ומלוחים כאחד (אך כמובן לא אלה של ים המלח עצמו)".

עוד נמסר כי "אוכלוסיית הנאווית בישראל מוערכת במספר אלפים, אך תנודתית מאוד בעקבות פעילות האדם באזור, כאשר שאיבת מי התהום והירידה המשמעותית בכמויות הגשמים ומפלס ים המלח, פוגעים בבית הגידול של נאווית ים המלח".


נאווית ים המלח, צילום: דן עמיחי

נאווית ים המלח (צילום: דן עמיחי)


"הנאווית חי בין 3-5 שנים ומגיע לגודל של סנטימטרים ספורים וניזונים בעיקר על אצות", מציינים בגן החיות. "שבריריות אזור המחייה של הנאווית, הנובעת מפעילות מתמשכת של בני האדם באזור והעובדה שמדובר בדג הנמצא בסכנת הכחדה, מדגישות את החשיבות הרבה של הצגת מין ייחודי זה לקהל הרחב".

 

 

יש לציין כי אקווריום ישראל, ע"ש משפחת גוטסמן הינו האקווריום הראשון בישראל וממוקם בצמוד לגן החיות התנ"כי בירושלים. האקווריום עוסק בשימור בתי הגידול והסביבה הימית בישראל, נושא המהווה את האתגר העכשווי של שמירת הטבע בישראל. האקווריום הוקם בהתאם להמלצות התוכנית הלאומית לשמירת המגוון הביולוגי בישראל, המדגישות את הצורך הדחוף והמידי בשימור הסביבה הימית בישראל.

את הדגים הייחודיים ניתן לראות בתצוגה חדשה שהושקה לאחרונה ב'אקווריום ישראל'.


מחפשים דירת 4 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר